( rma insane arasında: 3 | Hotan'oların musiki aletleri bir tek | odundan ibarettir ! | YAZAN: L. Busch 35 Yılını vahşiler arasında geçirmiş bir Almxn seyyahı kâin Weihenstephan. yaşnı aşmıyan bir itfaiye » çocuklarıdır. Kem st ve itfaiye başlı küçük bir tulumba ile onlara İliMiz——. İkaa GORE EE İMECE vara sıralarda yangın ç men toplanması müşkü teplerde yapılan bu itfaiye teşkilâtının ydak yangın olduğu; mühak. #len bu çocuklar ek. er'de olduklarından mekte ve b kar çıkmaz is n yere sevkcd yüklerin tif toplanıp gelinciye ka at felâketin önü almmaktadır. Resimlerimiz, küçük nasmda göst itiaiyeleri talim es- AR Di Tö kap, İLE Mug Faz di“ İTNDASINIZ ki ME TöMEM$ Ama BAYGIN SURAUNDA KURU KAFA) | AŞAPETİ VAR: e — yangın çı) İç Afrikada Tac n su bulmak hu yet ve Orman insan! ndaki bu keşfi, ğ i, 1tiyac ük bir m 1 ederek irsar: * verir, Fi a, eğe yerlerde su bulurmamış dı belki de o vakit orman insanlı etüme - basma tulumbayı ve b Arteziyen kuyularını dahi icat et. meye mecbur ardı? Hotantolar ve içecekleri eki otabietin sa » göre halleltikler mki gıda ve su gezginci bir h m bulünu leri v i lizrmg Tattar enmek bi ettikleri bildikle, ağaç dalları lerden öğren. ide, bir nevi ! PEX/ AMA BU SER 344. Kur HER VER. DE Dolasıvo&... YA BURASINI KEŞFEDER- 5 tlağına | bu topraklarda pek derin olmıyan | baidan | | ebedi seya-!lan bu kovuklarıdır! | ölüleri gömünt, me bir neyi Y adlınlar ıflarımda kr ar, Boy bileklerine, gerdan lıklar ve bilezikler » takarlar. Fakat din yüzlerini de boya” | ar, dahi makyaj ve tu rat bu bo.| dınlar; erke irili ma ni On merakı vardır tlere fev adur sus? bir musiki odundan — ibare erek « iki üç de.| ki po İularak acaip havalar çalarlar! Hotantol bu flüt merakı de-| diğim gibi, insana önce hayre' rirse de hakika bir şey değildir. ak kabiliyetle- arı tabiatin ke avutabilmek için, 19-| larını boşaltabilmek için musi, kiye haşvurmak mecburiyetinde kali lardır. Onları artist burun ve mide w r kendile: an, yani | rından | Hayca zet alabilmek yoluna £ sevkeden, ki merhametsiz m tahiatten başka bir şey Geğik| dir, Hotantolarda yalnız musiki de. ! gil, daha şaşılacak b olarak | resim sanati de görülür! Onlar Te ı keşfetmişlerdir. a devrinde ve za! sim yapmı duvarlarında şi veren mükemi * iumup duruyorsa. Hota şadıkları kaya kovuk Taraların duvar lece kazılmış resimler doludu Bu resimler, hemen yalnız hay ve insan şekillerinden ibarettir. Ek-| iyor, | larım, ni ip — danseliiilmi ölü e av sahnelerine ait resimle devri mağaralarında bu r de ayni şeklide, hay nl res iller tar alıp bırakılmış şeylerdi Bugün denilebilir ki resim — sanal inkıraz bu afı ve rahat y i apmağ 'ok vakitleri bulunuşundan ileri g Hotantoli vca k waşılan, boş vakitler | rı mi eylerden bi: | *a e yecek ve SU I olmi me vakti manda, ve 3 doğru gitmektedi edece! Neler & lin işi : ben hiçb fından almadım, İnsana receğini vaadeden dok İnsan ve saadet bu iki şeyin y na geli zaman ciddi Lara andet geti, ler vardır, bir facia ile sona eren hayatta, sa- adet olur mu?,. Günün birinde mu. hakkak surette öleceğimi bilirken, ben nasıl olur da dünyada saadet denilen bir şeye inarırım.. Onu ara” rım. Söyle bana öleceğimi bildikten sonra, bu dünyada ben niçin çaba- m didinirim, niçin bir i. sim, niçin bir şölret, niçin bir ser vet sahibi isterim. Ben buda la mıyım? Ben deli miyim? Genç adam arkadaşının yüzüne baktı. O hayatta hiçbir zaman ölü- gün öleceği. boş ve bir atta muvaffak olmak için âdeta bir du.. Ölmeden evvel öyle gitmek fani insan i ebediyet lezzeti değil (Deyamı var)