“106 SEBİLURRESAD cnt' 1, Sayı. ? ning Post gazetesi, bu mevzuun münakaşasına uzun' makaleler tahsis etti: " Taymis gazetesinin 1921 mayıs tarihli sa- yısmda fevkalâde heyecanlı bir makale çıktı.. Bu makalenin mühim parcalarını aynen asagı— ya alıyoruz: «Bu protokollar neyı ifade ediyor?. Bunlar, ha- kikate uygun mudür . Bu şeytani plânları bir cani e almıştır Bu çete; plânlarımıznı tat- bik mevkiine konmasını ' bugün gurur ve iftiharla seyredıyor mu?-Yoksa bu plânlar, bu prutoko]lar te mi? Faka' t halde, bug'u.n ahakkuk etmiş “hâdiseleri vukul undan evvel haber veren kehaneti nasıl zah edebiliriz' ugunku tehditkâr kuvvetle karşılaşmak 1çın mi şuzun ve muztarib seneler Alman emperyalizımri ve mıhtarızmmı ezmek için mücadele ettik? (2) Bir alu.mme zilmek için mi bü- yük mucadelelerle Cermen ittihadından kaçuk » kaçtık.» Ve Taymis makalesmı şöyle “bitiriyor: «Bğer protokollar hakikatn İsrael oğullarının e- seri ise, Yahudilere karşı söylenebilecek her- söz, girişilecek her cidal, yaplacak her hareket meşru- dur, elzemdir ve müstaceldir.» 4ok * İşte bu korkunç olan ve o günaen bu güne, — bu saate kadar muhteviyatı harfi hafine tatbik edilen ve hakikt olduğu hâdiselerle - teeyyüd eden bu «Siyonist protokolla.cı» nı çürütmek (- | çin Yahudi dunyası akla hayale gelmez mesai sarfettı ve pıotokollarm yalan olduğunu isbat gin son derece mahirane tedbirlere -baş, vuru. u- _du Ve daıma bu eserin dogıulugu ved ve inkâr edıldı PŞ Yine Taymis gazetesinin 16, 17 ve 18 ağus - tos 1931 tarihli sayılarında neşredilen üç ma- mali kontrolünün bir yahudi bankerinin eline geçtiği gözden kaçmamıştır. Bununla beıaber, 'Taymis yine bttaraflık. göstererek protokolla- yın bir tesadüf eseri olarak meydana çıktığını itiraf ediyor ve diyor ki: «dİstanbulda"bir İngiliz muhabirinin tesadüfen bir Rusla tanışmış ol- ması, meselenin meydana çıkmasına sehep ol - mustur » imdi L. Fry tarafından neşredilmiş olan e <ıWu.ters flowming Eastinards» adındaki “kitaptan liyor. asıl ismi Moses Joel olaıı Maurice Johy namın- daki a ruz ki, bu bize, bu tariht facianın içyüzünü ay- dınlatmak için çok faydalıdır: - Bu zat, 1849 senesinde Fransa Ic İşleri Ba- . “-kanı Mösyö Chebreaunun maiyetinde bir vazi- feye tayin edilmiş iken, Alyans Israeht Üniver- sal’m meşhur kurucusu Adol£ İsak Kremiö'nün sirile vazifesinden çıkarılmıştır. Sonra komü- nıs’deıle- teşriki mesai etmiş ve neticede iki se- ne hapse mahküm olarak, 1878 de 'ıxnt'ıhar etmiş- BK aa & A Yahudi hatip Gambetta, bu adama bir mer- siye yapmıştır. Halbuki şurası şayanı dikkattir ki, Gambetta, Fransayı 18. matt 1871 den aynı senenin 29 mayısına kadar kasıp kavurmuş olan Bolşevik Yejimine iştirâk etmiştir. O zaman Pa- ris, dehşetli surette tahrip edilmiş, fakat şaya - nı hayrettir ki, Roçilde ait yüzlerce binanın tek taşına bile halel gelmemiştir. Bu hâdiselerden şu neticeleri çıkarmak. lâzımdır 1. Protokollara ilham Vermiğ olan muharrir yalnız bu meşum nazaııyeleıı ortaya atmakla kalmamış, aynı zamanda, caniyane ha- reketlere girmekte de tereddüt etmemiş, onu fiilen de tatbik etmiştir. 2. Bu protokolları yahudi düşmanları ta- rafından uydurulmuş ' olmayıp, bilâkis * bugün - gözümüzle gördüğümüz, elimizle tuttuğumuz İsrael millt idealinin ruhunu teşkil etmekte ve bugün gözlerimizin önünde cereyan “eden canlı hâdiseler, bu protokolların dehşetini tasdik et- mekte di Cevat Rifat Atılhım hakkında, Bazı malümat elde ediyo- » » (2) Çörçilin daha büyük tuzağa_ düştüğü anlaşıs ğ Sözün Özü: ? sanın gerek kendine, gerek ailesi- k tine ve nihayet | Allahın 'arattu:larma kargı ifa- S buymuıa aldığı borçt i Ki bm e imanı olan herkesJ bu borcunu dovıulukla, aşk ile yapmağa sini hakkile ifa etmıyenlerm ağlıı t âmda, İ yoktuı', “tenb yoktur, «Adam sen de...» cilik, ve vurdum duymazlık ve «Nemelâzım...» cılık yohtur ancak ve ancak vazife varı dır. hu]ıslam Zenbihi Ali Efendıye sormuşlar: — Kıyamet alâmetlerinin başı nedir. Demış ki: «Weme Jâzım!» H.B.Ç.