23566 a SEBILU RREŞAD L vermek hıssıyle mutehassıs olur ve'bu suretle kavganın temadisine lüz! m kalmazdı. Halbuki Na girmesi, orada kendisini davet ve tahrik eden- * lerin husumetkârane nümayişleriyle karşılan-' ması, yahut İbni Ziyadın hakaretlerine: ugra-_ SN ması ihtimali, onun” izzeti nefsini deıınden yen- cide ediyördu. -Biyasi bir dâva ugıunda mucadele yolun- ziyete dusrnek dostlarla beraber duşmanla.r istihza ve hakaretiyle, türlü türlü ukalâlıklarla ; karşılaşmak, hayatta tesadüf olunaca ken fecı —.0 ( * ve en çirkin manzaradır. Hazreti Alinin seha- detme, Hazreti Hasanın. teslimiyet ves sulhuna, şahit olan Küfenin nihayet Hazreti Hüseyni esir görmesi, Hazreti Alinin bu oğluna, pek haklı olarak, pek giran gehyordu Bu, itibarla. gonun sonuna kadar. dövüşerek ölümü teıcıh etmesi- ni, çok tabu gormek içap eder. Fa.kat buna mukabil Amr bin Sa’âm de son derece sogukkanlıhkla, bitarafane soylemek lâ- .zılnsa, çok ihtiyat ve dikkatle Hareket ettıgmı “kaydetmek lâzımdır. Amr bin.-Sa'd, mensup-ol- F / düğü ve temsil ettiği hükümete (karşı, müsel- -- Jâh kıyamda bulunanları bir hamlede imhaya muktedir . olduğu halde, silâh taşıyarak hükü- met kuvvetleıme hücum edenlerle birer birer meşgul olmuş, bu suretle muharebe etmek iste- : 4 miyenlere, vakanın sonuna kadar devam eden B O bir mühlet vermiştir. -Büu noktayı bu suretle izah ettikten: sonıa.v -vakarın kahramanlarından herbirine tahsis olu- - /nan tafsilâtı da nazarı dikkate almak icap eder. . Bir kete bu vakaların nâkilleri, kımleıdır ve kımler olabilir? Hağreti . Huseynın butun taıaîtarlaıı vaka. esnasmda 'maktül düştükleri ve geride kaİanIar . “; ise çoluk cocuktan ıbaret oldukları- ıçm vaka- | ş j_nm tafsılatım bunlaı'm nakletmış olmalarma ,"maddeten ımkân yoktur. gYN : Hazretı Huseym, her ne pahasma olursa ölsun, . : .hinde naklettiklerine, Hazreti Hüseynin -onların şecaat ve çelâdetini, sonta Hazreti " seynin vaka maha]lı.ndekı keramatmı, onun va- (da şerefli bir neticeye bedel zilletâver bir va-: - Gilt 1 Sayı 16 O halde bu tafsılâtm muhasımlar tarafm— dali nâkledilimiş “olması itap ediyor. Bütün Va- kanüvislerin vakayı hep Hazreti Hüseyin le- : & adam- olarak gosterdıklerıne, Jarımı birer kahraman ka mahallinde birtakım eşhas aleyhinde vuku- - bulan. beddüalârının derhal karini ieahet oldu- Bumu, tasvire cahştıklarma hakılırsa, bunun ha- Ü sırklar tarafından da na_klolunmadıgını kabul et- mek icap eder. Va.kanın tar aftarlar hsanmdan nakline, si arafından anlatıldığı şekılde nakline imkân bulun_madıldan sonra- vaka hak-, D kında verilen ve bizim tarafırnızdan: da naklcw lunan bu tafsilâtı daha 'müfrit bir nes slin takip .: etmiş olması icap eder. Fakat bu ta.fsılat Haz— - veti -Hüseyinle -birlikte. dovusenlerden -alınmas * * d_ıgı, sonra hukumet lehınde harb.eden ve onun irler mf edenlerin agzmdan çıkması İ icap — 'eden şekılde anlatılmadıgı için onların tarıhı mahiyetinden şüphe etmek gayet zanırıdır Fakat vakanın tafsilâtı: hakkında suphe Hhâs <i sıl olması vakanın. hututu . esaaıyesınden de şüp- - diğer tafsilât itimada-şayan değildir: 'Çünkü bun- <: Tar.mevsuk bir surette naklolunmamıştır. Bunl- -. lara.daha fazla pıopaganda Karışmış ve bu pro-: o pagandaya istinat eden bır edebıyat vucuda ge< tirilmi: ştir. b Maksadımız vakanın fecaatım azaltmak, ya- © hut vakanın mesulıyetmı taymden tehaşi etmek - değildir. Yalhız vakanın naklettiğimiz tafsilâtı"': nı intikat göziyle de gormek ve onların mahıye— 'tini tâyin eylemektır Tefsırı Şerıf . Ömer Rıza Dogruî ilin bır propagandanısı Ziya Sa P afesor Yusuf Zıya 6 Üük Âhirete İnanıyorum eee nel A Ömer Rıza: Dogrul Türkleri Hırıstıyanlaştırma hareketlerı Dızım din- Bu. Nüshadakı Yazıiar Dınsızhk, dlne karşı lâübalilik Shleyman Kdlçe Si &- Rİ sızlerın dıilerı altmdakl “haçlaı der v BAPİRİ »