TTTT © Avrupa n zin aleyhinde hay ni Grek " Yazan: ti — insanlara yeti, rekler. siyet le — Romalıların I rhan yakışmıyacak şe- mirasçısı, ayrı - Bu Belge köilde — hükümler ca hıristiyanlık ah! benimsemiş | yürülmek için gideriz. olan bu medeniyet, en san ilüve olmak | Ve dikkat ediniz, derhal kadınları üzere de orla çağda doğup gelişmiş o -| bir arada ve erkekleri bir arada göre- lan feodal cemiyet telâkkisinden mü- | eeksinizdir. Bir gizli incizap, tersinel Korkak — mıdır$ SON POSTA — Sayfa 7 SEN KİMSİN? 10 -KILIBIİK YAZAN B S — Maşallah, ma - teessir olmuştur. Avrupayı bu türlü| dönmüş bir sex-appeal, bir «dissol » Sekiz kore şallah, benim ya * anlıyanlar olduğu gibi onun daha ön- | yant> gibi, cemiyeli - Bter küçük, is- girmiş, dört mmda — kadınlara ceki istihalelerini ihmal ederek sadece | ter kalabalık olsun - asli unsurlarına yaralanmış Çll'l_l"lk ha.. Sen kapitalizm ve emperyalizm hareketle- | ifrağ etmektedir. «Selâmlık» ve «ha -| tır. Hattâ küçük meğer işi ne kadar da azıtmışsın; şim - * di gözünü patlatı - rım. — Yok vallahi ka rini kucaklıyan son devresini esas İt -| »em> terbiyesindeki. tesirlerin d -İken, babasile bir tihaz edenler de vardır, mddır, diyeceksiniz. Belki, Fakat bej « likte Afrikada as Bu iki görüş arasında bir karşılaş -| ki de ve bir genç Avusturyalı sosyolo- lınhıvmı ÜM tırma yapmağa yazılarımızın hacmi | ğun iddia ettiği gibi, passif ve intel -| V© raskonlu Tars müsait değildir. Diğer taraftan bizi bu|lektüel bir homoseksüalite hâdisesi. a b Y rine Uyuz eşek de » — Patla, bana ka ü yazılarımızda işgal eden meseleler,| Her halde, mevzu, Tük âlimlerini Hülis mühlir Tıcığım da diyor, u- —— daha ziyade, Avrupanın son :"M“"' bekliyor. Sıvanıp bir tetkik etseler. aslan vurmuş :« tan herif.. t meselelerdir. Fırsat düşlükçe 4 n Avrupann — daha » önceki — inki -| — Fakat, Avrupanın bu kültür hâki -| für- Korkak değil y * ş ; ! | Gir, fakat kılıbıktır. - yaptıra şaf ve istihale merhalelerine de miyeti, neticelerini vermiş ve kendi - Kendisine ei — Sen esasen ne » tü elardRiZ | Ni dünyanım her cemiyetine ve her ru- h ğ temas etmek şartile (**) şimdilik biz- yapabilirsin ki, her İ de, kapitalist ve emperyalist Avrupayı | "! illimine empoze eylemiştir. esas alacağız. Ş H. Silâh ve politikada hâkimiyet: vru; c l hâkimiyetinin Avrupe, geçen atırda, A Avrupanın silâhları, positif bilgi - zaman sen kabahat» — | siz... Kuzu gibi a- Hu'ıız deseniz, damsın.. fakat bir en büyük zevklerini tatmış ve «Av- a a Z ızmaz; ankesio' de bana sorsalar. rupelilk» 1 insanlık İçin en yüksek| (&rin madde âlemine tatbik olunma - e. e 'e $ Yürürler, Bikek bir paye derecesine getirmeğe muvaf-| Sinın bir neticesidir. Burada bir harp| mez. Çünkü ne hi hatırlar: fak olmuştur. Avrupanın bu hâkimi -| Vasıtaları tarihi yapacak değiliz. Yal -| çızdır, ne-de yanker. — Kai ) bi yetini, şu esaslar dahilinde mütalea e-| mız karada,, denizde ve bugün de ha-| sici! Kılıbık sözüne göralek almak isti - debiliriz: vada silâh kullanmak demek, sadece | luzar, çünkü kılı — yordum; ucuz am - 1, Kültürde hâkümiyet, bunları meydana getirecek olan tek -| bıktır. ma çok ucuzundan. 2. Silâh ve politikada hâkimiyet, — | nisyenlere ve fabrikalara malik olmak| Evlenmeden ev , — Gömlek ıl“.ıc.ık. 3. İlim ve teknikle hâkimiyet, )' demek değildir. Bunların her türlü| Vel de kendisini ta- sın ha, ne müna nırdim, — haksız öl- duğunu anladığı za manlar: e — Haksızım.. Derdi. Çünkü makuj bir insandı;| yerin kulağı olduğu gibi ağzı da var-|sen? Aylığımın şu kadarını - vergiye ham maddesine de malik olmak de - mektir. Almanya, cihân harbini, bu ikinci şarta malik olmadığı için kay - betmiştir. 4. Ekoromide hâkimiyet. Bunfardan ne anlıyoruz? Sıra ile bir gözden geçirelim: L Kültürde hâkimiyet: İlim, tabiatile buna dahildir. Fakat litikası, ötedenberi, bu ham madde İşte en büyük emperyalistlerin po - şimdi hakdı olduğunu bildiği haldeldir. Bu ağız ya kendisinin daktiloya SAĞ kesiyorlar, diyor.. Elime azıcık para veriyorsun, Ben o vergiye de artık biz bunu daha ziyade 3 üncü noktada e hal yacak olursa hali nice olur? inanmıyorum yal ve teknik ile birlikle mütalea edece -| FAynaklarını ellerine geçirmeğe ve el-| — Pen z a — Yalan mı söylüyorum karıcığım, ğiz. Burada yalnız şunu kaydedelim lerinde muhafaza eylemeğ matuf ola-| — Diyor. a nem var, nem yoksa getirip sana ver- ki, Avrupada ilim, teolojik esasları| Belmiştir. Modern orduları ve donan -| — yet Karısile beraber sokağa çıklığı za -| miyor muyum? reddedip müsbet esaslara bağlandığı günden itibaren zaferlerini kaydetme - maları tahrik etmekte olan — «petrol» etrafmda yapılan ekonomik ve poli - Mi.. Kılıbıktır da ondanı Evine giretken kapıyı İtizlr çala -| bilir. manlar çektiğini bir Allah, bir de o — Vermez ol daha iyi.. Bir de başı- ma kakıyorsun ha! z P a B ğ OÇ maâz.. Zile yavaşça dokunur. Kap) a -| Tramvayda gazetesini elinden dü -| — Sustum, söyliyen ben değilim.. be w'mlî:pm !nsnn;ı kafasını *SIĞ. tik muud!ldu'! bir göz atmak, en çılır, Korkak adımlarla içeci girer. Ka-| şürmez. Okumaz, yalnız bakar. Çün - T tirmeğe başlamıştır. Bu ise, ucu orla | kudretli Avrupalıların silâh ile Poli » |yısına bakar.. kü gazetesi yüzüne kapalı olmuyacak * çağın karanlıklarına kadar, yani ka - pitalist ve emperyalist Avrupanın çok daha ötelerine uzanan bir hikâyedir. Avrupa kültürü dendiği zaman asil anlaşılması lâzım olan nokta, Avrupa- tikayı nasff atbaşı yürüttüklerini an- lamağa kâfidir. Bu bakımdan, Avru - palının silâhı ve politikası, onun eko- nomisinin bir parçasıdır. Bu noktayı yüz — Acaba gene bir şeye hiddetlen -| olsa karısından ikide bir şöyle sözler miş mi? Güler işitecektir: görürse memnundur.| — Kime bakıyorsun? ——— Görmezse bir köşeye çekilir, oturur.| — İlerideki sarışına değil mi? Tanıdıkdarı insanları evine çağıra - maz; çünkü karısı istemez; kendisini çağırdıldarı zaman da gidemez.. Çün- kü karısı bırakmaz, özür diler: — Affodersiniz, bu akşamki dave - K z e , ğ ki bi — Senin gözünü çıkarırım. gn gan'at telâkkisi, san'at hayatı ve| ileride işliyeceğiz. Ka Saar Ka İ örle 'Ne komsu | — Aşifteye de bakındı, nasıl da kırıtı| tinize gelemiyeceğim, çünkü — karım, —— bunların Avrupa cemiyetinde meyda- li l görür, ne de sokağı. Gazetesini | YOT- bu akşam kendisile beraber sinemaya —— na getirdikleri değişikliklerdir. Ka - eline alır. Birinci sahifedeki havadis -| — Tevekkeli değil, her halde bir ta-| gitmemi benden rica etmişti. ! dınla erkeğin bir arada yaşamış olma- ğz]ıı ı 4| sere göz gezdirir. İkinci sahifeyi çe - nıdığın, ben şimdi onun da, senin de| Rica etmişti, derken, ricanın şekli Burhan Belge sını da ilâve edersek, atelâdelikleri ile wirir, üçüncü sahifeyi çevirir. Sinema | PSinizi Hllliririm. — * gözünün önüne gelir. Karısı süpürge esasen büyük rub hamleleri yapılma- sahifesine geldiği zaman etrafına ba-| Halbuki zavallı, sarışına bakmamış-| #OPasını kapmış: sına müsalt olmıyan günlük hayatın kanır., Karıst yakınlarda mı? Eğer ya- hr&:.'e sarışın kat'iyyen kırıtmamıştır.| — Mfı(_kıııdh vaktin var, elâlemin e- yanıbaşında, Avrupalınım nasıl ikinci kınlarda ise bu sahifeyi atlar. Değilse | — "” :::m Mıe:eı-ım' :;”g_;dı;t Wnukü sceğine; benimle si- ve daha özlü ve hayal ile tasavvura şöyle bir kaç saniye sinemacı kadın - gözün gen : . ha Yüz tuvaleti bi n A — Sana çorap alacaktık ta, nereden| — Yoksanın sonu şudur: müstesna lıım!elğ yıplı_m:ı bir ikinci lara göz gezdirir ve gazeteyi kapar. — | alsak diye düşündüm. — Süpürge sopasını kafana yersin! hayata yer vermiş olduğunu anlarız. 'Yemek yerler.. Karısı karşısıma o -| — Bilirim ben senin ne düşündüğü- Avrupalı cemiyet, bu sayede, bilhassa turmuş, sorar: * nü.. Hangi mağazada güzel satıcı kızı — Bugün nerelere gittin? olduğunu düşünürsün!. Düş önüme| — Sayın karilerim, ! * — Hiç nereye gideceğim daireye! | bakayım. Ben bilirim nereden alına -| Bu mevzu etrafında daha çok şeyler — Kimleri gördün? cağını.. yazabilirdim.. —Yazabilirdin — amma — Dairedeki arkadaşları. Başı ötünde yürür. Bu aralık kar -| yazmıya cesaret edemedim. Lâf ara - Söylerken yüzü kızarmıştır. Çünkü şıdan gelen bir genç kızı göremez, çar- | mızda, abdi âciz de evliyimi karısınan soracağı bir suali evvelden | Pâr. İsmet Hulüsi şark milletlerine has olan ferdi ve kol lektif ihtibaslardan kurtulduğu gibi ferdin ve cemiyelin derunf — hayatını devamlı bir tazelik içinde tutmuştur. Derunt hayatım bu serbesi akışı, günlük hayatın da takallus etmesine mâni olmuş ve- bu sayede, sosyal e mormlar, ebedi bir taşlaşma ve kalıp -| — " — ©O sizin daktilo bugün de - geldi laşma tehlikesinden kurtulmuştur. T mi? Avrupalının hayatı bütün gayretle| | — — K Ne cevap verecektir: rinde, bütün hamlelerinde ve bütün — Bilmem! İstikametlerinde, dinamik ve şakuli - Disa dir. Buna karşılık, şark cemiyetlerin - ö bilmezsin, insan $ K deki hayat, statik ve ufkidir. M b B îdı da çalıştığı insanın gefip gelmediğini sekiz senesi hesap edildi ve bunun Bizde, meselâ baloları bir gözönüne getirin. Bu balolarda, henüz eğlene - z tahsis edildi. Bu paranın ancak 700 üsillleyiz. Hnieoli öerzüriki yaki Diye azarlanacaktır. Rağmen tekaüt maaşı İi aNBİRAr NCi B paredim tur. Herkes, bağlı gibidir, donmuş gi - — Geii Alamıyan bir polis elimde hiç bir şey kalmadı. Tam al- billir. Sade prejüjeler mi bundan Dese.. 5 e ç tı buçuk senedenberi malül maaşı mes'uldür? Değil. Bizim bir sahte ve-| — Körpiklerinizin uzayıp güzelleşme-| — Gelip gelmediğini ne iyi biliyor - Dün matbaamıza Abdülkerim is - ,, . l KOGi Simdiye kadar gön- kar Halimiz vardır ki, sebepleri çok de-|si için ber akşam gözlerinize asitbo-|sun! diye gene azarlanacaktır. n'ıu.ıde bir _"'"y" geldi. Derdini — ç LN L dan, yaplığım rinde olsa gerektir. Bu hususta Ya -| rikli ilik su ile banyo yapınız. Bu ban-| — Gelmedi! göyle anlaftı: ğ müracaatlardan hiç bir netice çık - kup Kadrinin bir yazısını hatırlarım:| yodan sonra bir kaba biraz hulle du| Dese, — Seferberlikte İstanbulda polis- — madı. Verdiğim — istidaların adedi- Bizim her bitimizde, Çocuk, on dört yaşımızdan itibaren ölmüştür. Ve bir baloya, eğlenmek, sevinmek ve coş - mak için değil, birbirimizi süzmek ve birbirimizi çakişlüirmek ve birbirimi- (*) İkinci yazı göçen cumartesi gü- Hü çıkmıştır. (**) Nitekim bunu daha önceki ya- ricin - Hindyağı koyup küçük parma- Bınızı buna iyice batırıp kirpiklerini- ,zin üzerinden geçiriniz. Ve bunu bi kaç kere tekrar ediniz. Az zaman için- de kirpikleriniz gözle farkedilir şe- kilde uzayıp güzelleşecektir. Asltbo- rikli su yerine sadece kaynatılıp soğu- tulmuş soda kullanabilirsiniz. Yalnız zılarımızda da yaptığımızı zannediyo-| bu ameliye esnasında ellerinizin çok | na daha bir kere bile doya doya bak - temiz olmasına dikkat etmelisiniz. mamıştır, şöyle gözü biraz ilişecek ol- bilmez mi? — Ya bugün müteessirsin. tevekkeli değil demindenberi çeneni bıçak aç - miyor. Diye gene azarlanacaktır. Halbuki o.. Kendi masasından biraz Ötede ince parmaklarile tıkır tıkır sa- bahtan akşama kadar yazı yazan gü -| zel daktilonun pudralı yüzüne, siyah kehribar gözlerine ve ibrişim saçları - Verdiği 37 istidaya lik yapiyordum, bir müddet sonra silâh allına alındım ve Büyük Mi! - let Meclisi eski reis vekili ve şimdi- ki Milli Müdafaa Bakanı General Kâzım Özalpın 136 ncı alayının 36 ncı fırkasında beş sene askerlik et - tim. Cepheden dönünce yeniden vazifeye başladım. Fakat bir gün, Arnavutköyünde vazifem esnasın - da yaralandım. Bilâhare tekaütlüğe sevkedildim. Yirmi yedi senc hiz - met etmiştim, fakat bunun ancak on üzerinden bana 936 lira ikramiye tam 37 yi buldu. Muhtelif makam - lardan bu istidalarıma mukabil hiç bir cevap alamadım. Yalnız bir de- fa tahsisatsızlık yüzünden maaş bağlanamadığı cevabı verildi. Polis müdürü Bay Salih Kılıcın meslek mensup'arını sı himaye et - tiğini bilirim. Eeki bir polisin bu şe- kilde hâmisiz bırakılmasını elbetle doğru bulmuyacağını ümit etmek - teyim.e