22 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

22 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

22 HAZİRAN — 1938 Yazan: Kafakafaya veren Fransız deniz- altı süvarileri neler konuştular? ye 12 si Brodey, vazifeye hazırlık yap: kendi süvarilerini B 13 de topladığı $ da Safirde toplanan üç Fransız kaptan da kendilerini temayüz ettirecek bir te. kabet, bir yarışma için hazırlıktan evvel bazı kararlar vermek üezre buluşmuşlar. has bir heyecan la rekabeti şöyle de başlayıp ayni noktaya dönüşle nihayet o bulacak olan bu çet macera çok he f geçirte, cektir şüphesiz. Fakat ben işi üç kısma ayırmak suretile mütalea ediyorum. Evvelâ bin türlü mani lü ateş vasıtasile ki n Boğaz parça. #.. Bu parçadan geçmek ilk cüret hamle. sini.teşkil edecek! İngiliz arkadaş! hele onların şöhretli bir deniz kurdu $ yılan komodorları Teodor Brodey acaba 17 geminin birden buradan geçebileceği. ni hesaplarken kendini Baltık muharebe. lerinde farzediyordu? gene bin tür. imkân verir mi? Tabi vermez değil mi? Evvelâ hata buradi onra; böyle topluca geçildi Marmara gibi dar bir sahada 17 tahtelbahirin faaliyeti. ni düşünün... Havuza doldurulmuş balık. lara benziyecek olan bir yet hasıl o. lacak, Takibimize çıkan Türk destroyer- amette tahtelbahire se maneviyatı artacak olan Osmanlı de- nizcileri. hepimizi temizleyinceye kadar mara, itilâf kuvvetleri tahtelbahirlerinin hakiki mezarı olacaktır. Son üçüncü mü. him mesele şu: Marmara vazi le tam bir Osmanlı gölü Etraf düşman halkile çevrilidir. Tahtel- bahirlerimiz birkaç günlük akın yam naenaleyh bu hareket de ekmeği, bilhassa mayi mahtukat depoları tesi: ni, istasyonlar kurulmasını istilzam et rir. Bir defa da 17 tahtelbahirin bu ihti. yacını gözönüne alirsak tonlarla benzin, komonya ve yüzlerce sandık cephane, ye. dek malzeme vesaire stokuna lüzum ol. duğu anlaşılır. Bir ana gemisi bile bu. Yunmıyan böyle tehlikeli mımtakada böy. le bir hareketin yapılması her cihetten imkânsızdır. İşte, Baltıktan getirilen mütehassıs ar. kadaşımız, yeni harekât komodoru Teo- dor Brodey bu hesapları bile yapmağa lüzum görmeden harekete hazırlanıyor. Şu vaziyet karşısında bizim yapacağınız İş bambaşka bir mahiyette olmalıdır. Alfred Didiye söze karıştı: —Meselâ'ne yapalım?.. Mademki İn. giliz arkadaşlarımıza mülhak bir filotillâ halinde harekete iştirak ediyoruz, komo. dor Brodeyin emirlerile harekete mecbur oluyoruz. — Öyle; gerçi formalite itibarile ko- modor Brodeyin emrinde sayrlacağız. Fakat, kendi kendimize hareket kab tillânın en son sefinelerini biz teşkil €- deriz. Ve topluca Bofaza dalarız. Önü. liz gemileri vardır. İlk tehli. hedef olurlar, Gerek rasat ve topçu gerek mâyin ve (denizaltı maniala ile ilk önce onlar karşılaşırlar. Tehli yi töre emiri bi İlk kurhanları tehdit eden tehlikeleri böy Vece atlatırız. Boğazı fuv Ya gi alkivetle grçer, Marmara O zaman da ilk yapacağı- Rahmi YAĞIZ mete gitmek, İngiliz gemilerinden uzak. laşmak, kendi kararlarımıza, müşterek tertibatımıza göre hareket etmek olur. Öjen Klaviye burada söze karıştı: El. lerini açtı kapadı, heyecanlı tavır ve te lâşlı hallerle arkadaşına itiraz etti: uyafık tedbir bu olur, hakkında çük malü mat âde haris, müte.| hakkim, soğuk bir insanmış. Onun için bizi filotillâdan uzaklaştırmaz sanırım! — Belki o uzaklaştırmak istemiyecek. tir. Ama, dediğim gibi, biz ilk fırsatla ayrılmanın ko yakarız! — Ayrıldığı: z ve kabul edelim, Bununla her iş halledil imiş olmuyor ki! üç gemi bir arada noksanlarımızı mere- den ve nasıl tedarik edebileceğiz! Öjen Klaviyenin bu sözleri üç Fran. i ayni zamanda düşünmeğe sız di sevi Klaviyenin hakkı vardı. Geçit işi ba. şar tan, Marmarada İngiliz tahtelba- hirlerinden iktan sonra ne yapacak lardı.? Bu bu çeşit hareket üçüncü ve cn m ni onu tedarikini, mayi mah- ıı karşılıyacak çareyi te. min çtmiş oluy rdu. ip de elbirliği ile ptanlardan Jan Gayyar mühim bir şey keşfetmiş bir a- dam tavrile bunu da bertaraf etti; — Bizce alınacak tertibat var, Meselâ sefinelerimizi yalnız (1) hamulei nafia. nın bolca taşmmasına yarıyacak şekilde yü ceğiz, Sonra, amiral da hiç şüp. hesiz bu vokta hakkında tertibat almış olacaktır. Hareket zamarında verilecek emirden bu tertibatı da. öğrenebilifiz! Biraz zayıf olmakla o beraber düşündü- ğümüz noktanm şimdilik haleldilmiş tar. zı budur, Kapiten Didiye, memnuniyetsizliğini gösterir şekilde yüzünü (buruşturarak sözü baska tarafa çevirdi: — Peki, bunları bertaraf acak rekabet ettik! Bun. davasını ya gelmişti zaten! bet davası çok çetin olacak azizim! Akla gelen, hattâ hayale sığan, iktimâlin hudutları içine girebilen ne varsa hep. sini yapacağız! Marmarada itilâf devlet. leri donanmasına muvaffakiyet mukad- derse, bu Fransız tahtelbahirleri tarafım. dan yapılacak (o hareketlerle olacaktır. Toplarımız, torpidolarımız, hattâ tüfek. lerimiz en büyük randımanı verecek bir iktidarla iş göercek; elimizden zırhlılar, motörler, yelkenliler hattâ sal ve sandal- lar kurtulamıyacak! Yakacağız, yıkaca, Kız, tahrip edeceğiz, batıracağız, öldüre- Federasyonun bir kereye mahsus olmak üzere verdiği müsaade üzerine > Mehmet Tekirdağlı Hüseyin ile güreşecek Bu haftaki son karşılaşmadan son- ra futbol mevsimi kapanmış olacak ve gelecek haftalarda İstanbul, milf küme, ecnebi temasları futbol müsaba.. kalarınm yerine bunlardan daha çok meraklı iki spor günl yaşıy acaktır. Bunlardan biri güreş takımı - mızm en güzide rtük: ve memleketi- mizin en çok sevilen sporcularından Çoban Mehmetle Büyük Mustafa ara- sında yapılacak güreş müsabakasıdır. Tamamen hususi bir şekilde olan bu müsabakanm ehemmiyetini arttıran gebebler şunlardır: 1 — Mustafa bu gün 95 Kilo gelmek. te, Çoban Mehmetse 105 - 110 kilo a- rasmda bulunmaktadır ve Mustafa kendisinden 10 - 15 kilo fazla gelen Çobana meydan okuyarak onunla ba- şa çıkacağına emin bulunduğunu güs- termiştir. 2 — Bu karşılaşma memleketimizde ilk defa vukubuan bir defi neticesinde ve tamamen iki klüb mensupları ara- smdâ ve takım halinde yapılacaktır. Mustafa Güneşli, Çoban Mehmet ise Galutasaraylıdır. Malüm Galatasaray - Güneş rekabeti artık futbol takımları arasındaki re. kabetten çıkarak güreşe de sirayet et- miş oluyor. Bizim bütün temennimiz, âyni ren- gi taşıyan iki kardeş klüb pehlivanla- rının güreş meraklılarma heyecanlı, fakat dostça müsabakalar seyretmek imkânını vermeleridir. İknci mühim spor hâdisesi de yine Çoban Mehmedin, Tekirdağlı Hüseyin. le karşılaşmasıdır. Milli güreş takımımızın gözbebeği Çobanın müracaati üzerine, Türkiye güreş federasyonu kendisinin bu pro- fesyonelle çarpışmasna müsade et - miş bulunmaktadır. Federasyonun bu yerinde izni sa - yesinde son günlerde . eski tulüat ceğiz ve... neye mal olursa olsun muval- fak olacağız! İngiliz dostlarımız bir zırtılı batırırsa, biz bir filoyu suyun dibine | indireceğiz; onlar 3 esir tutarlarsa biz bir taburu ele geçireceğiz! Onlar bir köyü topa tutarlar. sa biz payitahtı ateşe vereceğiz... Öjen Gayyar coştukça coşuyor, Fran. sızlara mahsus bir mübalâğacılıkla mev- hum muzafleriyetin hudutlarını çizmeğe uğraşıyordu. Bu işe pek muvaffak bir eda ile iştirak etmediği anlaşıyan Didiye, Jan Gayyarın sözünü kesti: —Kapiten; biraz daha gayret edersen, imparatorluğu berhava etmek için nere. lerine dinamit yerlestireceğini de söyliye. ceksin! — Dostum, şakanın sırası değil! — Söylediklerin şakarım, mübalâğanın Hattâ derler ki mek şa dahale edince onu tutmak ve köstekle. bir zaruret olur! (Devamı var) i malin, gerek hana ve e- geonilerinin mavi malrukat tara denir, Tekirdağlı Hüseyin şampiyonluğu kazandığı zaman tiyatrolarında olduğu gibi - (Mabadi gelecek-haftaya) çeklinde yapılmak. ta olan profesyonel serbest güreşler nin ve meşhur serbest güreşçilerimizin. kıymetini ortaya koyacakolan bu karşılaşmanmı tarihi henüz tesbit edil, miş değildir, Galatasaray - Güneş gü. reş müsabakaları ise 2 temmuzda Tak sim stadyomunda yapılacaktır. Fu'bol Federasyon rels'iğine Danyal tayin edildi Vazifesinin İstanbula nakli yüzün - den futbol federasyonu reisliğinden is. tfa etmiş olan Sedad Rızanm yerine federasyon relsliğine ikinci reis Dan- yal tayin edilmiğtir. Çoban Mehmetle Mustafanın yanyana alınmış resimleri Maraton birinciliği hakkında Atletizm Federasyonu dan: Başkanlığın. 1 — Türkiye maraton birinciliği mü. sabakası 26 haziran pazar günü saat 16 da Kadıköy Fenerbahçe stadından baş. lamak üzere yapılacaktır. 2 — Müsabakalara iştirak edeceklerin raporları ile beraber ocuma günü (24. ran) saat 17 ye kadar İstanbul böl- recekler muayene olmak üzere saat 1d de Fenerbahçe stadında bulunmalıdırlar. Yüzme antrenörü istifa etti Denizcilik federasyonu anerenörü Ma. car Frenşvi rahatsızlandığı için memle- ketine dönm vazifesinden Memlek bulunduğu üç sene içinde kendisinden en ziyade istifade e. dilen bir anerenör olduğunu isbat etmi; olan Fren; nden ayrılması yüzü. cülerimiz için bir kayıptır, İzmirin Alsancak klübü dağılıyor mu? Birçok oyuncular istıfa edip başka klüplere gitmektedirler. Milli kümenin bu seneki sonuncu takımı olan İzmirin Alsancak klübü- nün birinci takım oyuncularından bir. çoğu istifa etmişlerdir. Kaleci Hilmi, Müdafi Cemil, merkez muhacim Said, sol iç Basri gibi İzmi- rin, hattâ Türkiyenin en kıymetli fut- boleilleri Alsancaktan ayrılanlar ara- sındadır. Bunlardan Said İstanbula gelecek ve Güneş klübüne girecektir. Hilmi, Cemil, ve Basri de Ankaraya gitmi lerdir. Bu üç mühim eleman Galatasa- rayın Ankara şubesine intisab etmiş- ler ve geçen haftaki müsabakada da yeni takımdaki yerlerini almışlardır, |