“ 254 - . laıdan olsun bazı kimseler, Mekke ayetlerı * teşvik ediyor, diyorlar. Bu, batıl bir sözdür.. > yına bakma, : (Maıde :19).. . det eder ki, bu davet, islâm devletinin en za- _'yıf gu.nlermde, hattâ askeri bakımdari inhi- : SEBİLÜRREŞAD Cılt Hazz*eie Muhammedm Eöedz staâeiz ABDURRAHMAN AZZAM PAŞ Arap Birliği Umumî Sekreteri . Bafışın şarsılmasını icap eden sebepler — Barış * Muslumanlıkta Barış Barış asıldır, Harp ârızidir. — M'uslumanhga karşı - yapılan töhmetlerin ve H. HÜ SNÜ DEM' / Diyanet Riyaseti Âzasindan' AARARARAPAARARAŞARİ Z vehimilerin def'i desteklemek — husu hayatını Hem Mekkede hem Medınede aynı barış ruhu: İman edenlerden veya dalalette kalan - u barış rühunu -gösterdiği halde, Medine * ayetlerı küffara karşı ateş puskuruyor, katle Çünkü Allâhın Kitabı tecezzi kabul etmez bir küldür. Yukarıda harb ayetlerınm çoğunda beyan ettiğimiz üzere bu ayetlerin harbhe teş- vikleri bilfiil devam edip gelmekte olan * ve henüz “müslümanların mutmain olacağı barı- şa müntehi olm: 1yan harpte şehit * oluncaya kadar Sabretmeğe teşvikten ibarettir. O hal- de bu, evvelki hârbin neticesidir. Yoksa. ye- niden harbe davet değildir. B ununla bera - * kitabında bu hususa dair şöyle ber size Medme ayetlermden bazılaı'uu gös- | terelim: «Dinde zorlama yoktur Dcırrruluk sa - pıkhktau İiyice ayrılmısnr n - wDe ki, Allaha 'da, Peygambere de itaat edin, * 'eğer yuz çevirirlerse Peygambere dü - şen, üzerine yükletileni yapmaktır. Sizin bor cunuz da size tahmil olanı yapmaktır. Ever, itaat ederseniz, hidayet bulursunuz. Peygam hberin tebliğden baska yapacagı yoktur n0 (Nur 59). " wAz bir kısmı müstesna oImak üzere, ohnların hıyanetlerme hİer zaman muttali olur durürsün, binaenaleyh onları affet, kusurla - * Allah * ılısan edenleu seveFr.n ekkede olsun, Medmede olsun, davetı— 'nin her deyrinde islâmiyet, ancak hüccete da- iyandı. Kılınca ancak —müdafaa için sarıldı Davetı Muhammedıyenm intişarı tarihi şeha- taf edip, müslümanlar. şarkın berberleri ve kalmışlardır. yi İ Daveti Muhammedıye yaşamak ıçın bas — gaıbm vahşı frenkleri elinde suru halinde i- ken, bütün afaka inlişar etmiş şark ve garbın her târâfımda galebe temin eylemiştir.” Ecnebılerm şehadeti: Sir Tomas Ernold (Intısarı 1slam) D uIslam devletinin yıkılması ve' siyasi nufuzun Zayıf- laması, islâmın ruhi fütuhatını aslâ durdur- rüamıştır. Siyaset bakımmdan iflâs ettiği gun— lerde, en büyük ruhi galibiyeti elde etmiştir. » e G Tarihin. şehadetı j İ İslâm tarihinde bu cıhetı işaret eden ıkı büyük hâdise vardır: Vahşi Mogol ve Selcul—. : TFürkleri Mıladm on üçüncü sasrinda ayakla- ümanların omuzlarını çiğnediklerin - de, islâm, onların kalblerine karşı gaza etti . de, neticede o galipler mağlüpların dinlerini * kucakl: adılar. O gun de, mı.ıslumanlı veneceği ne kılinç, ne de ve ezici sartlan kabul ettıklerınden dolayı, müslümanların mahzun oldukları ve- kılıtıç.- larını on sene Hi g gü- Mekkenin fethini ve insanların boluk boluk islâma girmelerini hazırlaraştır. - ... : u, böyledir. Müslümanlar da.ımı asker bulundurmayı' duşunmem_şler, mak üzere kabul etmişlerdir. Bu suretle muslumanlarla dusmanlar a-. rasmda hudutlar' ve sınırlar vucuda gelmiş ve selâmet için buralaı ın beklemek zorunda YIŞI bozmak zorunda 'değildir. Hiç bir zaman Sayı 16'_ sundaki ıiasîeı' —&? Hem Mekkede, hem medmede aynı-barış ruhu — Ecnebılerm qehadet —— Tarihin şehadetı p > vveti'vardı. ÂAğır . müddetle'kınlarına koymağa . mecbur edildikleri Hudeybiye sulhüne - baka- . cak olursak görürüz ki islâmin en büyük ma- - . nevi fethi, Hudeybiye muahedesı.nın bahşetti- ği sulh gühlerinde vukua gelmiştir. O Hudey- - biyenin müsalemet suretile olan fethidir ki, - askerLüı de - “ancak düşmanları taklit ederek bir meslek m—