— No. 1695—13 Son zamanlarda Av- rupa fen âleminde mi- mari bir inkılâp başla- dı. Iui kenz salonları gibi fütürist, konstruk- tf salonlar moda ol: du. Bu yeni moda ,güzel sen'atlerin fen âlemine nufuz eylemesi netice- sinde medyana gelmiş- tir. Sem'atkârın girift hisleri, düz bir sahada irişilmez ufuklara ka- tışan hayalleri, salon- ların yollar gibi hatlar - dan ibaret (olmasına ve masa, karyola gibi ev levazımınında bu yollar içinde bulunma- sına sebep olmuştur. Resmimizde görülen yatak takımı, dört dıva- rdan ibaret bir salonun divarlarından . birinin içine gizlenmiştir. Bunun gibi yatak odasının bütün teler- rüratı böyle gizlidir. İstenildiği zaman elek- tirik düğmelerine bası- lır ve istenilen kısım dıvardan, yerden veya tavandan çıkar ve ar- zumuza tabi olarak tek- rar yerine yerleşir. Bu yeni zevk, insan- ların hayattaki teferrü- atı sevmediklerini gös- termektedir. o Sadeliği seven insan, sadenin de esrarlı, sonsuz 've güzel olmasını istemektedir. Nitekim, elinde bir te- lefon ahizesi veya bir saat tutan çocuk res. mindeki saflık, güzel- lik ve sadelikten istifade edilerek, bu suretle mükemmel bir şekilde de reklâmcılık yapıl- miştir. UYANIŞ hem de güzel bir tablo. Modem bir yatak takımı. Sen'atkarane bir reklâm; hem saat fabrikası ilânı, 205 Fennin en son ihtiraları Yeni insan zevki fennin obediileşmesini istemektedir ve her gün bu gayeye doğru yol a- lınimaktadır. Bedii telakkimizdeki bu tehavvülü gösteren şayanı dikkat diğer bir misal de giyinme tar- zımızdır. Zaman; mo- dayı sadelik ve kolay- lık ile örtülen guzel bir tekâmüle götürmekte- dir. Artık, ihtişamını rengârenk kümaşlardan alan kurunu vusia gi- ym tarzını beğenme- mekteyiz. Vücudün bü- tün hatlarını gösteren, dar ve teferrüatı a7 el- biseler zevkimizi ok- şamaktadır. işle bu te- lakki, cemiyetin tahte- $şuurunda yaşıyan ka- rışık hisleri kitaba ge- çiren sen'atkârların e- serlerinde de belirmek- tedir. Sürrealizim, em- presyonizim, fütürizim Kübizim cereyanları ay- nı ihtiyacin birer ifade- sinden başka birşey mi- dir? İnsan zekâsı klâ- sik zevkten üuzakla- şırken bütün o güzel sen'atlerin o esaslarını değiştirmek istemiştir. yeni yeni tahassüsler, tezatlar ile telkin edi- len imajlar hatta, hayat kadar canlı, ohamleli eserler ortaya atılmış- tir. Böylece * Marifet iltifata tabidir » zarbi- meseli de hükmünü cra etmiştir!