1 246 'vd Eski. M]sıılı]aıa göre olum günü, «semavi * hayata kabul olu.nmak günü» idi. İngilterenin kablettarih devirdeki ahalisi, yıldızlar arasında geçecek bir uhıevı hayata inanırlar ve oradâ * iade olunmak üzere borç para vermeğe de Yazı liğinde ve elli mil uzunluğundı ların ahiret seferi için tuttukları yol sayılıyor- du. Elhâsıl inşanın yaşadığı her yerde ahiret itikadı göze çarpıyor ve onun her heşeri kül- turde kendiliğinden doğduğu beliriyor. Demek ki ahirete inanmak beşer nev'inin ruhuna sinmiş olan bir itikattır. Kudreti fâtıre ise tahakkuk şekilde yerleştirmezdi. Ahnet hayatı neye benzeyebıhr" Buna daır . hiçbir fikir sahibi olmamayı gayet tabit gör- ; mek icap-eder, Çühkü- bizim tanıdığımız Biri- cik hayat, bu fizikt hayattır. Müstakbel bir ha- yatı anlatmak için kullanabileceğimiz bütün tâ- birler de ancak fizikt bir mahiyette olabilir. Yapabıleceoımız bir şey varsa incilerden kapı- v a döşenmiş caddeler; yani bu hayatta - değer veıdıgımız şeylerden kurulmuş bir' âlem tasavvur etmektir. Fakat iİnciden kurulmuş bir * “Akapıyı dan geçirmesine imkân bulunmi- - başımndan akan ve yan bir Samoa'lı daha başka düşünür. Ona göre ahiret hayatının geçıdwde, olsa olsa bir Hint cevizi ağacı vardır. Onun için ahiret hayatınnı 'ne biçim bir hayat oldugunu dusunmek dahi istemem! Fakat Peygambeıın butun tahmlerınde Bö- İmaz 'ze çarpan bir itikat, insan v bir mahiyeti haiz oldugwlur Fiziki olmıyan sonsuz bir varlığı kav*r'a.ma— nın mümkün olmadığını söyledikten sonra bir adim daha ileri giderek ebediyetin nasıl işlediği . " hakkında' da hiçbir fikir sahibi olmadığımızı söylemek mumkımduı -Fakat ona inanmak i için onu anlamak zaruri değ ıldır C Elektrik ışığı, hızun için bir sn—dıı' Dağ sudan alman kuvvetin yüzlerce mil uzunlu- ğundaki bakır tellerden geceıek odamızdakıb - ampula aydınlık. göndermesinin 5: e hikme- tini anladığımızı iddia etmıyoıuz Fakat bir cıudmeye basıyoruz ve odamu derhal aydmla— Elaktrık telefon ve sayısız cihazlar heı gun emrimizdedir. Bunlar: amıyan . milyonlarca kişi bunları kullamyoı va hunla.rı kullanmak . SEBİLÜRREŞAD ettirmiyeceği bir ıstegı, içimize bu - . makla beraber ona inanmayı tercih ediyorüm. denize doğru yol bulan bir. “ Cilt1, Sayı 16 tan faydalanarak daha iyi yaşıyor. Ahııete man mak dâa bunlara inanmanın tıpkısıdır. Soktat ahireti isbat için hiçbir felsefi delili ileri sürmemişti. Fakat ölümü yaklaştığı zaman, daha önce ölen Hesoid ve Homer gibi büyük” adamlara katışmak üzere bu dünyadan ayrıldı gına mamyoıdu Besthowen ahiret hayatına ; inancını aklına değil, fakat heyecanlarına dayı ? yordu. Ahiret hayatmda işitebileceğine dair bez. : Tediği iman, onun bu dünya yurdunda sağuhğa cesaret ve nyeşe içinde tahammül etmesine im::: kân vermişti. kadı taşıdığı için zerre kadar koıkma.dan vüşmüştü. Büyük ilim man fılozofu Karl von Huboldt ahirete sapsağ- lam inananlar. arasında idiler. Kutup kâşiflerin: - den Sır John Franklin, ahirete o derece'kuy-: : vetle inanıyordu ki, ömründe korkunun ne de-î : mek -olduğunu hıssetmemıstı — İnanç, hayatı burada da, ötede de zengin:' Jleştiren müsbet bir haldir. Şüphe, hayatı mana_“, ve 1htısam1ndan mahrum eden menfi Onun İçin ahiretin ne demek oldugunu—anîama Oo hayatm mekanizmasını ve teferruatını anla: ü mak bana ait değildir, ve bunları anlamağa ul—i zun da görmüyorum. Müstakbel ruhani hayata >- ait inancımın bu fizikt hayatı çesaret. ve ümit içinde yaşamama 'yardım etmesi için ahı_'cete" inanmam icap ediyor, ben de i inanıyorum.» : Amerikalı muhanum yazısı bu md_hlyett“d]l Ki  ikç; İslâmiyette ahiret 1tıkad1, Allahmn birliği itikadı gil kemalini bulmuştur Omer Rıza Dogrul Kapaktaki Yazı M. Nihat Serdaroğlunun, yeni harflerle i: tif edilmiş olan kapaktaki nefis yazısı, Allahi Zülcelâlin ismi şerifini ihtiva etmektedir. Bi tif, tamamlen mütenazır olup bir cami ahengiyle: işlenmiştir.