694 No. 1727—42 şağı düşen elbise. Arkadan omuzların ortasından Nİ par İn an lü Monarl modeli) Y At kılından kloş şapk (Paris, Martha Riviöre modeli) m ai Aa > ği eğ v fistanları, bilhassa öğleden Şimdiye kadar kadın göz alıcı ve dalgalı sonra giyilenler bugünkü kadar bir manzara arzetmiyordu. Hertaraftan ic ice akan kıvrımlar, derin pliseler, danteleler, sağda işlenmiş nakışlar, parlak güzel taşlar, ilâh.. susiyetlerinden biridir. Libasa yapışan zarif kürklerin en ziyade çok na- rin ve zayıf olmıyan kadınlara verdiği tesir ve cazi- be de bu meyanda ayrıca zikredilmek lâzımgelir . Elbisenin kanatları ekseriya yanda bulunuyor ve kalçalardan itibaren fistanın yukarısı ince görünmek lüzumu hasıl oluyor. Son moda kadın kıyafetlerinde omuzlara bedii dalgalar: veren eşarpların oynadığı rolü de unutma- Bundan maada omuzlardan başlıyarak belin çizgisine, hatta fistanın ta aşağısına kadar imtidat eden düğümeler ve şeritler de var ki bunlar da her modele çok eğlenceli ve hatta çapkın bir hususiyet veriyor. Küçük dügümler de son Paris mantolarında ve Ahmet İhsan Matbaası Limitet Şirketi bu modanın hu- malıdır. Çek bira dalgalı bir rep ile zari Ke bir diğer Napolyon biçimi fötr şapka ve Mısır tarzında motifli. ( Renyse modeli ) —<« # tuvalet . (De Flavis modeli) Bir Paris dilberi roblarında moda olmuştur. Bu düğümler ya bir kürk yakasının kapanacağı noktaya yahut önde şaldan bir yakanın aşağısında belin çukuruna konuluyor. Run- ların dirseklere, yakaların arkasına konulanları da vardır. Tülden büyük düğüm bilhassa ensede hitam buluyor. Pekçok incilerden, hatta baştanbaşa incili kumaş- lardan yapılmış Şem roblar ise son derece güzel bir manzaraya malikti Rütün bu iin uygun milgik çeşit kadın şap- kaları da ortaya çıkmaktadır. Avrupa moda gazete- leri bunların resimlerini yapmakla tüiketemiyorlar. Bu sayfamızda son Paris modellerinden kadın elbise- leri ve şapkalarını gösteren bir grup resimle süslüyo- ruz. Bunların güzelliği muhterem karilerimize bin sözden ve izahtan daha beliğ geleceği şüphesizdir. HMUT SAD