K - F py ga 5. Perstektifte şaşırtıcı izlenimler. larını bu konuda düşünmeye sevke- decektir: ““Bu alanda her şeyden ön- ce uzman kreatörlerin eksikliği duyul- maktadır. Tasarımcılar ile sistem uz- manları arasındaki kopukluk hâlâ çok büyük boyutlardadır. Şimdiye değin iyi tasarımcıların animasyon sistemleri alanına kazandırılmaları neredeyse imkânsız olmuştur. Bugün bizde çalışan kreatörler ya ABD'nden ya da pek az arz yaratabilen firma içi eğitim kurumlarından gelmektedir- ler.” “Simulasyon ve Animasyon”' uz- manlık grubunun çalışması sadece genç elemanların eksikliğinden dolayı değil, buna ek olarak araştırma ve ge- liştirme alanında gözlemlenen teşvik edeci önlemlerin neredeyse hiç mev- cut olmayışından ve ABD”'ne kıyasla ürünlerin pazardaki sürümlerinin çok düşük olmasından dolayı da zorlaş- maktadır. Gene de, grubun 25 bilim adamı bu alandaki etkinliklerinden vazgeçmek niyetinde değiller. Üstlenmiş olduk- ları ilk beş görevi ise güvenceye almış durumdalar: Bu görevlerden biri gra- fik veri bankalarının gelişimine, di- ğeri bir User-Interface'in kurulması- na ilişkin. Programlama C, Fortran ve Prolog dillerinde olmaktadır. Detlef Krömker'in ayrıca, bilgisa- yar grafiğinin özellikle simulasyon ve 6. Yukardan çaprazlama simülasyon. animasyon olarak Almanya'da nasıl büyük ölçüde yaygınlaştırılacağına ilişkin somut bir görüşü de var: Bu- nun “Public Domain Software' ara- cılığıyla gerçekleştirileceğini öne sü- ren Krömker yeni proje hususunda oldukça ümitli. Proje konusunda kendinden emin bir ifadeyle şöyle di- yor: “Bu programlar önyargısız kul- lanıcıya bilgisayar grafiğinin temel kavramlarını özümsetebilirler. Bun- lar ayrıca çok yaygın sistemlerde işle- tilebilirler. Hiç de kötü bir yöntem ol- mazdı bu. Aksine önemli bir avantaj. Çünkü “Public Domain Software'in mutlak ucuz olma gibi bir avantajı » dır. (“Raffaelo-Öyküsü” üzerine daha ayrıntılı bir dokümantasyona ilgi du- yanlar için not: ““Rasterbild- 27