yıldın Joan E Peni 4 Merik, İ*Io["ml Yan ings A Rİn, "hhnn Tekie Berlindereöür artisti Emil Ya. y "'lt,.eüne €ki Tobis stüdyoları di. ğ 'trîhlmiş-.;;. Bu mev. '©bis gibi Alman hü . bulunan UFA'daki ha N #tmektedir K ân Adolf Hitler, Emil *Yaret etmek mü. T Y T Üinema Desin Ameril Tliteha Merikanın tanın. 88 slariyle görüşme. ta İ man fekniğiyle temasını: ıı Sinemacılığı için çok n T tiz, fikrindedir $imdi ha. il ö de ğ Yüninge, bundan ev. ü e 4Oliyyy Üdde, 'ı“"i Hitmiy'ye örü. “işte. at resmi mahiyet. he, MSyonal sosyali » MR*YE pek te İyi göz . Derikakdar, Emil Ya . Memleketlerim Ttist de seya . T ü hazariy, - 'AZariyel bakacak. n 42.9' K ir r::ı:»::ımd'wn? İlk filmi UK Fra, (Olivudda Yulunan SiR İk. 9 Gaalin ti Va gp ç ÜTNiska Gaz ede- S8'> . Fran- * Blari, Görmü , Tnin __hh"mıyh ': k_”' Ulaşmarımı Soyamışlardı Ün » #mri üzerine N İlk A rine, Inerikan fitmir Vuda gidiyor &l Perri'nin dört muhtelif posu | Yıldızlar | Ellerinin öpülmesini | istiyorlar ! Holivudun en meşhur makiyaj mü- tebassısı Max Factor diyor ki: — Cok geçmeden erkekler kadım. larla sclâmlaşırken el sıkmak yerine el öpmek âdetini kabul edeceklerd Film payitahtında bunca senedir yap. tığım T.Üşa'tedeler bana kartınların to kalaşıraktan hiç de hoşlanmadıkları kanaatini vermiştir.,, Mütebassıtın bu sözleri üzerir.e ân. yanmıya koşan gaeztecile. belli bağlı fum yıldızlarından gu cevabları almışlerdır: Jon Kravfort: “El önme't çot güzel bir selâm tarzıdır.,, Marta Raye: “— Tokalaşmanın e. sasen bir manası yok Ki's. Marlen Ditrih: “— Hakikaten öp. n bir adam tarafından ya, ne mükemmel olur? Una Merkel Elim öpülünce bil. ı mem neden hep içim gıcıklanıyor!,, Pasti Kelli: “— Elim öpülürken hep ısırılacağım diye korkarım',, Miki korkusundan kaçırılan fırsat ! “Miki”" nit mucidi olan Valt Dis. ney, canlı resimlerini yaparak bütün hazırlıklarmı ikmâl ettikten sonra dostlarından zengin bir adama müra. cant etmiş ve ona projelerinin mevkii fiile konmasından alacağı bütün kârla ra yarı yarıya ortak olmasını teklif etmişti. Dostu tereddüld etmedi ve bu. nun tatlı bir iş olacağını anlıyarak o. nunla ortak olmıya karar vermiİşti. Fakat tam bu sırada hiç beklenil. medik bir hâdise oldu. Zengin adi zevcesi müdahale ederek, kocasının bu işe para koymasına itiraz etti. Niçin biliyor musunuz? Çünkü bu kadımca- Sız, farelerden fena halde korkuyor. mesini bil pılınca, el öpmesi du! Ve işte böylece, bir kadının saçma korkusu kocasına milyonlar kaybettir di. üdün meşhur olmuş yıldızları en çok gıpta — edilen n « sanlarıdır; fakat onlar da kıldan mce kılıçan keskin bir köprüde dolaşmak | mecburiyeindedirler. Bu köprü, ken - dilerine bir çok kadınlara natip olmu - yan herkesi kıskandıran bir gelir te - min eden mukaveledir ki, bu mukave - lelere istisnasız olarak ilâve edilmekte olan bazı kayıdlar, yıldızların saadetini her an tehdit eden hükümleri i mektedirler . Erkek veya k herhangi bir yı bu- mukaveleyi imza ettiği andan baren, film kumpanyası derhal şahsiyetini kendi hükmü - altmna alır. onuün Bu andan itibaren artist ı.'tık—tep! . den tırnağa kadar kumpanyanım malı - dır. Kumpanya, onun ne yapması, ne- | leri terketmesi lüzrmgeldiğini ve husu - siyle yıldızın tipini yani dış görünüşünü tayin eder. Mütehassrslardan mürekkep bir hey- et haftalarca uğraştıktan sonra, bu dış görünüşün bütün tefermlatını tesbit &- der. Mesclâ, kaşların biçimi kumpan - yanm hoşuna gitmezse, derhal yoldu - rulur. Çok defa olur ki yıldızın dişleri sapsağlam olduğu halde, sırf biçim ve renkleri objektifi tatmin etmiyor diye | birer birer sökülerek yerine takma diş yerleştirilir. Saçlar fotoğrafa uymuyorsa, renkten tenge sokulur, Çehrede veya vücudun görülebilecek bir kaldırılır, veya t yapılmak guretiyle ber sılr mütehassıslar memnun kadar bunun gibi daha bir çok tedtir - lere artistin boyun eğmesi lâzımdır. Nihayet bir gün gelir ki, kendi. aryamaz olur. af edilir. Ha- kalıncaya artist de Film kumpanyası, filmler çekilir! yıldızın. giy makta, biçi en j elbiseleri de satın 21 - etmek'ed Tip, bütün teferruatına varmerya ka - dar mukavele ile tesbit edilmiş: Ar - fak bir değişiklik, mu- kavelenin hükümsüz olmasına kâfidir imlerini tayin tistin yapacağı Meselâ, Jean Harlovun saçlarının plâ - tin sarısı rengini değiştirmemesi, Culle en Moore,un alnındaki kâkül faza çtmesi şart koşulmu: Bundan başka, tekmil kadın yıldızla- rın vücüd ağırlıkları mukavele ile tesbit edilmiştir. Bundan dolayı, yıdldız, mu- kaveledeki haklarını kaybetmemek için kendini sıkı bir perhize tâbi tutar. Et. patates ve hamur işi yemeklere hasret kalıtlar, Holivutta sayılatı 2000 kadar cian dans kızları siklet bakımından en sıkı bir şekilde kontrole tâbi olanlardır. Bunlar üç grupa ayrılmaktadır. Birinci grup, “Ponies, adını verdikleri ve ön safta dans edenlerdir ki, 45 ilâ 53 kilo ağırlığında, 4 ayak 11 inc Dâ $ ayak 2 inc boyundadırlar. İkinci grup, normal tipi teşkil eden dansözlerdir. Bunların ağırlığı 53 ilâ $5,5 kilo, boy- ları Sayak 2incilâ Sayak 6 incdir. Üçüncü grup “Show — Girle,, adı ve rilen ince uzun boylu kızlardır ki, boy- ları S ayak 6 inc ilâ 6 ayak, ağırlıkları $5,5 ilâ 60,5 kilodur. Bu son grup dan- setmer, Yalnız fevkalâde mütenasip o- lan vücutlarını müziğin ahenğine uy - durarak sahnede y Meselâ, (dans için yaratılmış) filminde 100 kızdan mürekkep bir koro vardır. Bt koroda 12 “Ponies,, 68 dans girl'i 20 Sebow giri'i bulunmaktadır. Biş kızların hepsi de film çekitliği müddetçe, sıkı bir kontrola tâbidir. Film çekilmeğe başladığı günden itibaren stüdyonun büyük yatakhanelerinde yı tıp kalkarlar, orada yeyip içerler ve sı! bir perhize tâbi tutulurlar, Gene yıldızlara avdet edelim: Yul - dızların akdettikleri mukavelelerde, rürler. revü | kendilerini tehlikeye sokacak her türlü hareketleri meneden maddeler — vardır. Meselâ hemen hemen istisnasız olarak, yütün yıldızların tayyareye binmeleri yasaktır. Her yıldızın t gu çalışe ma disiplini de çok şiddetlidir. Vilm çekildiği gün, her yıldızın, sırası ne va- kit gelirse gelsin, tam saat 9 da fi.me çekilebilecek bir halde stüdyoda hazır bulunması İâzımdır. Bu itibarla ,yıldızın, sabah erken len, yani saat beş büçukta yatağından kalk- ması zaruridir. Bundan başka artistle - rin, film kumpanyasının münasip gör - düğü her reklâma kendilerini âmade bulundurmaları mecburidir Meselâ Clark Gable, Eleanor Powvell, yahut haş- ka herhangi bir yıldız, bir radyo, bir diş fırçası, bir tuvalet sabunu yahut bir 0- tomobil ile bir arada fotoğraf çektirir. Bu fotoğraflar, yüzlerce gazete ve imec- muada ilân olarak intişar eder ve bu artistler de, bir arada fotoğraf çektir - dikleri mamulâtın mükemmel olduğunu dünyaya ilân ederek herkese bunları kullanmak tavsiyesinde bulunurlar Mukavelenin reklâm faşlında, zın umumi yerlerde kendini sık sık gös termesi, çok mükemmel ve şık giy si ve son moda bir otomobile sahip ol- ması da vardır, Eğer artist mez: et alacak olur da, bu mezuniyetini bir Avrupa seyahatin de geç kumpanyası organize eder. Kumpatıya, artistin, transatlantiğin en lüks kamara. gn seyahat etmesini, en şık ve kibar otellerde oda tutmasız temin eder. Xe Meşhur Frangız. komiği Bisko, ecnebi memleketlerde yaptığı çok uzun bir seyahatten —sonra, nihayet tekrar PFransaya avdet etmiş ve derhal faaliye te geçmiştir. Kendisi, “Fransanın en güzel çocuğu,, namı altında bir film çevirecektir « esi mukarrerse, seyahati film Xf “Dans çılgınlıkları,, flmindebe. ri sinemada uzun bir dan$ sahnesi tem . sil etmemiş olan Joan Kravford, yeni çevirdiği “Kırmızılı kadın,, filminde gü- zel bir tango ve İtalyan dânslar 1oynu« yacaktır. Filmin diğer artistleri Franşot Ton ve Rober Yungtur.