No. 1733—48 MAJİK SİNEMASINDA: «Cambazhane prensesi» filminde Hilda” Roch ile Harry Lietke mecbur eder. Mary tam fırsatı buldu- Suna kani olarak oğlunun istikbalini te'min maksadile kocasına içki kaçakçılığı (Spengler), içki kaçakçılığı sayesinde müthiş para kazanmaktadır. Oğlu (Tom) ise en büyük mekteplerde tahsilini ikmal ederken, karısı sefih (Mary) eğlence, israf ve behimiyet içinde çalkanmaktadır, rezalet sahnesini, uşağıle sevişecek, ku- caklaşacak kadar ileri götürür. Spengler oğlunun mektepten dönüşü akşamı,mutena bir sofra hazırlatırsada, yemeği yapayalnız yemege mecbur olur, çünkü karısı (Mary) aşkile birlikte gez- meğe çıkmıştır ve oğlu mektepten çıkış sevincini civardeki meyhanelerden birin- de tes'it etmektedir, sabaha karşı fitil gibi eve döner; başını döndüren içki babasinin gizli imalâtındandır, ayni gece Spengler'in düşmanlarından biri, Polise kaçakçılık teşkilâtını ve gizli içki imalât- hanesini haber verir. Gizli ispirto imalinin tam kıvamında haberdar olan polis, cürmü meşhutla karşılaşır. Greta'nın kapana sıkışan dostu ve Spengler'in ahlâksız şeriki hemen “ağ sarılarak felâketlen ortağını haberdar etmek ister; halbu , daha büyük, daha korkunç çbir felâketle karşi İla Kendi imalgerdesi olan içkinin ihüva ettigi katil zehirlerle <ni bir felce nğrayan oğlu, birdenbire bir gözünü kaypedivermiştir; baba, şaşkın çılgın bir halde.. Telefon ei taraftan meş'um havadisi veriyor,f bir taraftan, kendi gözü inde oğlu köroluyor; hem de babasının piyasaya çıkardığı ze- hir içkilerle... Babasının uğradığıYfelâket müthiştir. Müsebbibi de kendisidir. Bu, yetişmemiş gibi karısı Greta, ortağı yani hem zevciyet huku- kunun, hem kazancının ortağı olan(!) herifle savuşuyor, hem de ka- sanın bütün muhteviyatını aşırarak.. Spengler, bir taraftan para- larin uçtuğunu haberalırken bir taraftan da miti hakıkate, ka- rısının in e muttali Sözel v ihöleia, sayiiyid ül iş, dahldi A oğlu kör olmuş ve senelerce hapsane köşelerinde sürünen bir bet- baht olan Spengler, daha bir müddet sokaklarda süründükten sonra «eski tanıdıklarından bazılarının yardımiyle umumi bahçelrden biri- ETUVAL SİNEMASINDA: Anni Ondra UYANIŞ 787 ne tanzifat amelesi kaydolunmuyor*' Günün birinde sokakta oğluyla. a karşılaşınca baba oğul birbirlerini tanıyorlar. oğul, zemanın meşhur bir romancısi olmuştur. Tabi! babasını sefaletten kurtarır, vaktile nişanlısıyle birlikte firar etmiş olan kız kardeşini de buldurarak babasıyla barıştırır. Eski aile hayati avdet etmiştir. (Spengler) et- tiklerine nadim, ancak çocuklarının saadetini görmekten mütevellit bir teselli içinde açsa karanlık sahnelerini hatırasından çi- karmarğa ve bu şerait içinde mesut olmağa çalışmaktadır. İşte (Janings)bu zıt le lir keskin heyecanların içinden harikul- âde bir temsil manzumesi çıkarmıştır ki, vakadan vakaya, sahneden sahneye değişen ruh değişiklikleri, birbirine uymayan şahsiyetlerin büyük: bir muvaffakiyetle birbirini tahlifi gibi yüksek ve derin san'at tezahürleri, mümessili bir kat daha kiymetli bir şahikaya isaletmiştir. Majik'te : SİRK PRENSESİ Mümessilleri: Hilda Roche, Harry Litke Alay kumandanı seyahata çıkiyor ve yüzbaşı prens (Feca- palinski) ona vekâlet ediyor. Fakat prensin niyeti resmi işlerden ziyade kendi işlerile uğraşmaktır. Tanıdığı kadınlar, prensin ver- diği anahtarla, kimseye hissettirmeksizin kumandan dairesine girip çıkıyorlar... Kasabanın kabarasında yeni bir yıldız parlıyor: Dansöz ( Mizi Madelmayer ) genç kız prensin hoşuna gidiyor ve ken- disi de mahut anahtarı elde ediyor. Dansözün rakipleri kendisinden intikam almağı düşünüyorlar ve bir gece prensin yatak odasına hep birden girip ağar dışarıya atmak istiyorlar. Fakat, sırada arsizin avdet eden alay Kii anı karşılarına çıkıyor. Bunun neticesi ola- rak prens mezuniyet tezkeresi alıyor. Bir müddet sonra prens (Aleksi) ile prenses ( Feodora ) bir teftiş seyahati münasebetile oraya geliyorlar ve(Feca)yı soruyorlar . Alay kumandaninı müşkül vaziyette bırakıyor. Bu esnada (Feca) bir yerde çalışarak para kazanıyor ve (Mizi) yi takiben (Petresburg) a gidiyor. Burada Mizi bir sirka giriyor ve(Feca) da orada at canbazı olarak angaje ediliyor. Her akşam, yüzünde siyah bir maske olduğu halde sirkte maharetler yapıyor ve şarkılar söylüyor. Büyük muvaffa- «<İrz düşmanı» filminde kiyetler kazanıyor Bir akşamı prenses (Feodora) sirka ge- iyor. Ve at canbazı hoşuna gidiyor. Onu kendisine prezanta ettiriyor. Fakat atcan- MAJİKTE: «Cambazhane prensesi» filminden bir sahne.