44 UYANIŞ No. 1740 —55 Bir Sinema Güzeli MARIE GLORY MARİE GLORY, ilk defa «Para» filminde göründüğü zaman güzelliği ve cazibesile büyük bir tesir uyandırdı. O dereceye ka- dar ki o zaman bu filmi seyredenler bü yeni güzel artisti adeta evvelce de görmüşler gibi bir hisse kapıldılar. Halbuki henüz bu kadınım ismi ilk defa olarak bir filmin rölleri arasına karışmış bulunuyordu. O halde bu derece muvaffakiyete ne mana vermek lâzımdı? Bu san'at zaferinin ansızın ve beklenilmeden tezahürüne sebep ne idi? Sebep şudur ki bu genç ve güzel artist hakikatte ilk defa bir filim çevirmiş değildi. Daha evvel «Arlette Genny» is- mile orta bir filimde çalışmıştı. Bu ilk filimdeki rolünden memnun kalmıyan ve fena — başlangıcın bazan bir artistin bütün San'at tına tesir icra edeceğine kani olan genç kız yeni bir filim teklifi üzerine kendisine diğer bir isim edinmeği muvafık gördü. Marcel L'Herbier ismindeki operatörün Emile Zola'nın eserin- den çevirmeğe . başlıyacağı bu yeni filimde mühim bir rol, tay» yarecinin karsi rolü işte bu suretle Marie Glory'ye tevdi edilmiş oluyordu. Bu sefer Marie Glory cidden büyük bir san'at kabil- liyeti gösterdi ve bütün münekkitler Fransa'da en nihayet hassas ve âşık genç kadın rollerini oynıyacak asmatkârın yetiştiğini tas- dik ettiler. Bu artistin mühim ikinci ibdaı da Henri Fescourt'un «Monte Cristo» filimidir. Melek sinemasında gösterilmeğe başlanan mezkür filimde Marie Glory'ye oldukça mühim bir rol vermişler- dir. Daha pek çok yüksek rollerde muvaffakıyet göstereceği Av- rupa sinema münekkitlerince muhakkak addolunuyor ARLO Şaplin !... (asıl imlâsile Charlie kepler) şu cümleyi bir gr my defterine kendi elile yazmı 8 şüphesiz - bir' serseri olmağı bir temi artisti olmağa tercih ederdim. » Bu ill üstünde gene Şar- lo'nun kalemile çizilmiş küçük bir şapka, kocaman kunduralar ve kamıştan bir baston resmi... Sinema pan ie gir ağır bir mesele değ Şarlo” nün isimden “a alir di ki bu yüksek artist bazan « dünyanın en meşhur » bir adamı b A bezginlik getir- mekted Ke) Şarlo klapa «Fontenblö: de doğdu. Mad e, yahut herhangi bir ve niilletin hebiigi. bir şehirnde de-doğabilird Doğduğu mahal bizi fazla li etmez. Çünkü Sari herkesindir. Bütün iğ eri malıdır. : Bizi yalnız şu nokta alâkadar “Bu doğa hadisesi 1589 senesi 16 nisanında vak oldu. İşte o gün sinema tarihinde büyük bir hadi- edir 5 Şarlo çocukluğunda çok sıkıntı ve ıstırap çekti. Wiğ Anası aktristi. Fakat hastalığı dolayisile sahne- den uzaklaşmış olduğundan attık dikiş dikiyor ve Şarlo'ya hocalık ediyordu. - Şarlo i ise ii biraderi ile beraber dükkânla- e bol iterek dükkân sahiplerine anasinin yap- tığı elişlerini satmağa uğraşıyordu O tarihteşbeş yaşında idi. Bug o zamanı ha inni beli Bu sebepten kalabalık so- kaklarda dolaşmaktan, sefil, biçare insanlarla omuzomuza yürümek- ten ve çocuklarla oy- namaktan See ük ma- halle belki çıl- dırasıya sevmektedir. arlo yedi yaşında iken bir dansörler tru- puna giriyor. Bir sene. İki sene. Üç sene. Şimdi Şaplen her akşam Şerlok Holmes'in küçük seyisidir. Fred Karno ismindeki direktör çocuğu takdir ediyor've onu trupuna alıyor. ye gb oynuyor. Ne faydalı bir çiraklık ! adan birkaç sene geçiyor. Nihayet Ki kontrat imzalıyarak sinema artisti sıfatile Los Anjelos'a gidiy Artık Şarlo'nun güzel hayat macerası bedeli? Z 6 Sinemada şöhreti az zımanda bütün dünyaya yayıldıktan sonra vu me Berlin'e geldiği zaman yl ediy Peki amma niçin bana bu kıt'ada hep Şarlo diyorlar aplen'i kim düşünecek 2... Şarlo ismi O Me taammüm etmiş ki. Berlinde Bir mari Şarlo ile kâtibi müsyü Ro- benson koc ral bira mi önüne otur- muşlar, seyrediyo Şarlo — di ediyor. Kızlar yalnız arkadaşına bakmaktadırlar air ve anlıyor üzdan onda. Duş 6 veriyor. air düşünüyor: Şahsiyet nedir? Halbuki bana çok defa bir şahsiyete alk olduğumu söylemişlerdi!