«Sarığa hasret» başlığiyle bir yazısını gör-. “düm. Mütalâalarını açıkça söyliyen genç ve ' ((Gülşenı 'hflefa»” ıle «Sahaifül .Ahbara turkce- : : 1en, u SEBİLURREŞAD “ P AYA , p Sorıgcı hcsret degıl; hakıkte muhabbet — uCumhurıyetn in bir başyazısı münüsebetiyle —- Cumhu riyet» basyazan Nadır Nadınm aydın yazarın; mukabil fikirler serdine karşı “*tolerans gösterebileceğini umduğumdan, -dü-. : şunce ve kararlarının vakıa uygun bulunma- L e; ilk höcaların hâlâ boy gostermedıgme üzü- niversitemize bağlı bir. ilâhiyat medre-. in hasretini çeken-bir milltvekiline tariz _ıle başlamaktadır Bü mılletvekılmm şahsıniı tanımadığım kadar, sözlerinin tamamını oku- —mak fırsatını da elde edemediğimden hasret duygusunün mevcüt. ve hangi tarafa matuf bulanduğunuü kestıremesem de; «sarıklı hocan : '_terkıbındekı asarıklır ve «sarık» ile ıımedre— sen tabirindeki medresenın rautlak olarak ha- karet ve tezyıf bakışiyle görülmesinde. “isabet bulamadım. İlim ocağının adırfa bakı ter> medrese, ister okul ıster mektep, Hhattâ “kanim:âlim,.her âlimin secıyeh olamıyacagı J 'lKendıhgımden bır SÖZ eklemcdım Tafsılatı.nı dir, onlarda .dahi aynen bu rıvayetlerı bulabi « “irler; Vakia, bazı Şif tarihçiler. İbni Alkamı yi menfur hareketinde mazür göstermeğe ve ona yuksek Taziletler ve kıymetler vermeğe de uğ- 'rasrnamıs değillerdir. Bunlardan biri, son za-. . marilarda nesrolunan «Tarihi Bağdad» isminde- - 'ki aıapca ı—ıtaptır " değildir. hepsı de mezheh- bağlılığı ile yazılmış Silmi kıymett : vkarşı tevap. vermek lüzüumsuzdur. Yalnız bhep- sine Karşı kat'i ve mükni' cevap olarak, bü-” Ama, hiç mahrum oserlrrdır Bunlara tün islâm dunyasmca eserlerinin değeri - ma lum olan Tmam Celâleddin” Suyutinin * «Tarihi Hulefa» si 'nin Misir tabı 315 inci sahifesinden V aşu kısa cümle kaf dir: . - İbni Alkamt hakkında' “ ısker, munhezım 4 , 'kuvvetlerı Bagdada girdi. Mustasamı iğfalin - * den dolayı Alıahuı lanetı vezıre olsun Allah reşenin ilgasında görmek; ' gelir. Daha lmaz. İs-. biri de mevsuk * ( |. meti intıkalde kabul eylediği Ensab - silsilesi. ayrı - : Yazan M. RAIF OĞGAN gibi, medreseden çok münevver msa.nlaı' it- tihar edilecek âlimler, - filozoflarlâ beraber zındik ve münafık, cahil ve sapık dahi çıkmış bulunmasından dolayı müessese suçlandırıla- maz, İsim egıştırmek ders programlarını' tebdil ” 'etmek, usuli t talimde' yenilikler' yap- “mak; degısen zamanın gerektırdıgı ıhtıyaçlar- dan yapılmıstır, yapılır ve elbette yapılacak— Hrüşü: yetlerıyle övündüğü seleflerinin değerlerini inkâr ve geçmişteki medeniyet müesseseleri- ni tezlil etmesi bugün yenisini yapmağa de- ğü, eskisini muhafazaya mukted! mız eserlerini Ve âbidelerini ihmal eyliyerek, «terakki» nin tecellisinin tek sebebini med- lâyık olmaz gıbıme Ciı't'n Sayı 37 © dün, üniversitemiz Tıp Fakültesi- " nin 400 üncü yılı kutlarıdı. Bu mesut tören Ösmanlı Türklerinin tababeti bakımmdandır Bunuü Türk ve İslâm tıp vesair İ med- resesinin eskisiyle baghyarak “anmak icap ey-- Jeseydi hesabı; en az üçüncü -Hicret 'yılından _başlatmak iktiza eylerdi. Garp âlemei; dini ta: aqğubun tazyiki altında « Galile » yi enkizisyori |- ona rahmet eylemesın ve ormu af ey]eınesm'» msafsızlar «Tarihi otürn M Raif Ogan (1) Hakem vakasi malümdur. Ebu Musa El'aş-; _arî Hazreti Alinin, Amr bin Âs da Muaviyenin ha-. kemi idi. Vakaânın herkesçe bilinen tafsılatım yaz— 'mağa quum görmedim. ” mezheh fırkalarmdan her bi_rı.nın iJJ'ıa- t hepsinde. de- Hazreti Âliden * başlar. | mam âleddin Suyut'yı de gikadan” saydıgı- 'na göre, benim ıçm Ssöz eklemege ıhtıyac yöke ak; yalniz: Peygamber E- _' ir olamadığı-. -