© S. Nahit Bilga nın «Tiyatroda yardımcı elemanlar» adını taşıyan ve genç neslin bu en kuvvetli tiyatro tarihi müdek- kikinin en orijinal ve en kuvvetli menbalara istinad ederek yazdığı bu uzun yazısının, yalnız «Konuş- malar» da neşredilmekle kalmayıp kitap halinde tiyatro sevenlere verilmesi çok iyi olacak kanaatin- deyiz. Bu hem tiyatro 'sevenlere ve hem de pek fakir bulunan ti- yatro bahisleri | kütüphanemize de bir kazanç olacaktır. © Aylık mecmualardan birinde, fırsat bul- dukça yazı neşretmek saadetine kavuşan amatör gençlerden birinin « Ön sekiz inkilâp yılında Türk ede- biyafı >» adlı bir yazısı çıktı. Bir tetkik yazısının katiyetini, bir tenkidin muayyen bir zaviye- gini göstermeyen bu yazıyı oku- duktan sonra, yazana değil de, kendi kendimize sinirlendik. © Evet! sinirlendik ; çünkü bu yazıdaki hü- kümlerin yanlışlığını, sayılan isim- lerin eksik olabileceğini bu'yazı- nın altındaki imzanın silikliğinden anlayacak ve boş yere vaktimizi kaybetmiş olmıyacaktık. 6 Bir suiniyet eseri, veyâ dalgınlık ya- hutta buna benzer bir sebepten, mevzubahis amatör genç, Türk gii- rinde, hikâyesinde hakikaten Tol oynamaya başlıyan veyâ başlama- ya namzet olan bâzı isimleri yaz- maya unutmuş; ve bir çek anto- loji muherrirlerinin yaptığı gibi NOT LAR | Yazan: Adnan kıymeti, zımbalanmış bir bilet de- recesinde kalan bâzı eserlerin mu- harrirlerini, ve edebi veyâ entellek- tüellik ehliyeti ana mektebinin avlulusunu aşamaynu bâzı isimle- rin sıralamayı ihmal etmemiş. Genç şirler arasında bir Bedri Rahmi, bir Mustafa Seyyid, bir Se- fer Aytekin, bir Mümtaz Zeki, bir Sabahattin Kudret bir Gavsi Ozan- soy, ve böylece daha bir düzine sayabileceğimiz şâirleri; ve genç hikâyeciler ve nasirler aragında : bir Samim Kocagöz, bir Cevit Yamaç, bir r Mustafa Niyazi, bir Tuğrul Deliorman, bir Faik Berç- men, bir, Burhan Arpad' saymadan geçmek acaba bir suiniyet dalgın- lik veyâ görmemek sebebindenmi- dir? © Yoksa hakikaten kıymeti olan bütün bu gençler, bu amatör bayın hoşuna - mı gitmiyor? Tetkik veyâ tenkid maksadıyla yazılan böyle bir yazıya ne k&- dar kiymet biçelim Böyle gaflar yapabilen amatör mubarrir bu tip yazılardan vazge- çip, «istidatlar sahifesi» nde Şiir- ler neşretmiş olsa kendi için daha hayırlı olurdu, elbet! & Andre Gide 'in Molyer'den ismini ödünç ola- rak alıp yazdığı <Kadınlar mekfe- bi > adlı romanını kıymetli müter- cim Avni İnsel, çıkardığı «deçme- eserler» serisinin 2 - nci sayısı olarak neşretti. Anâr6 Gide'in ismi eseri bütün sıfatlardan üstün tut- mağa kâfidir. YASSITEPE . «Yirminci asır adamının bü eserini büyük kıymetleri en, güzel eserleri bekleyen bü 0» kuyucularıma tavsiye ederin, ; © Bir çocuk e bahçesinde, (Ceyhun Atuf yi? anun bu şiir kitabı A ee geç geçtiğinden, hakkındaki dikir. lerimizi biraz geciktirdik. “«“ Bu kitab, | büyük bir, hk büyük bir endişe, büyük bir daüs- silanın kitabıdır. Çocukluğu hasret, geçmiş za- manlara bir teessür, farkına vâr- madan uzaklaştığımız senelere doğ- ru uzanan gözyaşlarının bir ifade- sidir.., g 1941 i senesi edebi hâdiselerden uzak 0- larak günlerini tüketti.s Tek « ilk ' olan edebi münakaşalarda bu de- Benin mühim san'at fanliyeğlerin- den sayılamaz, 1941 senesinin | iki büyük ka- zancı muhakkak ki şiir, hikâye ve romana verilecek olan mülkâ- fat kararı ile Maarif Vekâletinin klâsikleri ;neşretmesidir, 1941 gibi dünyanın en'bulıran- lı yıllarından ğbirinde, edebiyat için verilen bu iki karar en mt- him sanat bayramıdır. / — E dd 3 a 7 O 29 — Servetifünun — 2363