No. 2069—384 a ek a Dört adet porfir sütuna istinat ettirilen kemerler üzerine çevrilmiş iç kubbeli bir son cemaat maballi mevcu& olup burada cami beden duvanna işlenmiş üst kısımları is- talaktitli niş halinde iki mihrap ve bunların vasatında gene üstü ista- Jaktitli ve püsküllü umumi methals den bir basamakla cami içine gi- rilir. Cami dahilen dılıları 12,9 met: re büdunda bir murabba üzerine dört köşelere çevrilen dilimli mü- seliea kürevilerle sekiz köğeye irca edilen kaide üzerine bir tanbur ve bunun üstüne de kubbe inşası su- retile vücude getirilmiştir, Beden duvarları muntazam kes- me halinde işlenen Ankara civa. rında Bağlumdan getirilen köstere taşıyla işlenmiştir. Menberi ve minaresi de ayni daştandır. Umumi kapının sağ ta- rafında dört menşuri ayak üzerine bei kemerleri ile çevrilmiş üstü ah- Mimar Sinanın Ankaradaki eseri: Cenabi Ahmed aşa camiinin kapısı in dl ze a AŞ UYANIŞ şap döşemeli ve kenarları hendegi eşkâl ile oyma korkuluklu bir mü- ezzin mahfili mevcuttur, Bilhassa bu mahfil döşemesi altındaki ah- sap tavan gayet kıymetli ve güzel- dir. Camiin dahilinde eski nakış ve yazılardan hiç bir şey kalmamış olmasına rağmen bu tavanda elân eski Türk nakışları görülüyor. Camide tezyinf unsurdan bilhas- s& istalaktitli taş mihrabın tarafey» ninde ve mihveri istikametinde mevcut alçı pencereler Sinan devri üstatlarını hatıra getirmektedir. Umumi methal küçük murabba ve mustatil tablaların aralarına kub- beler konması ve geçmeleri sure- tile yapılıcış olup mükemmeliyetini İğ mubafaza etmektedir, Pencere ka- natları tiçer tabladan mürekkep o- larak ve daha basit bir işçilikle yapılmış olmakla beraber aralıkları İş ve teknik vaziyetleri itibarile Sinan devrinden sonra yapılmış oldukları ae 329 kanaatini vermektedir. Pencerele- rin demir parmaklıkları dövme Türk parmaklıkları olup gayet gürel ve temizdir, Bu camiin diğer Sinan camile- rindan farkı minare ve müezzin mahtiline çıkan merdiven yolları» nın bir galeri vasıtasile birleştiril- miş olmasıdır. Bu suretle camiden açılan bir kapıdan hem min&reye ve hem müezzin mabfiline çıkıla- bilmektedir. Minare yukarda rikrettiğimiz taşlarla ve gayet mevzun olarak inşa edilmiş olan külâh altındaki Türk rişleri sonradan dokunulma- dığını göstermektedir. Yalpız şürfe altındaki istalaktitler taşın biraz yumuşâk olduğundan müruruza- manla erimiştir. Son cemant mahalline sonradan yapılmış bulunan ahşap ilâve kal: dınılır ve dabildeki sakil yaşılar ve nakışlar kazınarak eski nakışlar meydana çıkarılıma Ankara Bina- nın bu güzel eserini sinesinde taşı» makla iftihar edebilir.» Mimar Necmeddin Emre AM iş Mimar Sinanın Ankaradaki eseri ! Cenabi Ahmed Paşa camii