19 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

19 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

| Hemeğlen, hem Jilet Jilet o mantar komisyoncusu idi, Bir sabâh tıraş olurken “yüzünü kesti; Fena halde bir yerini kesiyordu. Etrafına bakın- dı, Gözüne tarağı ilişti, Usturasını ta- rağa yapıştırıp bağladı, böyle tıraş oldu: Bir yeri kesilmeyinde düşünme- ğe başladı. Jilet ustura bıçaklarile ti- râş makinelerini böyle icad etti, Kaza Küçük bir kız ameliyat masası- na yatmıştı, Can kurtaranla has- taneyç getirmiş- lerdi, Kardeşile oynarken bir çi- vi yutmuş, çivi boğazında. kalmış, ne- fes alamıyordu. : Doktor, elektrik lâmbadinı yakmış, çocuğun ağzına iğlilmiş muayene eği- yordu. Çocuk birdenbire öksürdü, doktor hızla geri çekildi, haykırdı, Kızı kaldırdılar, ameliğât masasına doktoru yatırdılar, Kız öksürünce çi- vi boğazından fırlamış, doktorun gö- güne saplanmıştı! Da a 3 1901 dö Ameri- kali kâşif Evelin Brig, - Baldwin, E — Zigler, Kutupta ş vas bir sene: dolaştı. —E2 lar Bu'üç kâşite bir kaç tane de Norveçli kâşif iltihak etmişti. Kâşifler bilhassa Spiçbergde Fransua - Jozef adalarında etüdler yaptılar, O zaman kâşifler denize bir şişe at- mığlardı. Otuz altı sene sonta, geçen ay, bir buz kıran gemisi bu şişeyi bir kıyıda buldu. Bu şişe büyük bir şarab “şişesidir, Çocuk Dünyasını okuyğnlar İsmail Tan S, Atay Hulüsi P. P. Rike 1604 de doğdü, 1680 de öldü, Bütün servetini Midi kanalmı sçmak için sarfetti. Bu İş tam 14 se- Be sürdü ve biteceğine yakın Rike öldü, şaheserinin açılma törenini gö- remedi — Dünyanın en garib saati Çinde Kantondadır. Su bir kaptan öbür kaba sızar ve en aşağıdaki kabın iğnesi saati gösterir — Misir hudu- dunda açılan 1800 kilometrelik yolun şarkında İtalyanlar iki yeni'yol yaptı- hem öğren Çinde Son senelerde 4 x Çinde 112.000 ilk Çi) E 9 okul açıldı, Ar- tık Çinde de İlk > —— tahsil mecburi- dir. Bugüne k- BE SEĞğ dar ilk okullar- dan mezun olan talebenin sayısı 12 milyondur, Çinde okuması yazması . olmıyan hiç bir çocuk kalmıyacakmış... Kolay iş sanmayımız, çünkü Çin alfabesinde yüz harf vardır. Nöbetçi Nöbetçilik hay- vanlarda da var- dır, Yaban kaz- ları küme halin- de gezerler, bir yere barındıkları zaman, etrafları- na nöbetçi dikerler. Bu nöbetçiler de tabii yabân kazıdır. Bir gün biri bu nöbetçilerden biri- ni ele geçirmiş ve bir kaç tane yaban kazı öldürmüş. Ele geçirdiği nöbetçi kaçıp kurtulmuş ve sürüye iltihak elmiş. Yaban kazları üzerine hücum edip parçalamışlar , Kargaların mahkemeleri Vardır. Maznun muhakeme edilir, mahküm olursa öldürürler, etrafına tel sarılmıştır, içinde kâğıd- lar vardır, Bu kâğıdlarda birinin Baldvin im- #alamıştır, Fransua Jozef ve Rodolf nun oldukları yazılıdır. Başka bir kâ- dıdda da, meşhur Norveçli kâşif Nan- senin oturduğu barakanın resmi Yâr- dır, O zaman Nansönin yârında yüz eili köpek vardı, Bu kutub tetkiklerinden Baldvin Nevyorka döner dönmez uzun uzun bahsetmiş, yazmış, anlatmış olmakla beraber, bu şişenin otuz altı sene son- ra bulunması ve içindeki kâğıdların aynen muhafaza edilmiş olması gene kiymetli bir vesikadır, isimi vi İ Cak,, Kam,;r Ediş; Yıldızların yerine birer harf koyup kelimeleri tamamlayınız. Bilmecemizi doğru halledenlerden birinciye: 10 lira. İkinciye: 5 lira. Üçüncüye 3 lira. Dördüncüye ve beşinciye 1 rer lira, 10 kişiye çanta, 10 kişiye cüzdan, 10 kişiye kolonya, 10 kişiye kravat, 10 kişiye mendil, 10 kişiye çorab, 15 Mezar Almanyada oNobenicte büyük bir ağaç vardır. Yüz sene evvel ölen AL man şairi Han von Tummel, büyük törenle bu büyük ağacın gövdesine gömüldü. Yeryüzünün en büyük gece kuşları Cava adasındadır. Bu adada kanadla- rının genişliği bir metreyi geçen gece Sivrisinek yeryüzünün her bucağın- da vardır. Yeni Gine halkı, sivrisinek- lerden korunmak için, büyük çuvalla- rın içine girip yatarlar, Bu çuvallar 24 kişi kadar alır. Pa,u, Pa,a Ba,r,m kişiye de muhtelif hediyeler verilecektir. a) “T Hem öğren, hemeğlen | Hem öğren, Propaganda Kuyumcuların kongresi toplan- dı, Amerika ku- yumcuları Nev- yorkta toplandı- lar. Bu kongre- nin kararma gö re bir erkek veya bir kadının saygı de- | er olması için elmas sahibi olması | şartmış. Bir erkeğin hiç değilse elmas- hı bir kıravat iğnesi, bir kol düğmesi, | altın bir saatle kordonu olmalıymış, Faârzediniz ki bir de bakkallar kon- | gresi toplandı, onlarca da en muhte- rem insan en çok bakkaliye alan kim- sedir!., Muz Bilginlerin sö- | Züne inanmak ge- rektir, Ama: ba- zan öyle şeyler iddia ediyorlar ki, insanın inan- mıyacağı geliyor. Son zamanlarda bazı İtalyan ve Ame- rikan bilginleri, botanik kitablarında | büyük bir yanlış buldular, Muz yemiş- ler arasında gösteriliyormuş, halbuki muz yemiş değil sebze imiş... Demek muz armudun değil, kaba- ğın akrabası oluyor!., Eskiden dayak atmak peynir ek- mek yedirmek - gibi bir şeydi. Eski mektöplerde, ama yalnız bizde de- dil; bütün dünyâ mekteplerinde, bir talebe * dersini bilmezse, yaramazlık ederse, öğretmen onu çağırır, bizde yere yatırıp tabanlarına deyriökle vu- Tur, başka diyarlârda tokatveya tek- me atardı... Bugün biz de dahil olmak üzere, dünyanın bir çok medeni memleketle- rinde dayak yasaktır. Aricak İngiltere- de dayak yasağı yoktur. İngiliz ceza kanununda kamçı ce- zası vardır. Altı ay evvel, Londrada büyük bir kuyumcu dükkânından iki milyonluk mücevher çalıp kuyumcu- | yu ölümle tehdid eden haydudlar 1 | | vadres..i OE Dik KE Neler yok, Neler var? | 7 lar — Şapkalı kişi halis kan İtalyan Polo Gigantidir. İtalyada meşhurdur, çünkü ömründe ağzına makarna koy- mamıştır — Bandeburg bahçivanla- rı Noel günü yemiş ağaçlarına, bol yemiş versin diye, samandan kırâvat bağlarlar — Kuruyan ağaçların ilkön- ce üst dalları kurur — 1877 de Virji- mide Nevada şehrinde yangın olunca çalınan çan altın ve gümüşten yapıl- mıştır — Tarpon balığı sudan altı metre yükseğe atlar, Perhiz Resmini gördüğünüz adam bir Ma- cardır. Bu zat on beş senedenberi ağ- 'zına et, ekmek, yağ, tuzlu gıda koy- mamakta, sözün kısası, bizim yediği- miz yemeklerin hiç birini yememekte, sade ve sade Üzümle beslenmektedir. On beş senedenberi yazın yaş, kişım kuru Üzüm yiyen bu Macar hayalın- dan memnundur, Ancak insan resmi- ni görünce, sade ve sade yaş ve kuru üzümle beslenmenin hoş bir şey ol- madığını anlıyor, Çinin bazı yerlerinde, Çinliler, ku- ru çay yapraklarını ayaklarile ezip ufalarlar — Çıngıraklı yılân zehiri ile ayni miktar yumurta akında ayni şimik maddeler mevcuddur — Avcı- lar bazı yaban kazlarının kanad tüy- leri altında Kubri denen küçük kuş- Jar bulurlar, Bu kuşlar, sicak diyar- lara hicret edebilmek için yaban kaz- larının kanadlarına sığınıyorlar — Yalnız karga yiyen Tamanuar dedik- leri hayvanı öldürmek çok güçtür, çünkü derisi kurşunun güç işliyeceği ABİ Şöhret Bazı romanla- rın öyle kahra- ğ manları vardır ki, karilerden bir Ç* çoğu bu kahra- manlarm sahi- den mevcud ok duklarına inanırlar. Şarlok Holmes bunlardan birldir. Geçen hafta Londrada, Şarlok Hol- mes adresine bir mektup geldi. Posta idaresi mektubu açtı. Bir kadın büyük üstaddan yardım istiyordu. Hollanda- da bir kuyumcu dükkânı açacakmış," hırsızlardan korunmanın çarelerini soruyordu. s.a ıCa rınca hasistir di- ye? Lafonten söy- lemiş, Karınca kimseye bir şey vermez demiş. Bu doğru değil. Ka- Karıncalarm yuvasında binlerce parazit mahlük yaşar, Bu mahlüklar acıkınca karıncalara hücum eder, Ka- rıncalar derhal hortumlarında bir iki damla damlatırlar, parazitler bu damlaları yiyip karınlarını doyurur- Kim demiş ka- z » rıncaya İftira etmiş. lar, karıncaları rahat birakırlar!.. seneden “7 sene ye kadar hapse mahküm olduk- sine de 20 şer kırbaç cezası verildi. Şü-halde bugün-İnglltere dayağın denrietten çıkma olduğuna hâlâ ka- naat getiriyor demektir, Geçenlerde Beyoğlu Halkevinde münakaşalı. bir konferans sirasında öğretmenlerimiz- den biri dayağa taraftar çıkmıştı. De: mek ki dayağın cennetten çıkma ol- 'duğuna kail olân yalnız İngilizler değil Çocuk Dünyasını okuyanlar İhan İnci Emel Neler var, neler yok? > ME e Kadar serttir — Napolyonu mağl05 €den Nelson ordusunu parasile besili” yen bayan Hamilton borçlu düştüğü için hapsedilmişti — Paris mağaza” larından birinde iki iskelet kafası ü20“ rine oturtulmuş bir saat var, saat t9 insan dişlerinden yapılmıştır — 1852 de uçan bir tayyarenin motörü 3 bey” gir kuvvetinde idi, saatte 12 kilomet” Te hızı vardı — Mozambik cumhuri- yetinin üç köşe pulları üstünde vahşi hayvan resimleri vardır.