mekle iktifa ettikleri sathi hakikattan çok daha ince, çok rakik haki vaptılar. Hayatın gösteren bir realism manzaraları arkasındaki mahrem müna Resmin sından ruhu zavahirin tasviri yardımile alı telkin veya keşfettiler: lerin ve sirrilik, yı aradilar. sezdirdile ruhi bir id Bunları Primiti temzilik « RK ene ins sın istiareci ve karıştırmamalı, Anti: mistler tabiatın hakikatını bozmadan, yani bunun unsurlarını şahsi telekkile- tine aleryapmadan hakiki hayatın ar sındaki derinlik, İecia ve me sezdirmeye ER Bu Şiir bize tahmil. edilmez. Re ordan alır, hatta samin bunu vk bülursi hiç umulmadık yerlerden gösterir, bu suretle sadece dışı ifadeye has gibi resim san'atndan ruhu da fış Bu san'at demokratlaşmış bir devrin ARIN Bunun içinde halk mühitinde çalışır, halkın muzlim ve dokunaklı şiirini çıkarır. evlerimizin içine girer, köylere, fabrikalara gider, buralardaki çalışma ve savaşmanın Şi- İrini görür. Bu resimde hakiktin man: yatizmasi vardır. Chardın, Cörot, Mil: let, Pointelin bu mektebin babalarıdır. Bugünün en derin ve en eyi artistleri bilhassa bunlardandır. Genç ressam- larımız umumiyetle realisme ve şubele- rinin tesirleri alunda o yetişmişlerdir. Onlara bu tesirlerin gözile bakarsak he yapılış ve ne yapmak istediklerini bir dereceye kadar anlayabiliriz. Bu gün dlunda bulundukları güzel ve zenğin tesirleri nasıl şahsivetleştire- beklerini zâman gösterecektir. Arala- tirideki ve İstidar bügünür en müsper kazancıdır. Bugün heman hepsinde görünen Mütenevvi İstidat tohumlârinin mekni bir surette taşıdığı E şahsiyetler birer sırdır. Zümân bü sır: İarı fasıl çözecek: işte san'at aşıkları İçin &n heyecanlı bir intizar, San'atin bü seviyesinde ideilisme İle realismin teiriklerin& gidilmeyerek hakikde içinde idenl s karşisındâ düşüne bilen bir san'arkâr gördüklerini fikir ve hislerin senbollari gibi itade AGİZ vor ve tbt yüşlângicindi mevzu görüş ve ilde edişte wm bir hüriyet kazandın resim sâinatu yirmi #enedenberi hakiki bir buhran geçir: esin sanatının sistematik ele yapmak bütün vasıta bir sürette yeniden istiyor. Yeni - klasiklik, veni - şrimitff- lik gibi tecrübelerden “ve bir heyecan dili de zait görülerek donuk renklerle boyanmış ve bütün canlı şekilleri da ire, müselles, mikap gibi hendesi şe- anlar g3 killerde kompozisvonlara « gelmiş ve bunlara « kübistler », vani inciler denmiştir. O sene evel başlavan bu cer nın resimdeki hareketi Otükenm Çünki ancak tezyin san't , mimariye yarayacak bir çığır resmin teknik ve si olamazdı, Koca tabiat sadec inatcılığa alet etmek ve sönra da resim işte budür » demek tablar zekânm mahiyetini unutarak çılğınlıga gitmektir. Bu ifratın elyevm elli yaşın da olan pirleri hakikaten kıvmetli ve amlardır. hsivetli r HAYAT,2. ki bunlar resmin zaruri hareketsizliğ na sinema pri bbüsünde bu şlardır. Münkesir umu İailek ve nakı-İar vasıtasıyla re- simde il bir ifade atayan bu zir sistem olmaktan ütür örünüyor. Bununla beraber buh- ran 1 bitmemiştir, 0 Her dar 4 baha” inkara vardığı ve bütün eski şeraitini alt üst etmekte bir yenilik aradığı gö- Piştarların en son en haber ge iitceğleri bilinemez. San'aun bu aşkı tevettürü ne de olsa durğunluktan daha hayırlıdır. M. Şekip Geçen Dakikalarım Kim bilir nerdesiniz Geçen dakikaların, Kim bilir nerdesiniz ? 8 Yıldızların, korkarım Düştüğü yerdesiniz, Geçen dakikalarım. 9) Âceba tütsü yaksam Görünür mü yüznüz, Aceba tütsü yaksam ? © Siz benii yüzümsünüz | Iğilip suya baksam Görünür mü yüzünüz ? Gitti bütün güzeller , Sararmış biri kaldı. Gitti bütün güzeller . (G) Giden geleni aldı , Aranızda verin yer Sararmış biri kaldi ; © Biz nedamet çekeriz ; Bizden vefasiz onlar ; Biz nedamet çekeriz ; © Görüp de dönmüğorlar Bizi, son gün, çaresiz; Bizden vefasız onlar . Necip Fazıl amil CETg gum