V. . 244 A « gü 'SEBILURREŞAD .hevt ihtiyaçlarmı. tatmin için nehslerını hasbe- tenhllah uç gün veya beş gün vakıf veya nezres |- , derlermii Maalesef sayialar, Zıya Şakıxm Mevkufata : ” iBnat ettiği şekılde değil, bu turludur Lâkin biz - -gayrimeşru yollarla dahı olsa- temas ettiği ka- dınla evlenemez. Bunlar müsbet birer hakıkat- tir. Müsbet hakikatler karsısmda yalancınm /mumu yatsıya kadar yanar Şimdi sorarım, Sultan varlığı «Şeyh Suca- addin» in bir velaye*mamesı vardır. Bu velâyet- namede hicapâver şekilde sarkıntılık hikâye- “deri birer keramet gibi yazılmışhr Nitekim Ka- “dıncık ana hikâyesi de bu kabildendir. Bunlar- “dan dolayı bütün. Babaıler ve Nazenin tarika- tinin salikleri mesul müdürler? Meşhürdur ki Bâtınilerin piri olan Babek-i. Hurremi Cavidan ile karışı tarafından evlât itti- haz edilmişti. Cavidan ölünce Babek, mânevi validesiyle evlendi. Kızıllardan. ve İhbahiyyeden olan Babekin bu' hareketi 'kendi hemfikirleri " arasında'gayet tabil goruldugu halde bütün ehli sünnet mensupları bunu nefretle karşılamakta ve halen tel'in etmektedırler İşte ehli sunnetten' olanlar böyledir. * ” .Keza rivayete göre bazı kadınlar, Kerbe- lâya veya Meşhede ziyarete giden gariplerin şe- Bunlara inanmak istemiyor ve ihtimal vermiyo- ruz. Keza Alevilerde sahip ve - -musahip âğrini- - nin mevcut olduguna .da ihtimal vermiyoruz: ' - Biz; bünlar Şiileri ve “Alevfleri fena göstermek * . için cahiller tarafından uydurulmuş. geylerdir ki; siz, bu gibi şaihelerden. büsbütün uzak bu- lunan ehli sünnete boyle bir iftirayı nasıl reva gouryorsunuz'“ ge Şımdı buı'ada “Ziya Şakırm | mâ oynamakladır. Cüt 1, Sayı 16 a_tasında farklaı vardır. Kızılbas tabu'ı, Şah İs: mailin askerlerine ve'ı_l_mıs hir isimdir. Şitle gelince, itikat ve amel esaslarında ehli sunnetle beraberdirler, bunlar beş vakit namaz kılarlar İ ve oruç tutarlar. “Helâli, haramı tanırlar. Gulatı ların ibadetleri dem çekmek, saz çalrıak ve se El kalem tutan yaLaılzn ımıza yakışan -şey, * bu. gibi, bâtıl hikâyelere ve hurafelere saplan-' İ 'mış olan” kardeşleri uyandırmak, tariht hakikat-” leri sahih bir surette açıklıyarak ' öonları tehvir etmek ve doğrüu yola irşada çalışmaktır. Hiçbir -: zaman ehli-sünnet velcemaat uleması, Ziya Şa-. kirin kötü tâbiriyle kızılbaş adı verilen zavallı ; şiaların kıpkızıl düşmanı değildir. Evet, tarihte © Biyasi imücadeleler dolayısıyle devir devir anla- ** şamamazlık olmuştur, lâkin din- ve mezhebin ” siyasi mücadelelere alet edilmesi usulünürn ta-z Mmamiyle kalkmış ol.dugu Bu aâsırda yanlıq ve-_î kötü fikirler telkinine Kalkışmak ve M Jar arasına tefrika sokmağa çabalamak buyuk bir kötülük ve buvuk bıı suçtuı : : Alevılerm mezhebini mudafaa etmek boyle kere namaz kılıms o]madıgınız, yazdığınız ilmi-:> hal kıtabmdan anlasılmıstır Bu derece. cehaz letle Mü karışılma; ka,mılen uydurma - ve bilgi denilen nesneden busbutun uzak-olduuğna da işaret edelim; ” Gerçi-bu yazıların yukarı kısımlatını gör- . müş. değilim, ama okuduğum. bu. makalesinde (<ehlı sünnet ülemasının gulât» diye yazdığı ter- * İ ku gülât, Hazreti Aliye muhabbette taşkmhk ve” “azgınlık: gösterme müânasınadır. : Bu.- azgınlar, - Alinin muahhar: devirde çıkan Şifleri arasında : görülmüştür. Şit tâhiri de Hazreti: Alinin hali- . "” feliği zamanında ihdas edilmiş ve sonralari gizli” - maksat takip etmiş-olanlara hâs-olmuştür. Bil-. -| mek lâzımdir ki- kızılbas, Şil:ve-Alevi tâbirleri v&t denildi. Niçin bu yanlıslarımzı tashih etmıyor- -sunuz da a ileri isnatlara kalkıyorsunuz?: Böyle karıstırıcı ışler yapacagımza Alevilerin: : ilmihali e. bir eser yazsanız aha iyi olmaz mı? Bu msanlar_ dâ neye inanıyorlar, nasıl ılna- det ediyorlar bunu bilmeli değil midirler? D ma müshet bir sur ette çalışmalıyız. Bınaenale goru_luyoı ki memlekete we bilhassa Alevılere en büyük kötülüğü siz yapıyoısunuz' Lâ ar> tık insaf! Gozleunız kararmış, ne soyledıglel sa Müslümanlar arasına kundak mı sokuyoısu <nuz? Kendinize gelımz' -