lak haunde yazıyorum. Daha sonra müzik parçalarını çalabiliyorum ve müziği teybe kaydetmeden önce son değişiklikleri yapabiliyorum; zira bü- tün bunlar son derece esnek, adeta blok inşa etmek gibi... Gazette: Digital müziği ilk defa ne- rede gördünüz? Hammer: Gerçi şu anda kim ol- duklarını hatırlamıyorum, ama bir- kaç kişinin plaklarında muhteşem sesler duymuştum. Farklı insanlar Fairlight'ı aynı anda kullanmaya baş- ladılar ve daha sonra Synclavier (bir başka yüksek bitimli synthesizer) gi- bi değişik markalar ortaya çıkmaya başladılar. Ve sesler de farklı olma- ya başladı. İşin ilginç tarafı, bu cihaz- lar sesleri değiştirdiler. Sesler hiç duy- madığım bir hale geldiler. Gazette: Bir bilgisayarla ilk karşı- laşmanız nasıl oldu ve PC XT”'yi seç- meye nasıi karar verdiniz? Hammer: İhtiyacım olan herşeye cevap verebilecek bir bilgisayardı. Örneğin Texture programı ile beste yapmadığım zamanlarda, eğer kon- sol başında son karışımları yapıyor- ilgisayar otomasyon sağlamak- herşeyi konsoluma lar bilgisayardaki hard disk'te depo- lanmakta. PC XT bütün bunları benim için yapabilecek bir bilgisayar. Mesela, Yamaha'da kullandığım bütün sesle- rin izini takip edebilmekte. Ayrıca hard disk'te ayri bir alt directory'de depolanmış çok çeşitli seslerden oluş- muş bir library'ye de sahibim. Görü-