13 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

13 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

180 « Uludağ Gecesi » ve Atatürkün iltifatı Geçende, Ankarada bulu- nan Bursalılarla Bursadan ye» tişenler, «Uludağ gecesi» adı altında Ankara Halkevinde ilk büyük toplantılarını yapmışlar- dı. Bu arada, toplantıyı koru" yan Ekonomi Bakanı Celâl Ba- yarın imzesile, orada bulunan- ların saygı ve sevgileri, tel- grafla Atatürke bil irilmişti. Atatürk, gençliğin bu tezahü- ründen memnun olmuş ve ken- dilerine iltifatta bulunmuştu. » Çok samimi bir hava içeri- sinde geçen « Uludağ g cesi »- nde Tarım bakanı Muhliş Erk- .men, Bayan Afet ve Bursalı aaylavlarla (Obütün Bursalılar hazırdılar. “Aşağıdaki resim, «Uludağ ge- cesi» nden iki görünüş tesbit ediyor. UYANIŞ Yeni Bir Başarı: Ankaranın Bol Suya Kavuşması Ankaranın bol suya kavuş- ması, her gün birag daha yakın- laşmaktadır. Bu hususta esaslı ve devamlı surette faaliyet gös- teriliyor. Bol su temini işinde, Çıbik barajından su alınması ve bu suretle şehir ihtiyacının karşılanması uygun bulunmuş- tu. Çıbık barajı, bu işde çok faydalı olmaktadır. Çıbık bendinden su halen ferşiyat yapılmakta olan 600 mm. kutrunda çelik borulara alınacaktır; bu su cazibe il 10 kilometre tulünde mezkür hat- la şehir yakınında ziraat ensti- tüleri karşısındaki Sarıkışla a- razisinin bir kısmı üzerinde 10-6-935 de temeli atılmış elan su süzgeci istasyonuna getiril- miştir. Boru kutru saniyede 366 litre bir sarfiyat verilebilecek kudrette olup bu surette filitre istasyonuna girmeden evvel bi- rakılmış olan bir branşmanla istasyon önündeki gençlik par- kı havuzuna saniyede 150 lit- re bir sarfiyat verilmesi müm- kün bulunacaktır. Çıbık boru hattından gelen suyu süzüp berrak hale getir- dikten ve mikroplarını öldür. dükten sonra şehre sevkedecek- ri Gaz klorla mikropları öldü- rülen su 3000 metre mikâp hacmindeki temiz su deposun- da toplanacak ve oradan da tutumba istasyonu vasıtasiyle alınarak şehrin iki mıntakası- na terfi edilecektir. Filitre ve tulumba istasyonunu kabiliyeti saniyede 216 litre su verebil. mek üzere tesbit edilmiştir. Şehrin umumi şebeke plâ- niyle depoların vaziyeti ve da- mi mi No. 2060—375 Başbakan İsmet İnönü ve Bayın- dırlık bakanı Ali Çetinkaya, Çıbık barajını gözden geçiriyorlar gılmanın takaları bir haritada haritada tesbit edilmiştir. Suyun dağıtılması için şehir aşağıda bildirilen mıntakelara taksim olunmuştur : 1— Kale içi ve civarı imın- takası, 2 - Örta mıntaka. $—C ti ve C2 alçak mın- taka. 4—Cebeci yüksek imıntakası. 5— Cebeci alçak mıntakast, 6— Yenişehir mıntakası. 7—Çankaya mıntakası, Bu mıntakalar şebeke projeleri © suretle yapılmıştır ki hemen hemen her mıntaka muhtelif cihetlerden gelen sularla bes- lenebilecektir. Meselâ Çanka- ya'ya doğrudan doğruya Elme- dağ veya Kosunlar ve yahut ta Çıbık suyunu vermek müm- kün olacaktır.