Ye Nu ni başlıyanlar için:9 OÖyun /Demiştik ki: Briç deklaras- Yon ve oyun olmak üzere iki Safhadan ibarettir. Deklarasyonu anlattık. Bu- de oyun kısmına geçeceğiz. Arttırma nihayetlenince, ilk ğidı, taahhüdü yapan oyun- Cunun solundaki oynar, Bu kâ- Bit oynandıktan sonra, taahhü- dü yapan oyuncunun arkadaşı ğitlarını masanın üstüne a- $ar, Buna mor yani (ölü) denir. Sağdan sola doğru her öoyut- Cu sırasile, ilk oynanan kâğıt ü- Zerine bir kâğıt verir: dört kâ- bir löve teşkil eder. Taahhüt edilen rengin her kâğıdı bir kozdur, Bir veya bir- aç kozu ihtiva eden löve cn Yüksek kozu koymuş olan ©- Yuncu tarafından kazanılır. Koz ihtiva etmiyen herhangi bir lö- Ve, oynanan rengin en yüksek *âğıdmx koymuş olan oyuncu tarafından kazanılır. Her löve- Yi kazanan oyuncu, mütcakıp lövede ilk kâğıdı oynar, Her o- Yuncu, her lövenin ilk kâğıdı- Ha ayni renkten kâğıt vermek Mecburiyetindedir. Eğer elinde © renkten kâğıt yoksa o zaman îl_:ışkı renklerden kâğıt verebi- ir. Kazanrları her löve, kazanan tarafm önüne sıralanır. Herharigi bir oyuncu, löve ye- Tine konmazdan evvel, her o- Yuncunun ne kâğıt verdiğini sormağa hakkı vardır, Lövedeki dört kâğıdın dört Oyuncu tarafından veriliş sıra- &ina tablo denilir, Bilenler için SS — ŞrR04 v..t ' gae art6 V #v.s BRV İ a Ağıdı (S) vermiştirN. — (S) bir kör, (Ö) bir pik, (N) ldlşiîr, (S) dört kör söylemiş- ür. .(s> dört kör yapacaktır. * (8S), morda onluyu muhafaza €tmek şartile iki defa koz oynar. Bir pik deklare etmiş olduğu İ pey asınm, karo valesinin, 'ele trefl ruasının (O) da olma- muhakkak gibidir. Binaena- leyh (S) nin gayesi, trefl em- 'ası yapmayıp (Ö )yu trefl oy- ğa mecbur etmek olmalı- ğm Buna muvaffak olmak için XS) elinden pik oynar, bunu as ile alan (O) pik damından baş- bir şey gelemez. Mor pik da- dinı rua ile alır ve (S) morda- İ üçüncü piki elinden bir kozla Keser, sonra karo oynıyarak ?udıld as ile alır ve eli (Ö) ya €ermek üzere küçük karo gelir. undan sonra (Ö), mora kesti- Tip (S) ten kâğıt kaçırtmamak ne karo ve nede pik oynı- | Yamaz, Binaenaleyh trefl oyna- Mağa mecburdur. Prensip: Bir oyuncu bir has- , istediği herhangi bir rengi Oynamağa mecbur etmek ister- Se, morda bırakılmış kozları mak suretile bazan buna Muvaffak olabilir. Hatta Mor- koz adedi üç bile olsa... unun için, ancak iki el koz ve sonra kendisinde ve ti diğer iki rengi hitn.'dık- €n sonra, eli üçüncü rengi OY- Bu y lamı istediği hasma verir. ' hasım, elinde başka koz yok- kestirmemek ve kâğıt kâa- için, istenilan üçün- Snlengi oynamak mecburiye- Bizde birçok anneler çocukla- rını tarttırmazlar, Halbuki ço- cuğun sikletini dikkatle takip etmenin büyük bir ehemmiyeti vardır. Doktorların uzun tecrü- beleri, iyi bir gıdanın, yani mü- sait ve muntazam bir inkişafın iyice takibi için çocuk tartısıma ehemmiyet verilmesi neticesine varılmıştır. Memede beslenen bir çocuğun aldığı sütü takdir edebilmek için, onu süt verme- den ve verdikten sonra tartmak lâzımdır. Bu suretle çocuğun iştihasın- daki intizamsızlık anlaşılabilir. Çocuk bir defasında sütü, baş- ka defadadan daha fazla veya eksik alabilir. Eksik aldığı za- man, tekrar süt alması için ço- cuğu zorlamak doğru olamıya- cağı gibi, fazla aldığı zaman da kesivermek doğru değildir. He- le birkaç gram farkediyorsa.. Fakat asıl yapılacak şey, çocu- ğun günde aldığı sütün tam miktarı ile bir günlük nisbi sık- letinin Aartmasını ölçmektir. Eğer çocuk emzik kullanıyorsa, vereceğimiz sütün miktarı biz- ce muayyen olacağından, ne kadar süt aldığını biliriz. Çocu- ğun sıkletinin ne kadar arttığı- nı anlamak için bir çocuk tera- zisine de ihtiyaç vardır. Aşağıdaki liste uzun tetkik- lerden sonra yapılmış ve çocu- ğun boyuna göre normal sıkle- tini gösteren listedir. Ağırlık Boy Birincilay —, 3,585 53 İkinci ay 4,275 — 56,2 Üçüncü ay 4,863 — 58,2 Dördüncü ay — 5,557 — 60,9 Beşinci ay 6,100 — 62,3 Altıncı ay 6,500 — 642 Yedinci ay 7,036 — 65,6 Sekizinciay — 7,550 — 66,5 Dokuzuncuay 7,910 6B Önuncu ay 8,415 — 69,3 Ön birinciay — 8,740 — 70,4 Ön ikinciay — 9,080 — 71,7 DOKUZUNCU GÜN Öğle yemeği y 125 gram biltek 205 Haşlanmış patates tereyağlı 170 Bir portakal 50 Akşam yemeği 'Tereyağlı ıpını!;' | 150 Elma kompostosu | 120 Yoğurt öğ — etf ÜSKRİ Kalori yekünu — 875 KADI Â ve MODA Evde ve sokakta Iki bahar kıyafeti » TARİHTE KADIN SAÇLARI Basit ve tabii saçların ufak bir ihtimamla kıvrılarak, dalga- landırılarak bir kadının güzelli - ğine ne büyük şeyler ilâve etti- ğine hepimiz, elbette dikkat et- mişizdir. Saçta ufak bir kıvrımın kadının yüzüne ilâve ettiği alım- İılığı araştıracak olursak düz, sa- de bir çizgi ile yılankavi, gölgeli bir izin, insanın üzerine yaptığı tesiri düşünmek kâfidir, Bu, ka- dında isterseniz şarm, isterse - niz cinsi cazibe diye en çok ara- nan şeyi neden ve nasıl çoğaltı - yor. Bugün saç tuvaletinde en i - lerideki şehir, şüphesizdir ki Pa- ristir. Dünyanın hiç bir yerinde kadın saçlarını, erkeklerin kal- bini bağlamak için bu kadar gü- zel, kıvıran, dalgalandıran, göl- gelandiren berberler bir araya gelememiştir. On sekizinci asırda, Fransada şapkacılarla, berberler arasında uzun seneler dedi kodusu süren mücadeleler olmuştur. Marie Antöinette'in berberi Leonard baş tuvaletlerini, tarak, tüy, mü- cevher ve kordelalarla süsleye süsleye o kadar kocaman bir ha- le getirmiştir ki başlarda şapka- ya yer kalmadığını gören şap - kacılar aleyhine büyük bir dava Parisin o devirde en şık kadın- larından biri olan Madame Rirch saçlarının arasına sıkıştır- dığı küçük şişelerdeki su ile ta- bil çiçeklerin hiç olmazsa ziyafet devam ettiği müddetçe tazelik ve canlılıklarını muhafaza için başını bir taraftan öbür tarafa çevirirken duyduğu korku ve heyecana ne dersiniz? Sonra Duchesse de Charter'in saçları- nı, kucağında çocuk taşıyan bir kadın resminde kıvırtmak has - talığına ne buyrulur? Aşıkımnın saçlarından peruk yaptıran, ka- dınlara en ziyade 19 uncu asırda rastgeliyoruz. Aşk hâtıralarını başlarında taşımak, isteyen ka- dınlara bugün tesadüf etmek bil- mem kabil midir? Daha doğrusu 19 uncu asır romantisizmine dönmek mümkün mü?. Sarma - şık ve defne dalı şeklinde kıvrı- lan saçların arasına dalları yere kadar eğilen ağlayan söğüt ağa- ct resimlerinden tutun da “sade | seni seviyorum”, “bu gece senin | olmak istiyorum” ve bunun gi- | bi daha ne oynak mânalar i—-de eden saç tuvaletleri artık ta...1e karışmış bulunuyor. Bununla be- raber kadın saçı gene — erkeğin hayatında büyük bir rol oyna - makta devam ediyor. , Kısacık saçlar gitgide azalıyor. Moda - nın devamsız dalgaları arasında harbden beri yerini kaybeden ka dm saçlarırım daha uzun dalgalı, daha gölgeli, erkeği daha çok do laştırıcı, daha çok şaşırtıcı ol « ması için uzatılacağı günler çok dır. Çünkü ne de olsa, ka- dınlar harbin doğurduğu jope modellerden yüz çevirmek üze- redirler. Kadının bugünkünden daha hisli, daha romantik bir hayat için çırpındığına inanan - lar; saçların da uzatılacağına kanıyorlar,