12 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

12 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 “>> 12 Ağustos 1937 — - ATLETİZM; i En sıkı çekişmeler 400 ve! 1500 metrede olacak Bu hafta cumartesi ve pazar gün- leri Kadıköyde Fenerbahçe «stadında İstanbul atletizm birincilikleri yapıla- cak. Balkan oyunlarının önüne gelen bu müsabakalardan evvel atletleri- miz üzerinde bir ötüd yapmayı faydalı | buluyoruz: 2 ağustostan itibaren bazı atletleri- mizin Modada kampta bulundukları malümdür. Buna kamp demek doğru olmamakla Beraber başka kelime bu- lamadığımız için böyle geçiyo- ruz. Hakikatte atletlerimizi araya toplıyan, onlara muntazam bir çalış- ma ve istirahat zemini temin eden Mano otelinin her ne kadar faydası varsa da bu bir atlet karapının temin edebileceği avantajı vermekten uzak- tir. Bu haftaki müsabakalara iştirak e- | decek atletler iki zümre teğkil etmek» tedirler. Bir kısmı on beş gün de olsa, | muntazam yaşamış ve muntazam ça | lışmıştır. Diğerler, yani* kanıpta bu- Tunmıyanlar, şimdiye kadar olduğu gi- | bi, işlerinden, güçlerinden taşarruf e ! debildikleri vakit nisbetinde çalış muş ve yaşayışlarının intizam da nis- bi olmuştur. Acaba bu İyİ hazırlanmış» lar içinde kamp haricinde kalış olan- lara geçilecekler o buluhmuyacak mi- dır?.. Atletizm gibi çok sürprizli bir sporda neticeleri evvelden kestirmek gerçi zordur, fakat bu iş bizde olduğu gibi, çok küçük bir kütleye inhisar öderse tahminler çekinlimeden yapı- labilir: 100 metrede Raif, kendisine kamp için izin alına madığından askerliğini yapmakta olduğu Balıkesire gitmiştir. Ondan sonra gelen süratçiler kampta buluhan Kâzımla Nazmidir. Kamp ha- ricinde Galatasaraylı Halükla Fener- , bahçeli Necib bulunmaktadir. Ayrca memnuniyetle öğrendiğimize göre, ge çen senenin en İyi süratçilerinden bak- riyeli Vedad da bu müsabakalara işti- rak edecektir. Ankaradan gelecek olan İhsanın da kuvvetli bir:sprinter oldu- ğu söylenmektedir. Bizöö bu meşafe- rün en iyi adamları şöyle sirâlanmak- tâdırlar; Raif, Vedad, Nazmi, Kâzım. 200 metre içinde yukârıda saydığı" mız atletler en iyileridir. Bu mesafede de şansı Türkiye rekordiğeri Ralfe ve- riyoruz. Raif iştirak edemediği takdir. de Vedad, Nazmi ve İhsan çekişecek- lerdir. 400 metre günün en heyecanlı ve eri Sıkı koşusu olacaktır. bu mesafede bu sene en göze çarpan atlet Fenerbah- çe kaplanı Fürüzandır. 400 metreye geçen senenin şampiyonu Melih, An- kara müsabakaları galibi İzmirli Fah- ri, geçen hafta Yunan atletletine karşı muvaffakıyetli bir koşu yapmış olan İstanbulsporlu Mehmed, ve Anakara» dan geleceklerini duyduğumuz Şevki ile Nuri iştirak edeceklerdir. Hemen hemen ayni kuvvette koşucuların iş- firaki'» k olan busyarışın baş» - Bu. hafta yapılacak şampiyonada kimler kazanabilir? İstanbulda yapılan Balkan oyunlarında 800 metre koşuluyor.. tan nihayete kadar sıkı bir mücadele içinde geçeceğine şüphe yoktur. Bu mesafenin birinciliğini Fürüzan ile Me- lihin paylaşacağını zannediyoruz. 800 metre: Receple Galibin mücade» lesine sahne olacak olan bu yarış ta heyecanlı olacaktır. Bunlardan maada İstanbulsporlu Cevdet te bu mesafede ümidli bir elemandır. 1500 metrede yine Recep, Galiple çe- kişecektir. Bu mesafede iki ezeli raki- be diğer kuvvetli iki rakip vardır; Ar- tinle İzmirden gelen Riza Maksud... Dört atlet aşağı, yukarı ayni kabili- yet ve ayni kuvvettedir. Bunlar ara- sında en formunda olması itibarile Ga- libin iyi bir derece yapacağını umu- yoruz. Manialı koşularda Faik rakipsizdir, Disk ve güllede Veysi hiç çalışma- miş olduğu halde birinciliği kolayca alacakatır. Cirid atmada Tekirdağlı Rasimle Güneşli futbolcü Melihen kuvvetli rakiplerdir, Rasimin daha iyi formda olduğunu zannediyoruz. Sırıkla atlamdaa Haydar rakipsizdir. Haydarın peşinden “genç atletlerden Vasfi gelmektedir. Yüksek atlamada Pulatla Fenerbahçeli . kaleci . Necdet rakip sayılabilirse de Puladın kazana- cağını zannediyoruz. Bunlara rakip olarak mania koşucusu Faik te sayıla- labilir, Uzun atlamada Faik ve üç adımda Puladla Zeki yegâne adamlarımızdır. Balkan oyunlarında yapıldığı hal- de, bizde nedense rağbet > görmiyen çekiç alıma müsabakasının da progra- ma konmasını isterdik. Çünkü Balkan oyunlarında bu müsabaka bize çok puan kaybettirmektedir. Müsabakalar neticesinde milli takı- mımız seçilerek bir hafta sonra Ma- carlarla karşılaşmak üzere kampta çalıştırılacaktır. Bundan bir hatta son-| | Ta da Balkan oyunları için Bükreşe hareket edilecektir. Macar temasları acaba bize umdu- ğumuz faydaları temin edecek mi?" Bunu ayrı bir yazıda tedkik edeceğiz. Atlet Rumenlerin misafirperverliği Romanya atletizm federasyonu, Yunan #derasyonuna gönderdiği bir mektupta eylülde Bükrşte yapılacak olan Balkan oyunlarına iştirak ede- cek olan Yunan atletlerinin vapurille üçüncü mevkide seyahat edebileceklerini ve masraflarını ken. disi ödeyeceğini bildirmiştir. Yunan atletizm federasyonu, Rü- men federasyonunun bu mektubuna verdiği cevapta, Yunan atletlerini üçüncü mevkile gönderemiyeceğini bildirdikten sonra, Balkan oyunları- na iştirak edecek olan Balkan mem- leketleri atletlerinin ikinei mevkide Bu hafta yapılacak atletizm musabakaları| Cumartesi: Pazar: 100 200 800 400 5000 1500 4x400 10000 Gülle 4X100 Cirid Disk Tek adım Yüksek Sırıkla atlama Üç adım Bunlardan başka salı günü 35 kilometrelik bir mukavemet yarı- şı yâpilacâktır. İstanbul tenisinde güzel bir hareket Tenis federasyonu üç klüp arasındâ çok enteresan maçlar tertip etti Memnuniyetle öğrendiğimize göre tenis federasyonumuz, İstanbulda en kuvvetli tenisçilere malik üç klüp arâ- sında şimdiye kadar yapılmamış $6- kilde müsabakalar tertip etmiştir. Bu müsabakaların şekli şehrimizdeki te- nis hareketlerini çok arttıracaktır. Müsabakalar Fenerbahçe, Güneş ve Dağcılık klüpleri arasında yapılacak» tır, Bu maksadla üç klübün tenis şu- besi murahhasları iki gün evvel Mo- dadaki deniz klübünde tenis federas- yonu başkanı bay Süreyya Genca'nın riyasetinde toplanarak kur'alarını çekmişlerdir, Bu kur'aya göre yapılan distür şöyledir: 21 ağustos cumartesi Güneş kurtla- rında Güneş - Dağcılık 22 ağustos pazar Dağcılık krutların- da Güneş - Dağcılık, 28 ağustos cumartesi Fenerbahçe kurtlarında Fenerbahçe - Dağcılık. 29 ağustos pazar Dağcılık kurtla- rında Fenerbahçe - Dağcılık. 1 eylül cumartesi Fenerbahçe kurte larında Fenerbahçe - Güneş. 12 eylül pazar Güneş kurtlarında Fenerbahçe - Güneş. Bu fikstürden anlaşılacağı üzere klüplerin aralarındaki müsabakalar gidiş geliş olarak Her karşılaşma. gitı tek ve beş çift müsa- bakâ üzerine tertip edilmiştir. Üç cu- martesi ve üç pazar sürecek bu müsa- bakalar neticesinde en fazla puan alan klübe tenis federasyonu - tarafından güzel bir kupa, galip klübün tenisçile- rine de birer madalya verilecektir. İleride her klübün bu büyük müsa- bakaya sokacağı tenisçilerden ayrı ay- rı bahsedeceğiz. | Güreşçilerimiz. dün akşam kapma girdileri Dün akşam milli güreşçilerimiz Bebekte Amerikan kolejinde kam- İl İ) pa girmişlerdir. Şimdilik kampta İl , ani güreşçilerimiz şunlar. # e Basri (Kasımpaşa), 78 Rızık fl (Kasımpaşa), 72 mersinli Ahmed (Güneş), 87 Musafa. (Güneş), 61 Yaşar (Gina), 87 pe (Gü- meş). Diğer güreşçilerimiz henüz izin alamadıkları için gelememişler. fİ dir. Bunlardan maada kampta ) Finlandiyalı antrenör Pelinen, kamp müdürü İlhami ve güreşçi. © lerin meneceri olarak ta Kemal bulunmaktadır. Kamp, çalışması- na bugünden itibaren başlıya- caktır. seyahat etmeleri ve atletlerin müsaba- kalardan üç gün evvel müsabaka ya- pacakları şehirde bulunmaları lâzım geldiği hakkında evvelce verilmiş olan kararı hatırlatmıştır. Rumenler kararlarında ısrar ettik- leri takdirde Yunanlılar Balkan oyunlarına iştirakten vazgeçecekle- rini bildirmişlerdir. KOMŞU ma amma Spor hocası yetiştiren kamp Bu öğretmenler, Iran mekteplerinde sporun yayılmasında büyük rol oynamaktadırlar Spor öğretmeni yetişecek gençler antrenman yapı, Tahran (Akşam) — Geçen mek- tubumda, Amerikalı mütehassısın spor muallimi yetiştirmek üzere her sene üç ay kurduğu Manzariye kam- pından bir nebze bahsetmiştim. Bu- gün kamp hayatından ve orada spor hocalarının nasıl yetiştirildiğinden bahsedeceğim. Manzariye kampı, Tahrandan 15 kilometre mesafede bir dağ eteğinde ve mekteplerin üç aylık tatil zama- nında kurulmaktadır. İranın bütün jimnastik ve spor muallimleri bu kampa devam mecburiyetindedirler. Kampi Amerikalı mütehassıs Gibson ve muavinleri idare etmektedirler. » Kampın bir günlük hayatını anla- tayım: Sabah saat 6,30da zil çalınca kamptakiler büyük yüzme havuzunun etrafına sıralanırlar ve Amerikalı | mütehassısın iki muavini onlara on | beş dakika beden hareketleri yaptı rır. Bu iş bittikten sonra hep birden havuza atlıyarak kısa bir banyo alır- Jar, Biraz evvel uyku sersemlikleri üstünde olan kampçılar açık hayada- ki bu beden hareketleri ve banyo ile tamamile zinde bir hale gelirler. Saat 7,15 kahvaltı zamanıdır. Jim- mastik ve banyonun verdiği iştiha ile kampçılar neşeli bir kahvaltı yapar- lar. İçlerinde üç dört bardak süt, kakao içenler ekseriyeti teşkil eder, Kahvaltıdan sonra çadırların te mizliği gelir, Herkes çadırını temizle- mekle tanzim etmekle mükelleftir. Bu iş bilince kamp müdürü birer birer çadırları gezer ve en temiz çadıra O gün için etemizlik bayrağı» nı çek- mek hakkı verilir, Temizlikten sonra Amerikalı mü- tehassıs nazari ve ameli olarak muh- telif sporlar üzerine dersler verir. Bu bitince büyük havuzda yüzme ders- leri başlar. Yüzücüler üç kategoriye ayrılır: Müptediler, biraz bilenler, iyi bilenler. Yüzme derslerini dahi Ame- rikalı mütehassıs verir. Havuzda yüz- meden başka su topu da oynanır. Öğle yemeği ayni iştiha ve neşe ile yenildikten sonra saat on beşe kadar istirahat zamanıdır. Bu istirahat za- manında okampçılardan bir kısmı kendi işlerile veya sabah derslerinde- ki notlarile meşgul olurlar, bir kısmı da güzel bir uyku çekerler. Saat on beşte çalan zil kampçıları spor ve oyunlara davet eder, Kamp- çılar ayrı ayrı gruplara ayrılarak ara- larında basketbol, voleybol, beyzbol, futbol oynarlar, atletik müsabakalar lar. Saat 20 de yenen akşam yemeğin- den sonra saat 22 ye kadar müsa- mere, tiyatro, saz gibi eğlenceler ter- tip edilir. Saat 22 de herkes çadırına girer, Her sene üç ay kampta staj ve ders gören jimuastik ve spor muallimleri- nin İan mekteplerinde sporun ya- yılmasındaki bilgili rolleri büyüktür. Tahran jimnastik muallimlerinden Hamit Mahmutpur Beş şehir atletizm müsabakaları # Müsabakalardan evvel yapılan resmi geçid Uşak (Akşam) — Şehir stadımızın açılma töreni ve beş şehir müsabaka- larına dün beşbin seyirci önünde başladı. Müsabakalara Afyon, Denizli, Kütahya, Manisa ve Uşak atletleri iştirak ettiler. Yapılan yarışlarda şu neticeler tesbit olunmuştur. 100 metre: Uşaktan Kadir birinci derece 12, 800 metre; Uşaktan Ahmed birinci derece 2.10, 3000 metre Uşak- tan Ahmed birinci derece 1095, 100X4 bayrak yarışı: Afyon takimi birinci derece 52.3, Disk atma: Uşak- tan Ahmed 24.64 le birinci, Uzun at- lama: Uşaktan Kadir 5,85 le birinci, Gülle atmada: Manisadan Halil 9/70 le birinci oldu. Bütün müsabakalar nihayet bul duktan sonra birinciliği 29 puanla Uşak, ikinciliği 16 puanla Afyon, üçüncülüğü 9 puanla Manisa almıştır. Atletlerden en iyi vaziyette - olanlar Uşaktan Ahmedle, Kadirdir,