1 Ocak 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Ocak 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

COMMODORE 64'ün BELLEK HARİTASI Commodore 64, ev bilgisayarları alanında Türkiye piyasasında tartışılmaz lider. Şimdiye kadar satılmış olan C-64 sayısı çoktan 50.000'i geçmiş durumda. Commodore'cuların büyük bir kısmı 64'ü oyun ve eğitim makinesi olarak kullanıyor. Yine büyük bir kullanıcı grubu ise C-64'e, daha gelişkin makinelere geçişte bir basamak olarak bakmakta. Özellikte bu gruba giren kullanıcılar arasından, dergimizin döküm ekinde de kanıtlandığı gibi, çok yetenekli programcılar çıkıyor. Makineyi yalnızca oyun amacıyla kullanmak istemeyenlerin en çok ihtiyaç duydukları konulardan biri de Commodore 64'ün bellek haritası. Bu sayımızdan itibaren bellek haritasını bir dizi halinde yayınlamaya başlıyoruz. Dizinin ilk bölümü giriş niteliğinde olduğundan bir sözlük de içeriyor. ç...lıliıl..l | fl q.l KİT 5 | ıxîı:r acemi, isterseniz uzun zaman- dan beri programlama ile uğraşan bir kullanıcı olun, Commodore â4'ün bellek haritasına hoşgeldiniz. Bu di- zi, Commodore 64'ün beyin hücrele rinin derinliklerine yapacağınız gezi- de size rehberlik yapmayı amaçlıyor. Bu dizide anlatılanlar, bilgisayarın sisteminin içindeki özel yerlere ulaş - manızda size yardımcı olacak gerçek bir harita, bir rehber olacak. Bu özel yerler, yazdığınız bir programın ger- çekten işlerliği olan bir program ha- line gelmesini sağlayacak yeni özel- likler katmanız için size büyük yar- dımlarda bulunacak. .â' Bu yolculuğu daha da zevkli bir hale getirebilmek için, tiplerimiz Pro- fesör Çalkafa ve onun sempatik uzaylı arkadaşı Prototip, yol boyun- ca sizi neşelendirmeye çalışacaklar, Bellek haritası, size kolaylık sağla- mak amacıyla, iki bölüme ayrılmış durumda, Her bölüm, belleğin özel bir parçasını inceliyor. Dizi boyunca makinemizde çalıştırmanız gereken birçok program örneği ile karşıhşn- caksınız, çünkü çoğu zaman örneği yalnızca okumak yerine onu makine- ye girerek ekran üzerinde görmek, anlamayı daha da kolaylaştırır. Prog- ram Ör neklerinin bazıları, BASIC'e RENUNBER gibi faydalı kolaylıklar (UÜtilities) ekler. Diğer bazı örnekler ise, gene çok faydalı programlama in- celikleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Her durumda, neler olup bittiğini da- ha yakından görebilmeniz için dö- küm (listing) çalışması yapmanız ve bir kod sistemi kurmanız yararlı ola- caktır. Dizinin sonunda yer alacak olan ekler, yaratık (spritc) yaratmak ya da ses üretmek gibi bazı işlerin nasıl ya- pıldığını gösterecek ve detaylara ine- 53

Bu sayıdan diğer sayfalar: