13 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

13 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

«No. 2060—375 YXANIS ii gi beliren kibar bir tebessümle, Beşinci Corc bir gün avla- — Evet, gördük, haşmetpe- nıyordu. Adamlarından biri (nah. şöyle dedi: — Affedersiniz, Centilmen- İer, sizi beklettim! Kral Core, Bahriye imek- tebine mensuptur. Gemi içinde çalışmaktan çok zevk alırdı. Henüz Veliaht olduğu sırada bir gün Maltada bir gemi için- de bulunuyordu. Yüksek mev- ki sahibi bir ecnebi Veliahdi ziyaret için gemiye gelmişti. Bu ecnebi maksadını anla- tınca karşısına çıkan eli yüzü kömür tozu içinde bir genç zabit kendisine : — Korkarım ki, Veliahd şimdi görünemiyecek bir hal- de bulunmasın. Çünkü bu sa- atte gemişiçin kömür alıyoruz.» Dedi. Bu sözün manasını anlamıyan ecnebi Jâtite etti: — Öyle, öyle. İngiltere Veliahti gemiye kömür alındı- Kı sırada görülemez. Böyle za- manda Veliahdinizi pamuklar içerisine sarsanız daha iyi olur, sanarım |? Genç zabit yabancının bu sözüne gülmekle mu- kabele etti. Sonra ken- disini alarak gemiyi dolaştırdı. o Nihayet kaptanın yanına gi: rerek yabancıyı orada bıraktı. Kendisi ayrı- lap gitti. Söz arasın- sında yabanc: zat kap- tana: «Ne kadar ar- zu ederdim ki, Veli- ahdinizi bir kerecik göreyim »* o demişti. Kaptan hayretle göz- lerini açarak şöyle demişti : — Fakatşimdi sizi benim yanima getiren genç Velidahin ken- disi idil» bir aralık kendisine yaklaşarak: — Haşmetmeap, bütün vur- duğunuz kuşları ben aldım.» Dedi. Kral: — Teşekkür ederim, kaç kuş oldu?» — Haşmetmeap, onüç! — Hakikaten gariptir Hal- buki ben şimdiye kadar yalnız yedi defa silâh attım! Kral beşinci Corc, Prens dö Gal iken karısile Hindistan- da seyahat ediyordu. Yerliler, miütevazı vasıtalarile kabul res- mine iştirak etmek istiyorlardı. Bir Hindlinin beş ayaklı bir . öküzü vardı. Saf adam, bu he- diyenin böyle yüksek şahsiyet- lere pek makbule geçeceğine hükmetti. Fakat hediyesini bir türlü Prense kabul ettiremedi. Prens Core, Londraya dönünce babası yedinci Edvard seyahat intibalarını sordu. Prens, taban- sının kendisine ve Prensese gösterdikleri hürmetten ve bağ- lılıklardan bahsetti. — Pek âlâ, orada anormal hiç birşey görmediniz mi? Londra ziyaretinde: Kayzer İkinci Vilhelm, Kraliçe Aleksandra, İmperatoriçe Avgusta Viktorya, Kral Yedinci Edvard, şeref tahtı üzerinde oturuyorlar. -soldan itibaren sira ile- şereflerine verilen resmi bir baloda Kral, canı sıkılmış bir hal- de sordu: — Ne gördünüz? — Beş ayaklı bir öküz İ Bu cevap üzerine Kral kah- kahalarla gülmeğe başladı...... Kral Core, bir gün Lond- ranın en işlek caddelerinde gezerken, önüne çıken bir taksi şoförü tarafından, - şivesinden anlaşıldığı üzere - ancak Lond- ralı bir şoförün söyliyebileceği bir tarzda - küfüre maruz kal- mış. Kral, hiç aldırış etmemiş ve caddeyi geçip arabasına bin- dikten sonra, niaiyetine şu Söz- leri söylemiş i — Şimdi sadık tabaamdan biri tarafından, «menfur aptal» tesmiye edildim | Majeste, ne şoför söverken, ne de o hadiseyi maiyetine anlatırken, hiddete kapılmış. Gayet sakin davranmış. Tabii şoför yayan yürüyen bu zatin Kral olduğunun farkında de- gilmiş ! —Odecek sayıda başka hatıralar, fıkralar—