No. 1844—159 coli “ Pençesi Bir merak için. Bazı kimseler, bir şeyi merak ettiler mi, o şeyin peşini bırakmaz, künhüne vâkıf olmak isterler, Bu- nut bir misali de, bir kariin benim bu sütunda vazdığım bir şey etrafındaki alükası! «Para eden şiir için» serlâvhalı bir yazıda, bir Hanımın serbest şiir yazan, genç, nazik bir şairimize, bir mezar taşına kitabe yazması için miracant elti- Gini, bu iş için bol pam vaddettiğini yazmış, sonra görülen lüzum üzerine bu güirin « Devaynasıl » şairi olmadığını tavzih etmistim, Bir kari, « Devaynası!l » gairinin kim olduğunu sordu. Geçen hafta, Sırı B. olduğunu bildirdim. Fakat, kari, bu tavsihi de kâfi bülmamiş. Bana bir mektup dalın gölderdi. Soruyor: <“Hüngi Sırrı B.? Selim Sırrı B. mif». Gerçi beden terbiyesi sahasında mütebassıs olan Selim Sirri B., edebiyat sahasında da küçük hiküye- lerile, tereümelerile tanınmış kıymetli bir #imadır, ama şiir yazdığım hiç görmedim, Benim, kendisine bu iş için müracant edilme diğini tavzih ettiğim zat, şair A, Sır B, dir! İngallalı, bu üçünçü tavzih, kariin müşkülürü halleder de, ayni zamanda sonuncu olur! Gelecek nüshalarda FEMİNİZM Yasan: Kemal Tevfik İÇİMİZİ DİNLEYELİM Yazan: Muslih Ferit ŞEKSPİR ve FUZULİ Yazan: Hasan Refik ALTIN BEYİNLİ ADAM Yazan: Alfons Dode DÜŞKÜN Yazan: Sehap Nafiz SERVETİFÜNUÜN 30 Düşünüşler güzelliği erkeklerin görüşünde, er- kadınların görüşünde hakiki görünüşü Kadınların keklerin Oo güzelliği manasını bulur. Güzellik, bir maddenin değil bir ruhun görüşüdür. Bütün muvaffakiyetler nefse itimatten, nefse ilimatta gururdan doğar. Modern insan Orta zamanın pısırık tevazuundan uzak yaşar. Hayat, yani rahun madde içerisinden süzülüp geçişi, her şeyden evvel bir hedefe bağlıdır: Saadete: Saadet, hayatın, komiyeten uzun, keyfiyeten zevkli ve takip ettiği itiburile seksi bir tezahür olması, demektir. Beviş Hakikat, statik değil dinamiktir, O, İâyeteguyyer bir mefhum olmaktan ziyade tarihi şeraitin ımnhnasi- lasıdır. M.F Hayat “ve şeniyet işte san'atın hinkiki manas, Güye Güzeli görmek mânen yükselmek ve güzeller mektir., Eflâtun Zaman büyük kederleri ancak tadil ve tahlif eder, Yoksü tamamile kaybetmez. Güye Tekrar hissetmek ilk defa hissetmekten daha kuvvetlidir., Öjeni Güzel ancak bazı Şeyler hatırlattığı zaman his- sedilir,. Güyo Varlığından izlere bırakmamaktansa yaşamamak evlüdir.. Napoleon İnsan yükselmek ümidi oldukça liyakatini sarfeder, Napoleon İnsan aklın emreylediği şeyleri görür his emrey- lediği şeylere meyleder... Akıl insanın sadık bir dost; nefis ie tabi bir düşman hükmündedir. € S.N. Kuvvetli Kalpler sevecekleri kadını kendileri yaratırlar.. Zait adamlarla abmakların çoğu srf idare edil- mekten başka birşey istemezler.. Napoleon