Dolayısiyle Bir şiir kita Münekkidler biraz avculara zerler, e geçen kuşu iledir leri gibi onlar da geçen kitabı bek- ler, nişan 25 1 geker, düşürür iş isabet iin Fakat avcuda da, “ramak azmi oldu- bı okurken iz. Çünkü mevzuun ehemiyeti yek ter, Olie olm, Hin akma adar, Y. e ze yaya : Bu k nat, sanatkârlık yor. -adığımız unsurları hep bunda toplanmıştır. Sanat, “ yi arayıp bulmakla mükellef olmal füsununu verecektir. Şairane mevzu- ve bu arzumu yerli için sik itibariyle şiir w ve mefhumlarma cevab veren bir mehir şal minde de var, Bö; asil bir mahiyet sadelik m İlan bir fa eden. şiir şiir değildir ki : Çünkü ir | “şiir”, o mevzuun kendisindedir. ve onun taklid ve tekrarından ibaret o- eser şiirin zayıf bir gölgesi- dir. Aksine olarak sanatın ele a i kisvesine bürünüyor. Böyle bir muci- Şe Ö Edebt anketimiz üyor mu? Tiyatro sanatında dekorun mevkü Tiyatronun dekor ve makyaj sözle alâkalı olmayan. vasıtalara ii la ehemi gibi | rek “dışarı da ne kadar çok kar yağıyor” diyen örün, n, Ye DEM yandıracağı tebessümlerde, yhinde o- ii tiyatro yn n asıl beklediğimiz gaye için 2 Meri MİNA u olmuş değil midir ii Anketimiz değerli şair ai Fazıl Kısakü grit atılması lâ- Pie Ki hiç dekormuz ve ir e bitiyor. Necib Bi iğil izi et- ınabilecek eserler vardıt ydi si al m Esamdz) erine "eva aranlar vardır. Bu tezi ve çe yalar İş 2 e muayyen bir va- -I kaya, ya ölçüsünde bir şiir yi bir edebi metnin canlar piri yan, sadec: iyette bir muhas bel m Yaraya yanindan başka bir| vereden dan bi “bie merlin» bl oldindan di. Medi albukü sahın — eker gin dekorlar m den ayrıca bir ye e iht tişam şey kazanmıyac ban emet erik rbi sindi zaldığı inkâr edilemez. Şu. halde şiirin ölüme doğra git iğinden bahsedenler haklımı deli ar ? — Sorgunuza cevab vermede vel melezi doğrudan nasebeti n ev- k ii Evvelâ, bir içinde kitabr açıyorum. Onar, on beşer mısralık parçaları yasını ar ve tahil le kalkışmak- görü; açıyor ve bu ankette ci e se bir dereceye kadar uzak- laşt neticesini © doğurdukları eya sanatında faydalı olmak» | şa de zararları görülen âmiller- “iyonu, hitabet gibi münhas ran bir koj ediyorsanız, bu görü düşüncesini hak- İk: bulabilir ber, bu nes den sahne MN pek az oldu- dum w hattâ bu nevi eöcrikeil tema- tının asıl gayesinden biraz W- Flaşlar da kabul etmek şartiy- — Tiyaoda azami zevk ve heyecanı ede geçen vakaya kendi- amız, bir tasannuğ ve yulunduğumuz! m ziyade onlara kendi e du-İmu ?” diy: nı okuyorum. Birinci parça, ikinci, ü-| Yuşuna göre vie mana verilmelidir. tikbal ve İzasiz'in akkında, gü onuncuya ke Fakat bu) Ki bu, © eşyanın mul ie e sahibi farzettiğinize de remil döktü. şiir kitabında hâlâ şiiri y kendimi dalgınlıkla iha ederek | sahada “mefhum” Tak Tnikyetil i Se m mu tekrar baştan okumağa koyuluyorum. ng z e bir e veziri “U- Otuz sayfayı Miçe bu küçük e- eliyor ki şiirin büyük | lu ii ie u ?” tarzında bir su- Seri nihayet tamamladıktan sonra o en dir. Şiir kaynağı aledn farksızdır. » Faraza Uludağ her La düşün kadar şevkle, iyi ele adetâ sev» olabilecek, zl manzarası li Marmarya doğru beş on santim iü esas unsur ai ye ye okumaj simli la lığım manzu -| hiyeti er e” mevzular | kayıyorsa bunu ancak arz al cek aktörler tarafından hikâye edil. mr lemez. Dekor, AMİ ışık yi i EM ktığı his, garip ir arama ğa koyulan iz belki e vi ilminde yüksek ihtisas sahibi bir & Oo Necib Fazıl Kısakürek ii sell Heri kanamali, ananeye e eder, fakat sani lim bilir. Meseleyi ortaya o âlim atar. geçen r a bir gp” m ze — tuzağa ER a seviyeden bilginler ce-| (P' lar veya tanrılar vam geçse bile|derecede telâkki e ia yok- şte ba olmamış, finin isti- acemiliğin ve iptidalliğin | vab ve: selenin mahrem makta: | üzerindeki müeyyidesi bunli sahnede © dada, sevimliliği, ür ği mi inci demesi kademesi | larını ei Uludağ daima) korku ve elli lat sanatı, her şeyden önce, bütün yarım kalmış küçük ki ab beni | de “şairane” mevzuları bulduktan | yerli yerindedir ve bu suale verile.| herkes b r hangi bir şiiri |landırılması diye tefsir edenler için, | kudret ve Kiel > "üzerinde söyle bir nda il görü dinlemiş, fakat mesele | sahnenin, bize, bütün teferruatiyle vi m mecburiyetindedir. Bir Şi unsurları Sai iyo-|ya ağız dolusu safsata, yahud hiç iz in mİ ve içtimai bir en-| tam bir hayat illusiom'ı vermesini is- im üzerimi, imizde a 1 tesirde ki onlar, mi başl her | bal Gla ge imi ki artık bunu: i ibi kali (Anket) e kadar varma: temek, aykırı arzu yalı n ge rolü oynayan eli ki yereli. Başa ie m İn Ma izlikten başka ve pi caktır. lie İmdi, takdir edersiniz. ki hayat sa-| dür, Mükemmel bir lekor, bize fena evzu olamaz. E.| hisse kapılmak imkân kalmaz. Avrupada oldukça geniş ölçüler.| Hangi birini söyliyeyim a birader || dece sözden ibaret de, bir temsilin kusurunu unutturamaz. ei esi ir şiir |lara ip diyoruz o ipti.İde yuğurulan bu meselenin hamur-| Ben zaten (Anket) vi Ta hu- | vaka, güzel veya çirki Mükemmel bir t e bizi ai yoktur Buna mk o insalar dailikten kaç kişinin sıyrılabildiği | Kârları dalma bu çapta ere ol.) dudsuz kızarım, Bunu da ık ve. | dekor ei li bir dekora karşı yea var ? Kaç | kisi olursa oleik “2 muştur. Onlar şiirin etteki e A Aa rey çoğ bi olduğı si e davranmaya se ali v 1EVZU al ie ani a | methumı mar i ia -TEy—yer-| bir levha yili üzerine Pi mesele, tiyatru sanatını ter- kadın nyan yanl gem, isek) lardır. e a mn diklöre a ” diye yazmaklı İMLERİ Ez 5 aden surlar arasinda, 'mâbetle- hisar etmezler. Nitekim bu küçük) Şiirden DR zaman daima |Şini kai iz gö am si e ia derin fikirden ziyade ani|leri önünde bir saray manzarası can-| iyi hesablıyarak, mükemmel bir eserde a tarafından seçi-|bizim hatırlarım. O,| İçinde şiir aramak heve Ve düşey, | rar vardır. Reyin yeri ise edebiyat mlamyacğ aşikârdır. Dekor- senin Si ein dier teki İle mii baklaları, “aran. | benn oşkillm kini bakir eleme ba men iel Belediye meelisleridir. De sahnede tavandan dümdüz i-| abe, erin Vi aile şiirle hiç ie salidir. Belki a” değil, “nazm”| finin giir ihtiyacını bularak Bci sü 'Ga-|nen Pir siyah perdenin önüne gide- tir. — Yaşar arı lâzım gelir. Halbuki on-)m timsalidir di hi ini diyemi bade el) ü asma mı Kare ayal Hazrinğe mi ?” kabilinden sudan şey-İ dört ö bilirim. | raber sirt eyliyeceğim.|min etmedi ilini mnhazilii ler olmalıdır. Yoksa anket, ancak iz nizmacı telâkkilerden Bavirlördi i sını verebilecek sanatkârlar Demek ki mubarriri, yama er olmakla da itham edeme-| zular seçmiş ol kanaatimde e inkü onun altından ve tunçtan raları “şairane” den kurtulan şii- Mars (achille Borghese) mw; Şüri iradı için. tecrit stratosferine doğru Km iie) BİBLİYOGRAFYA| çekirdeği sohbetine indirme idil Yani, anket ya ir sudan olmalı, innetice sudan iri a VE adım. Fakat itiraf e mak şanını okuduklarımdan aldığım ve & ümidin Kimi “insanda sevgi duygu ölmedikçe, ruh öl dikçe şiir ölmez” gibi, kanto ide.) sehrin farksız. şeyler de Şüphesiz ki yirminci asır başları ri imi ve artırma haftası le betile ilkkânun x bir nevi . Aymanm iyice zaptet için buğuda: ni lem Ml Ülkü *İdeğil midir İnsan ruhundaki ma-| Halkevleri mecmuası ÜLKÜ'nün & verâ fotoğrafçılığı yapan ve i ihli k insanlığını ok e « Başbakanımız Celâl Bayarın din yollarında” Yaiir) meal al şiir ölmüştür, çünki iii böyle bir kasırganın sahnesi rek hikâyesi, Ömer Berkan: Osmanlı erk e Ni yila mamıştır, artık ö. olmuştu çiftçi e eke onu biz yapacağız”İ inanlariyle tecrübelerini bu kadar | hukuki statüsü, Cafer oğlu e in ima ne göm tehlike bir tezat haline getiren ve ve ve ya ii atı, prof. A. Men rici arazlar göste e ü por RAE ela iş dişe, tırnak tırnağa, kanlı bir ei in et £. Şevi ehimtorik kaynakla, im maddeci ORES, fen bu- anda) Yovslyi. Abdullah: Makberde Leyl ve tesirleri, Her- ve programındaki kin” içine evvelden yazmış ve düşünmüş ol lardır, Gelelim YE ii İ eke alaca- ım bu işi kısaca ve kabaca (vulga- riser) edeyim, 3 siner AA Nite! bert W. yi il korku ve ihtilâem b pü rini ni yapan kim yirminci insan ruhunu e da bekleyen zman Aben di ve o kadar e RH b iin ipten ve istikbalden va: İp dar yükse <le yrupada, sini ii Garbın, en bü. 5 enine imiştiler. ELİ BU e lar, topyel tev e 1 mecmualar; Çakıcı Kara kalpakların bir üz materi- yeller. Görüldüğü gibi bu kadar faydalı ve Ri bir doğuşa muhtaç olduğu iddiası di halinde bir araya getiren bu mecmua" iyle beraber me di “trafı laya Havvasmı a isini ona kavuşturması çi. Allaha yalva, ran Adem, insan oğlunun İlk şiir ih. tiyacını temsil sai O gündi bugü ne kadı nda» bir (merveilieux), bir (âdemin üstünde hakikat) telâk diye bir hâdise kaldıkça | ğı gereği gi iyice görünme- si için nasıl ışıklar söndürülür ve - İnan büyi e a âciz sanat ve fiki En in daha büyü kk Yaşadıkça şiir, yer mir e) me bariğ ruh haletinden bir e çizgi e ati sav büyük sentezini örmek ve iç Pl inden keşfinden avi kala İnel ye sında ne kadar kıvranırsa kı izler arasında yaşar ve gider. İşte size Ke ca ve beder söyliye- bileceğim se Büt afamızla ruhumuzun sr arşa ve dünyaya yen getirecek fikir ada- NE ve ni bekliyor. Bu yakın- ve Ve bu sentezin sarayı kurulur rulmaz bu sarayın sınırsız bir gül ilkan halinde, şiir pe na oturtulacağı görülecel — Türki; pencereler vw örtülerle Şiirin de, gu veya bu ekol w kbali ünüyorsunuz ? yekün müessese hali: se ran- ittiği parmakla m ir e ve ölmez. Yalnız tutuşan, kâh için için h şi- avaz e Türkiyeden çıkacağına orum. Türkiye, dünya len ir e kadar 2 ve sa iralmaş ismi balar ış bir ülker ih inde en dman verdiği devirler, | haya-| avaz Pei ia) Tük rdüğü iş hüküm 8 ve kâinatı) veya bu şekilde ve gayet esrarlı deh- dir.