Cilt Iİ' Sayı 27 SEBİLÜRRESAD “kamız vardır Hayatımızın göçmişe cev-rılmıs' olan bu cephesi bize arasıra ezeliyet -sahala- “ rında da fikir yürütmeye, varlığımızın sebep- " lerini anlamaya sevk eder, bize mebdeımızı ve ona hâkim olan ezeli ve ebedı kudreti ara- - tir ve bu arayış bizde başka zevklerle ölgü-. : lemıyecek mânevi bir zevk husule getirir. Hayauımızm geleceğe 'bakan cephesı de ©: yarınımızı ve en son gideceğimiz yeri düşün-' ; dürür. Çünkü biz, sade geçmiş, yahut yalnız : bügün için değiliz. Bundan dölayıdır ki, yarı- 'nımıza karşi kayıtsız _kalâmay:ız. Bugün eli:- mize ne kadar' bol nimet geçse yine asıl dü- şüncemiz yarındır; gelecektır İnsan bugünün nimetlerine kanaat etmıyevek asıl hayatını İs- tikbalde görür ve daima önu elde etmek isi ter. Mazi ne kadar tatlı ve ne derete muhte- şem olursa olsun, artık-yok olmuştur. Hal de- - diğimiz de her an mazi olüdyor. demektir. Bu- nun içindir ki, bugünkü yaşayış ve refâh ne .- kadar mükemmel olursa olsun, ruh, bu gecîcı idare edeni oldugunu anlamaya “Rutup' noktasına dönmekle - şeylere kanaat etmiyerek onlaım edebileşme- - d sini ister; daima var olmak arzusu İnsanda fitri, cibilli bir arzudur. 'Demek ki insan, sa- dete.mazi ve hal dediğimiz anları geçerek gö- cup gitmeye ve yok olmaya malıküm olma- |yıp ebedileşmeye. namzettir; ınsandakı akıl ve şuur asıl. bunun içindir. Acaba insan görünmiyen bir alemden “her dakıka kehdisine tevcih edilen: «Sen ne- * sin? Nereden geldin? Niçin geldın" Nereye gi ,deceksin?» suallerine karşı kâyitsiz kalablhr mi? Büunlara cevap vermedikçe tuh; sıkınti- dan kurtulur ve aradı ığı rahaf ve sükünu bu- dabilir mi? İşte insanların hemen .hepsinin bu - varlık âleminin bir yaratıcısı bir sahibi, bir çalışmış “ve ona İnanmış olmaları bundandır; bu fitratta ve -bu- kahiliyette- yaratılmıs olmasındadır.. Bazı kavımle Allah hakkındaki garip iti- katları buhun aksini isbat etmez, Hvet, tari- hin sehadetınden anlıyoruz ki, bir takım kim: seler güneş, ay, yıldız; hayvan, taş ve ağaç 'gibi canh cansız bırcok sey]ere taprnışlar; fa- kat onlatin bu halleri fikri bir dalalettır ve. 1st1krarın_ temin edemiyen mıknatısi ibrenin- kararsızhgı, kasrî (zorlama) hareketleri gibidir. | bırcok şeylere tapan bu kalblerin doneceklen_ - Cmaza saplanıp ka,]mışlardır 'amaç, şüphe yok ki hak: mâbududür, yarada: : nın kendisidir. Lâkin bunlar, amaçlarına ulas— tıracak doğru yolu “bulamadıkları için bir çılç-. A, H Akset Masonluk tehlikesi AAA ST Hamdullah Suphi Tanrıöver'e açık mektup - “Muhterem üstat, t, Sebilürreşad'da ırTurkıye Masariluk Der- neği» namıyle bir cemiyet kurulduğundan bahsolunurken, bu teşkilâfın vaktiyle Ata- . türk tarafından nasıl dagıtıldıgı hikâyesini 'nmda ve farraasonluğun bu cemiyete hâkim - “bülünduğu bir sırada Türk “Ocaklarını teşkil etmek suretiyle milliyetçi- gençliğin başına nün fenalıklarına' vatanperver, temiz ruhlu gençlerin ruhlarında yaktığınız meşale karşr koymuştunuz. Bugünkü ağabeylerimiz - olan bu genrler Cauakkalelexde Kafkaslarda, için ca_nları nı bu. ağabeylerimizin gayret ve fedakarhklam boşunâa mr gitmiştir? : Biz. genciz, hıssıyatımıv korpedır Yarın karsımıza çıkıp da:.«Biz ileri fikirleri yayas - cağız, beşeri kardeşliği kuracağız, sulh ve'sü- kun, refah ve saadet getireceğiz; saflarimızda çalışınız» diye bizi avlamağa kalkışacak far- 'masohlar karşısında bügünkü gençllk tama- miyle rehbersizdir. Onların muzar telkinatına ” karşı bizi uyandıracak kiünsemiz yoktur. Bel- ki hocalarımızın da.bir.-kısmı onlardandır. Böyle sıyonıst oyuncağı, din.ve ahlâk düşma-: ' nı bir gizli cemiyetin gizli ve saçık tesirine -gençlik kapilacak olursa milli bünye tehlike- - ye düşebilir. Dün olduğu gibi bugün 'de bu railliyet duşmam kuvvete karşı genchdı ay- dınlatmanızı ve gönüllerimizde azim ve İman meşalesi - yakacak ırşadımn beklıyoruz ansoy -Necdet Oğuz : | F'İadıl Ve eazım-i ulemay—ı Islamlyeden - bedi! “Üz-zaman Sait Okurun--ve arkadaşları- nit Afyon Ceza Mâhkemesinde. mah.kumıyetı münasehetiyle bazı zevat.tarafından bu. dâva- nin mahiyeti hakkında ızahat 1stemlmektedır -Bir maznun- Hakkında ceza mahkem ara> fmdan “verilen hüküm kat'iyet. knsbedmcıye ,kadar gazetelrele -hükmün gerek, leh.ve ge- rek Aaleyhinde- neşriyatta bulunmak Matbuat xarıunıyle memnuü olduğu için. şimdilik bu ün değildir, 1 “hususta-bir şey yazmamız. mümk “Mazür ğörülmemiz tica olunur. 'iBretle okuduk. Siz ki daha Ittıhatçılar zama- , geçmiş ve bu-beymelmilel siyonist teşekkülü.. Bediüğzaman Said Okur —- *