--80 ” "UER 'sesh.uaasşp.n - * «Sebilürreşad» ın " 25-inci müshasındaki uHazretı “Mevlânâ'ya büyük bir iftiram baş- makalenizde Cenabı Pir için en dehşetli . ıftırayı havi yazılar yazı]mış olduğunu haber | “veriyor, namı Ââcizanemi zikrederek bü husus- | ta beyanatta bulunmamııstıyoısunuz - Bahsettiğiniz” yazıları yazan, verase ten -Kadırı şeyhi, intisaben ve ı(;ıkaden İ müridi bulunan Nureddin Artam imi kadaı' saçımı Men beni ur'ânem eğer andârem ” Men hak-ı reh-ı Muhammeı—ı Muhtarem 'Ger naki küned cüz in kes ez güttârem .Bizarem ezu vez in suhan bizarem Ğ “ Yani «Ben kul isem Kur'anin kolesı ve Muhammed—ı Muhtarın ayağı turabıyım Eğer biri cıkar da sözlerimden başka bir şey nakle- derse o sözden de, onu nakledenden de berı— " yim» buyurmuş olan Mevlânâ'ya «bâtım i, ya- hut şamâni!» demek kadar gaflet Ve bılgısız— Tik tahay'yul edile * Yini azretLMevlana, Me:,nevı smde Çün Huda hâhed ki perde-ı kes dered * “Meyli Ü der ta'ne-i pâkân bered i: «Allah, bir kımsemn perdesmı yn'tmak“ onun mahıyetmı meydana çıkarmak 4 dılerse kendısını pâk olanlarm ta'n- ve teşni- . . İne meylettırırn demekt: : ü beyt; Mevlana 'nın yedı asır evVel_ 1zhar etmıs oldugu bir. keramettır ki'kendi- .Sine iftira ve İsnatta bulunanlarm he olduk- ? : Tarinı meydana koymakta Çu küf ez Kâ’be derhized ku 'a maned musclmanı “Yani «Küfür, Kâ'beden zuhur ederse ne- K rede Müslümanlık kalır?n Mevlânâ’ ya «şama- : nila demlş olanlar, acaba Musluman dıye ken- dilerini österebilecekler? R hayret ve hurmet]e ta_kdu' ettikleri Mevlânâ- yi, Müslüman geçinen ve hem Kad iri şeyhi; İ hem Bektası müridi - bulunan bir kimsenin ta- |* e nıyamamış oîmas Na karsı -Böylenilecek söz bulunamaz, ancak şaşılır!. . Molla Câmi. gibi hem medresece hemv e tekkece muhterşm bir'zatıa: — < T yr) ENist peygamber veli dâreâ kltâb Ş D a 'Yani «Peygamber'değildir, amma kıtabı vardırıı yahut «Peygamber değil, fakat kitap İsahıbı bir' Vehdırn diye | huzur—ı manevısmde - ektaşı | Nakleyledwınlz oyle sozler ki delıler bile Tiyemi Cilt TI, Sayı27 - » Hazreîa Nev[ancya İftira- hakkında hyanların asabıye ve akliye mütehassıs- ” ları tarafından muayenesi lâzımgelir. Cenabı Hak bu gıbılere idrak ve şuur ihsan n sun, Sözümü Akif merhumun şu beytıyle bı— : tireyim: Mü'minlere imdada yetış merhametı.nl Mülhidlere lakın daha ço k merhamet eyle' . İ Tahir lg'un Şeyh Edebalı yi Zıyaref Ey eedd-ı a'lâmız Şeyh Edebâli! . Nedir bu türbenin perişan halı" : Boynuna- olsun hep günah, vebâli: Kim koymuşsa seni hu garip hâle, Uyarsın gençlıgı bu fer_yat nâle!.. Taı'ılu avcunda tutan” sen mısiu" Bu sehrın nabzında atan sen misin? Bir oksuz misali yatan sen misin? Eziktir yüreğim derdinden, ezık eddini unutan bızlere yazı.k di * Tüner 'de baykuşlar Ialezarma, ” Çokmez mi gariplik şen mezarınâ, . Bir hal oldu bizim Türk diyarıma: Ses vermiyör artık şanlı mazımîz, Mahbustuı' Bursa’da Osman Gazı müz!.. ; Turbeler k.ılıtlı soylemez dıller, çmaya muktedi! ir değildir eller, Yok etmiş- her şeyi muhteris yeller: * - Zövk ile safadır kaygimiz bizim, .. Kalmadı mazıye saygımız bizim!.. İ : Cemal Oğuz: Ocal —Müslüman “olmiyan Avvupahla_r_n bıle'> Şerefesız mınare Adanada çıkan «& Seyhann gazetesınden «Biz, yapmadan Ziyade yıkmayı daha., cerıyoruz gâliba. Ye ter ki; herhangi hir e$erimiz ıkılmıya -görsün. Onu tekrar imar etmek, onar- mak veya'yerine yenisini yapmak bır /meseledir, Zordur Âdeta imkânsizdir. " Birçok eserlerimiz bı.ı yuzden ınahvolup gıt—_ mekte, tarıhe omulmekt . Bundan dolayı da ecdat yadıgarı sanat degerlerımızın -kadrir ramış gibi, Caferpaşa camii çı_kar Zavalh şereiesıv uçürulmuş minare karşımda âdeta «ahs 'ettikçe railli bir ıstırap duymakta ve ne olur şu camil bir imar eden hayır sahıbı bulunsa dıye duşunmek- tey K öylü İy i bes -