(ii | hi i Siyah gözlere krem yas-minle ka: rışık, uçları pembemsi beyaz hanımeli. Elâ gözler için hercai menekşe, küpe ve sultan. 'Tahrirli gözlere karışık demet. in hmurlarına inci ve gui Şehlâlara bir beyiz bir gül, yan yana. Kızlarımı Flanımetendi? onlurı aklımdan madim ki hatırlayım. Kizlar.. yoklar efendim. derine gelince Kır çiçeklerinin hepsi güzeldir ve hepsi kadın içindir. Neye yarar ki he- nüz ser çiçeklerinin Zed kini Karadağlı bağçıvanla, ve kır çiçeklerinin lezzetini kuzulu koyunlar çıkarıyor. Buda yap- ma çiçekli kadın kadar feci ve hazin değil midir Hanımefendi? i çiçakleri kabare ve trotu- varın, nedbaht kadina brakalım: İçin: de ve etindeki faciavi, nesclerindeki renklerle temsil etsinler, ş kadınını, ev kadınını, büro ve li kadınını, yeni hayat (okadınını, ve hatta bar kadınını boykolaja davet edelim THanimelendi. Onlara ricâ ed limki yarma çiçeğe boykotaj yapsınlar. Onlara hatırlatalımki has kadına has ve yakışır )nlara Olu ki vatan toprağında e) çiçeğin yeri vatan toprağında doğan kadının göğsüdür. Yapma çiçekler. Yapmacık kadın- ların süslü sefaletlerine numunesir Her şeyin mütemadiyen eyisi, göz eli ve tatlısıda gına verir, bedii, eyi, e ve tatlı z:vklerimizden bır sa- e bikip e ı istediği- miz zamanlar kadın göğsün deki yapma çiçeklere akal Ve bunu ara sira yaparsak has kadının ve has çiçeğin Ne ine daha Daki anlamiş olür! / rği veren, masral En Krıstal çamekânlar ne talisiz şeylerdir ki güzel köşelerinde, güzel raflarında yapma çiçekler teşhir ederler. O güzel işçi kızlar, ne magdur kızlardır ki yapma çiçek san'atile ma- işerlerini temin ederler. O mağaza sahipleri ne tlisiz insan- lardırki yapma çiçek satarlar. O fabrika sahipleri ne haneharap mahluklardır ki has kadını yapma çi- çeklerle tahkır ederler. hatırlatmak isteyorsunuz çıkar- çiçeğe ihtiy Kızların wa GE HAYAT, 16. ÖNLER bol ATE NEŞRİYAT Kahramanlar i Bey, Yedi Meşalenin ni * Kahramanlar kitap halinde neşretti. T kuvvetli ve kitap güzel di Üç kıymetin ye geldiği Karamanlarda göze çarpan yalnız kitabın ismile içindeki isi arasındaki münasebettir. Kahramanlar- daki manzumelerde * Tip » ler var, fakar kapta dördüncü asır oşövalyelerine genç € imi altında v yand resmini gördüğümüz On tesadül etmek £ Eser dört kısma ayrılmış: Ben, Sen, Onlar, ve saire... Kısımları birbirinden ayıran bariz bir fark görzlmemekle beraber hepsinde bir o muvafakıyet arkadaşlığı var. Yaşar Nadi Be rinde, çok genç bir yaşta ermiş bir rukun safhalarını Yakında daha esaslı tahlil ede Kahramanlarla ka kemale SLETİYOL. MİZ Yi ala san'at çölü, bir AZzanınış Sıhhiye Mecmuası Sıhhat ve İçtimai muavenet Ve- neşredilen Sıhhiye kâleri tarafından mecmuasının 25 inci sayısı, re resmi kısımlarla çıktı. ri kanunlar, tamimler, istatistik- ler, tayin haberleri teşkil ediyor Sıh- hiye mecmuasının gayri resmi kısmi ELE alikadar olduğu Ere temas ediyor. Server smi VE Resmi ise yeni mühim EE Ve w aile reisleri ne dalgın zaval- 'ardır ki aziz kadınlarının temiz gö- güslerindeki yapma çiçeklere tahammül ederler. Fakat biz, Hanımefendi, den e birliği ile dönmeyelim, yapma çiçek boykotajına davet edelimde ruh tereddisine de azmimiz- kadını yapma çiçekler mü olümasınla çiçeğe temas etmemiş elinizi hütimetle öperim Ha- nımefendi. Aka Gündüz Beyin « Vereme karşı anti Türk doktorluğunu alâ- Kâmil alfa aşısı *, rli bir yazıdır. Te Şaşılık, viladi el hakkındaki makalelerle, yeni atını takibe imkân bulg- mıyan meslek adamlarına kıymetli ma- x. Sıhhiye mecmüasını, işgal ettiğinden, der ve memleket i mes- etini daruhde eden doktorlarımıza ehe mmivetle tavsiye ederiz. Azeri Türk Azerbaycan milliyetçileri tarafından neşredilen Azeri Türkün 28-29 uncu savısı çıkmıştır. Bir gaye mecmuasi olan Azeri rkün yazılarını ancak bir gayeci ile tetkik etmek lâ- zımdır. Bu yazılar ıçin verilecek ha- kiki kıymet o zaman meydana çıkar. Azeri Türk, san'atı değil, fakat daha hayati bir şeye âşık olanların eseridir, ve bunun için en doğru sözü ayni idealin aşıkları söyliyebilir. Mecmua ve gazeteler İstanbuldan İçtihat ve Uyanış Ki son sayıları geldi. Tev- kadar A değ eh ih lümat veriliyor. S büyük bir boşluğu in sıhh ik in artık herkeste bir kanaal di gelen şahsiyeti hakkında mu- halif Fkiler ileri osüren Oomakale Göl gicesi, OŞai'rin ruhunda ser- enad, mektub, İcthat » gibi. imla hâtaları Okadar dikkati ocelbetmiyor. unlar, Oo müretip. hatası olmamak itibarı ile, daha çok nazara çarpar. Uyanış, magazin bir mecmua he- linde, Serveti Fünunun eski edebiyat- SIZ GEVİŞ mi hatırlatıyor. Güzel bir yazı, Ora resim ve havadis ka- rışıklığı içinde, kendini o gösteremi- yor, Fakat bu kendini gösteremeyiş yalnız resmin ve havadisin muzipliği- midir, değilmidir? Bu düşünülecek bir meseledir. Mesul Müdürü Faruk Nafiz