12 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

12 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

İNKIBAZI, HAZIMSIZLIĞI, MİDE EKŞİLİK ve YANMALARINI “ilâçrarınızı sx SALIK NECATİ Bahçe- kapıda R yük: bir” dik- eriniz b r istikametle den alı ciddi hazırlanır. MAZON pim bilir. MİDE ve S lâyimdir. Yerini hiçbir mü MEYVA TUZU ii isim Der a ei FOSFATIN NECATİ (e. nel e müshil maddesi yoktur. Şeker hastalığı olanla ARI ALIŞTIRMAZ. İçilmesi lâtif, tesiri asil müstahzar tutamaz. Deposu: Mazon ve Boten ecza deposu: İs- 47 No. | Yenipostahane arkasında mama sm bes Istanbul Harici Askeri kıtaatı ilânları Beher çiftine biçilen eğeri 450 ku- Tuş olan 8360 çifi fotin kapalı zarfla ek- siltmeye konmuştur. İlk teminat pa- rası 3159 liradır. İhelesi 23/8/9397 saat 15 dedir. Şart- mukabilinde Anka- rada M, M, V. Satınalma komisyo- nundan alinir. Muhabere İle şartna- me gönderilemez. Eksiltmeye girecek- lerin 2490 sayılı kanunun 2ve$cü maddelerinde istenilen belgelerle bir- likte ihale gününde en geç bir sast evveline kadar teminat ve teklif mek- tuplarını Ankarada M. M, V. Satınal- ma komisyonuna vermeleri. (238) (5009) * Manisa merkezindeki kıt'atın ihti- yacı için kapalı zarfla münakasaya konulan 65 ton sığır etine istekli bü- lunmadığından pazarlıkla alınmak üzere münakasası uzatılmıştır, EK- siltmesi 26/8/937 Perşembe günü 8a- at 10 da Manisada Tümen satınalma komsiyonunda yapılacaktır. Şartna- mesi bedelsiz olarak hergün Manisâ- da Tümen satınalma komisyonunda görülebilir. Kilosunun muhammen #atı 25 kuruş ve muvakkat teminatı 1219 liradır. İstekliler Ticaret odasın- da mukayyet olduklarına dair vesika ve muvakkat teminatlariyle birlikte belli gün ve saatte komisyona müra- caatları. (236) ( (5007) 174688 lira 4 kuruş keşif bedelli uçuş Yolu inşaatına talip çıkmağığından ka- palı zarfa yeniden eksiltmeye kon- muştur. Eksiltmesi 19/Ağustos/937 perşembe günü saat 15 dedir, İlk temi- hatı 9984 lira 40 kuruştur. Şartnamesi | 874 kuruşa M. M. Vekileti Satınalma | Komisyonundan alınabilir. Eksiltmeye girecekler kanunun teminat ve 2490 #ayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddele- rinde yazılı belgelerile idari şartname- de yazılı vesikalarla birlikte teklif mek- tuplarını ihale saatinden behemehal | bir saat evvel Ankarada M. M, Vekâle- ti satınalma komisyonuna vermeleri. (211) (4714) * Manisa kıtaatı için 441 ton un ka- zarf usulile münakasaya konul- muştur. Şartnamesi 278 kuruş muka- bilinde Manisada tümen satınalma ko- misyonundan alınabilir. Münakasası 16/8/937 pazartesi gü- nü saat 17 de Manisada tümen satın- alma komisyonunda yapılacaktır. Kilosunun muhammen bedeli 12 ku- ruş 50 santim olup tutarı 55125 lira- dır. Muvakkat teminatı 4006 lira 25 kuruştur. İstekliler Ticaret odasında, mukayyet olduklarına dair vesika gös- termeleri lâzımdır. Muvakkat teminat- lârile birlikte teklif mektupları müna- kasanın saat evvel komisyona verilmiş olacak- | tir. (4661) Istanbul komutanlığı ilânları Maçkadaki komutanlık muhabere deposu tamir ettirilecektir. Açık ek- silime ile ihalesi 27/Ağustos/937 cu- ma günü saat 15de yapılacaktır. Mw hammen keşif bedeli 110 lira 20 ku- Yuştur. Şartnamesi hergün öğleden €vvel komisyonda görülebilir. İstekli- lerinin 9 liralık ilk teminat makbuz ve ya mektuplariyle ihale gününden ev- Vel komutanlık inşaat şubesinden ala- €âkları vesikalariyle beraber ihale gü- MÜ vakti muayyeninde Fındıklıda ko- Mutanlık satınalma komisyonuna gel- meleri, (5160) Bayan daktilografi aranıyor Osmanlı Bankasından: Osmanlı bankasında daktilograf olarak Wtihdam edilmek üzere iyi türkçe ve fran- aca bilen türk müslüman bir bayana ihtiyaç vardır. Bu vazifeye namzedliklerini koymak i$- Myen bayanlar hüviyetlerini müsbit ev- acağı saatlen en az bir | İnhisarlar U. Müdürlüğünden : edilecek Karabarut deposuyla bekçi kulübesinin inşası ve etrafının tel örgülerle çevrilmesi işleri açık eksiltmeye konulmuştur. II, — Keşif bedeli (5697.25) lira, muvakkat teminat (428) liradır. TIL. — Şariname, keşi/name, proje ve salr eksiltme evrakı (28) kuruş mu- kabilinde İstanbulda İnhisarlar inşaat şubesinden ve Çanakkale İnhisarlar müstakil müdürlüğünden alınabilir. Iv. — Eksiltme (25/V111/937) tarihine raslıyan Çarşamba günü saat 14 de Kabataşta İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyo- nunda yapılacaktır. V. — İsteklilerin eksiltme gün ve saatinde © 7,5 güvenme paralariyle sözü geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (4999) Istanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan : İstanbul Leyli Tıp Talebe yurdu talebesine ve yataklarına aid olup Mayıs 938 sonuna kadar 264009 parça çamaşırın yıkanması kapal zarf usuliyle ek- siltmeye konmuştur. i — Eksiltme: Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüğü bi- nasındaki komisyonda 25/8,937 Çarşamba günü saat 15 de yapılacaktır. 2 — Muhammen fiat; «7851» lira «50» kuruştur. «Müfredatı şartnamede yazılıdır.» 3 — Muvakkat garanti: «588» lira «86» kuruşlur. 4 — İstekliler şartnameyi Çemberlitaş civarında Fualpaşa Türbesi kar- şında Leyli Tıp talebe yurdu merkezinden parasız olarak alabilirler. 5 — İstekliler cari seneye ait Ticaret odası vesikası ve bu işe yeter muvak- kat garanti makbuz vey& banka mektuplarile birlikte teklif mektuplarını | ihale saatinden bir saat evvel komisyona vermeleri. «5066» İSTANBUL DENİZ KÜÇÜK NAKLİYE ESNAFI CEMİYETİNDEN: Birinci çalışma yılını bitiren idare heyetimizin nısf: kur'a ile çıkarılacak ve bunların yerlerine gelecekler için 20/8/9371 cuma günü intihap yapılacaktır. Cemiyet mensuplarının seçim günü saat 10 dan on altıya kadar hüviyet cüz- danlarile birlikte cemiyet merkezine gelerek reylerini kullanmaları bildirilir. Baş ateşçi aranıyor Zonguldaktaki ehemmiyetli kömür müesseselerinden biri buhar ka- sanlarının ocaklarını sevk ve idare etmek üzere iyi bir ateşçi ustabaşıs! aramaktadır. Büyük vapurlarda uzun müddet baş ateşçilik etmiş tecrübe- Ti kimseler tercih olunacaktır. Almacak ateşçi ustabaşısı bilfiil ateşçilik et- meyip mniyetindeki ateşçilerin iyi çalışmalarına, ocakların muntazam ya- kalmasına ve Kömürün İsraf olunmamasına nezaret edecektir, Taliplerin hizmete almmak mevzubahis olduğu zaman aslını gösterebilecekleri bon- servislerin ve yeferansların suretlerini ve tercümeihallerini ekliyerek ya- sacakları mektupların TOPHANE POSTA KUTUSU Nu. 8 adresine gön- derilmesi beyan olunur. istanbul bel Tenbihi Beledi: | 1 — Gerek benzin ve gerek mazot ile işler motörle mücehhez bilimum deniz vasıtaları, Bostancı ve Floryadan itibaren karadeniz Boğazına kadar olan sahil boyunda seyrettikleri müddetçe motörlerinden çıkan egzos gazleri- ni bir susdurucudan geçirmek meçburiyetinde Buna muhalif hareket- göre te bulunanlar umuru belediyeye müteallik ahkâmı cezaiye kanununa tecziye olunurlar. 2 — Bu işlerin ikmali için bir ay mühlet verilmiştir. (B.) (5169) Karabük Fabrikalari Kantinine Tabldot verecek talip aranıyor: Karabük Demir Çelik Fabrika- ları Bürosu Direktörlüğünden: Karabük Demir ve Çelik fabrikalarının memurini için kantin idar si münhaldir. Takriben günde 30-40 kişi sabah, öğle ve akşam yemekleri yemektedirler. Memleket ucuzdur, kantin binası, mutbah ve emsali için kira alınmıyacaktır, ziya, frijider ve mobilya mevcuttur, bir şahıs için üç kap yemekle doymak şartile ayda (16.—) lira tabidot vermeğe talip olan- ların hemen Karabük Demir Çelik Fabrikaları Büro Müdürlüğüne müra- eri Yüksek Deniz Ticareti Mektebi Müdürlüğünden ; 1 — Mektep lise ve Yüksek olmak üzere altı yıllıktır. Yatılı ve parasızdır. Gayesi tüccar gemilerine kaptan ve makinist yetiştirmektir. o girdikten sonra yiyim, giyim ve saire mektep tarafından temin 2 — Mektebin yalnız lise birinci sınıfınâ talebe alınır. Bunların orta mek- Ml ve yaşları on beşden küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları 3 — Yazılma işi için Pazartesi, Çarşamba, Cuma günleri mektebe müra- caat edilmelidir. 4 — İsteklilerin mektep müdüriyetine karşı yazacakları istidanamelerine: A — Hüviyet cüzdanlarını ş > B — Aşı Kâğıtlarını C — Mektep diploma asıl veya tasdikli suretlerini veyahut tasdiknamele- rini ” — D — Polisçe musaddak iyi hal kâğıtlarını E — Velilerinin izalılı adres ve tatbik imzalarını F — 6X9 eb'adında altı adet kârtensuz fotoğraflarını, raptetmeleri lâ- zımdır. 5 — Yazılma işi 31/Ağustos/937 Sah gününe kadardır. İstekliler muayenci Sıhhiye için o gün sant sekizde bizzat mektepte bulunmalıdırlar. 6 — Fazla tafsilât almak isteyenlere ayrıca matbu bilgiden gönderilir. Muhaberatta posta pulu irsali lâzımdır. (3619) . » . Şirketi Hayriyeden Muhterem yolcularımızın 7 yaşına kadar çocuklar- dan bilet ücreti alınmamakta ve yaşları 7 den fazla olan- lar tarife mucibince tam ücrete tâbi tutulmakta idi. Ço- cukların da Boğaziçinde tenezzühlerini teshil için 7 den 12 yaşına kadar olanlardan tenzilâtlı tarife mucibince ücret alınacaktır. Balıkesir şehri halıhazır haritaları alımı eksiltmesi Dahiliye Vekâletinden: Balıkesir şehri halihazır haritaları alımı işi kapalı zarfla eksiltmeye ko- nulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 6600 liradır. 3 — İsteklileri bu işe sid şartname, proje vesair evrakı bilâbedel Dahili- ye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen şefliğinden alabilirler. 3 — Eksiltme 18/8/9027 tarihine müsadif çarşamba günü saat on birde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Belediyeler İmar Heye- tince yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve ve- saiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 495 liralık mu- vakkat teminat, B —. Kanunun tayin ettiği vesikalar, C — Kanunün 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir manli bulunmadığına dair istekli tarafından imzalanmış bir mektup. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş butun- maları lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak İsteyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri, (2427) (4841) Fen Şefliğine müracaat etmeleri, (420) €84)... | İstanbul Müzeleri Genel Direktörlüğünden; Evsahı Miktarı (o Muhammen Muvakkat Eksiltmenin | Cinsi bedeli teminatı (ogün ve saati ve miktarı Lira Kr. Lira Kr. nerede yapılacağı 714 00 54 00 13/8/93Tcumagü- nü saat 14,30 da mü- zeler arttima ve Mangal kömürü Sinekli ve- 20400 kilo ya Çerkesköy İ Kok kömürü Dolmabahçe 70 ton 1365 00102 33 eksiltme komis- veya Yedikule gaz- yonunda haneleri malı, 245 00 18 58 Semikok Yerli 10'ton Go 00 4 50 Odun Rumeli meşesi o 50kental İ İstanbul Müzelerinin yakacak ihtiyacı açık eksilmeye konmuştur, İstek- lilerin şartnameyi görmek üzere her gün ve eksiltmeye girecek olanların da ek- silme günü Ticaret Odasından aldıkları vesika ve teminat makbuzlarile İs- tanbul Müzeleri Genel Direktörlüğüne müracaat etmeleri. (4718) İstatistik Genel Direktörlüğü Eksiltme İhale Komisyonundan: 1 — Kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılan Genel nüfus sayımı tasnif işlerinde ve Povers istatistik makinelerinde kullanılmak üzere satın abna- cak bir milyon fiştir: 2 — Tahmin olunan bedel 2350 liradır. (Yüzde yedi buçuk kuruş üzerin- den 177 )iralık muvakkat teminat verilmesi lâzımdır. 3 — Eksiltme Ağustos 937 aymın 25 inci Çarşamba günü saat 14,30 da umum müdürlük binasında toplanacak olan komisyonda açılacaktır. Teni- nat vesikası ile teklif mektuplarının bir saat evvel komisyon reisine verilme- Basur memelerini ANTİVİRÜS. ile tedars İç ve dış basur memelerinde, basur memelerinin her türlü iltihaplarında, cerahatlenmiş fistüllerde, kana» yan basur memelerinin tedavisinde daima muvaffakı- yetle şifayı temin eder. Tak ile sertifiklarını hamilen ve müstace- Men sabah saat 9 ile 10 arasında banka Min Voyvoda caddesinde kâin Galata mer- © Kezinde Kişi işleri Servisine müracaat (Nİ LÂBORATUVARI, İstanbul. ŞARK İSPENÇİYARİ si lâzımdır. Bu baptaki şartname komisyan kâtipliğinden istenilir. (2264) s4 Ankara civarındaki Müesseseler için iki. tabip, alınacaktır. İstekli şartlı anlamak üzere Umum Müdürlük 9 Çi Tabip almacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: ın