12 Mart 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

12 Mart 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Irfan Hazar Vaktile bir dot edinmişlim. Her sabah upuş tpış Gairesine gider; upış Upış dairesinden evine dönerdi. Ne sigatan, ne rakısı, ne do hovardalığı vardı. Yalan nedir bilmes, dedikodu sevmez, başkalarına vevgi ve taygı da biç kusur etmes arkadaşım bir gün ortadan kayboluverdi. Hasta maydı? Seyahata mı çıkmıştı? Bulandağa yerleri ve deiresisi mkuk yoklaedım. Haydar orteda yoktu. — Sakın delikanlımın başına bir kaza gelmesin! Endişesi beni küplere bindirdi. Akşam gone ceki arka daşlardan Nuriye sasgeldim. — Aman dedim, Haydar merede? * — Haberin yok mu? — Neden? g — Müur tahrilâtinın büyük ikramiyı — Ya. Döümek Haydar sengin oldu? kazandığından! Çay — Şaka değil, elli bin liralık adami Üç gün sonre onu ziyarete ;iııiı... Erleri Fatihteydi. Annesi bena Kapıyı açtı. Koşke açman olsaydı! Çünkü, kadımın yı tem akıyor; ha dasem, hemsa hıçkırıklarına başlayı vereceğini sanıyordum. — Ne oldu teyse? ; — Hiç yavrum, gir de gözlerinle gör! centilmen Haydar, birdenbire kaşlarını çattı. Uranmış olduğu yataktan; — Nasıltn bakalım, epoydir görünmüyorsun? dedi. Ortadaki dağınık İskemlelerden birini alıp oturdum. Boğa tanaz da İstediğinin ber türlü sigara — paketleri; alunbaştan tutur netini düşünebileceğiniz rakı, çazap ve bira yiçeleri biribirine vamla sarıla odada dansediyorlardı. K Dostama söylüyecek bir kelime bulamadım.. O zaten kendi âlemine çöoktan dalıp gitmiş, öç ay vonra da b man Östüne soğuk bir su İçerek o gözelim iflâ ettirmişti. meriyetinin, hem de — parasm lükımı da yaman bir surette Dün bir arkadapım, servete ve piyangoya matbasda methiye okurken birdenbire Haydarı batırladım. Hemen — Allah bizi, yani benim gibileri p Yanın mefes aldırmıyan savletinden edirgesin! Eili bin İirayı ansızın görür görmen belki biz de aavallı Baydar gibi ahlâkımını değiştirmek — istidadım göstereceğiz ve kimbilir biz de kendimize ve kendi boyamusa göre neler, meler, me yakası açılmadık sevkler icad edeceğizi. Tekrar edeyim, hemen “ Tanrı Teslü bizi dalma parasız birakma, bize çok para vermesin; ve her gön sabahtan akşama kadar ve nefos almayıncaya dek bizi çalıştıram Amin!. ÜN AMT A LAROYELELELRERESERÇALACIE aa rrence - Dörtyüz yıllık kaplumbağa: — Japonların, Çinde elde ettik: leri ganii en garibi de, 1550 tarihinde budistlerden bir papazın — (Vank-Pu) — şehrinde elde ettiği bir kaplumbağadır. Bu kaplumbağa, hâlâ sağ ve şimdi Japonların elindedir. Milyonerler çoğalıyor! Aktısadi buhran var diyoruz. Halbuki, Londrada yapılan son — bir atatistikte, milyonerlerin, — günden güne çoğalmakta oldu- | — gu tesbit edilmiştir. — Londradaki milyonerler, 1935 1936 senelerinde 294 iken ge- geh sene 334 de çıkmıştır. — Londra milyonerleri içinde senede yüz bin İagiliz lirası ka-| zananlar pek azdır. En kuvvetli milyonerlerin senevi varidaltarı ikiyüz yetmiş bin İngiliz lira> sına kadar çıkar. Güzellerin talihi Dünya güzelleri, cidden talih- sizdir. İki sene evel güzellik kraliçesi seçilen Ras kızı, ev- lendikten sonra kocası kendi- sini terketmiştir. Geçen sene, dünya güzeli seçilen Fransız kın da, çok yakışıklı bir Fran- sız göncle nişanlanmıştı. Bu genç, kızla epiy müddet düşüp kalktıktan sonra, —dünya güze- line yüz çevirmiş ve nihayet ondan ayrılmıştır. Fransız — güzeli, — bu vefasızlığı - ka kata müracaat etmiş ve tazmi- — mat istediğini bildirmiştir. Firavnun bir kanunu Kahirede yapılan hafriyatta, — Firavn zamanında mer'i bir ka- — münun, taş üzerise hâkkedilmiş metni bulunmuştur. Bu kanuna — göre, Firavn zamanında hırsız- — hk yapaanlarır bir dişi zorla çıkarılmış. Bu kanun, Firavn — zamanında en çok müessir olan kanunlardan biriymiş. Londranın güneş hasreti ü İngilerede güneş pek kıttır. — Yalnız bozuk - havalarda değil, - müsaid havalarda dahi, Londra zetesi, neşrettiği bir istatistikte birincikânun ayı içinde Londra şehri, yalmız 8,5 saat — güneş görebilmi ştir. 'akurum yolu Dünyanın en fena yolu, Tür: kistandaki (Karakurum) yoludur. Bu yol, Hindistana kadar uzan- makta ve bazı kısımları, altı bin metre kadar yükselmekte- dir. Bütün kervanlar buradan geçmektedir. Yolun en fena ci- heti, yüzde doksan itibarile ya- rtım metre genişliğinde — bulun- masıdır. Bu yol için yapılan istatistik lerde (Karakurum) — yolundan geçen katır vesair yük hayvan- larının yüzde kırkı yuvarlar- makta ve parçalanmaktadır. 22 yıllık kurgun 1915 yılında tayyareci Mar- sel Bailleul harbta göğsünden vurulmuştur. Göğsünün — içine giren kurşun © zamandan bu zamana kadar çıkarılamamış ve bikaç defa geçirdiği İriğlere rağmen kal'i bir tedaviye de râzı olmamıştır. Üç çocuk babası olan Bail- leul, şimdi Fransada Lilde otur makta ve 17 gram sikletindeki Bugünkü seanslardan itibaren inemamızda görülen Sezon bâşında Sine! 12 yaşında - sevi bihakkın yaratan h SPENCER TRACY VAZİPRE Milton CAZİP KADINLAR. SEANSLAR : Mi'ton 3,15 ğehir Dahili Haberleri $Ğ GA AAAT AA Z L Kaybolan çocuk | Kubilây ihtifali 20 mart pazar günüdür | - Gençlik, inkılâp şehitleri- nin abidesi önünde Nari henüz bulunamadı | İzmir erkek lisesi orta kısmı talebesinden Alparslan ve Ca- zimin 'br hafta evel ortadan kaybolan, Finikede yakalanarak zabıtaca şehrimize getirilerek alelerine teslim edildiklerini yazmıştık. Bu çocuklarla bir- like İzmirdön kaybolan arka- daşları Nuri, henüz bulunama- mıştır. Nuüri, 14 — yaşındadır, Nurinin de bu iki çocukla bir- likte olduğu söylenmişti, fakat onlarla beraber olmadığı anla- şılmıştır. Nurinin ihtiyar anası, dün emüiyet mü ü racaatla gocuğunun masını rica etmiştir. Kahveci çıraklığı — ya ortadan kaybolan Nurinin aran- masına başlanmıştır. Oklu kirpiler av- lanmıyacak Ege mıntakasına mahsus hay- vanlardan oklu kirpilerin za- manla nesli tükenmektedir. Z- raat Vekâletinden şehrimiz zi- raat müdürlüğüne gelen bir emirde avcılar tarafından av- lanarak zamanla nesli tüken- meğe yüz tutan, mozruâta za- rarlı haşaratı imha eden ve faydalı bir hayvan olan — oklu kirplerin avlanmaması için av« cıların nazarı dikkatlerinin cek bedilmesi bildirilmiştir. Müteferrik: İş bankası ikramiyeleri Kazananların isim- lerini yazıyoruz İş bankasının küçük cari he- saplar piyangosu '1 Martta An- karada çekilmiştir. İzmirde ka- zananların hesap numaralarını ve isimlerini yasıyoruz: 14339 pumarada Zişan beş yüz Hira, 14452 numarada Dür- dâne 100 lira, 17136 numarada Aziz 160 lira, 18664 numarada Saphi ve 13834 numurada Zey- nep ellişer lira; 14909 da Ne- dime, 18196 da Maide, 18283 de Müsavver, 17134 de Abdul- ıl.ı., 17875 te Fethi yirmibeşer ira. Kız Öğretmen okulunda Karşıyaka Kız Öğretmen oku- lu son sınıfında talebeye — tay- yare modelciliği dersleri gös- terilmeğe başlanmıştır. kurşunun ânide tevlit edeceği webümeti düşünmekte ve: — Ne olursa olsun, ameliyat yaptıramıyacağım; b; li katlanılır, d—ektedı:“ e ANADOLU toplanacak Menemene—muhtçlif yerlerden he- yetler gidecek, İzmirden iki tren tahrik edilecek İakılâp şehidleri Kubilây ve arkadaşları için 20 mart pazar günü Menomende Kubilây abi- desi önünde ihtifal yapılacaktır. Cumhuriyet Halk Partisi baş- kanlığı, ihtifal için zengin bir program hazırlamıştır. Progra- ma göre ihtifal, o gün — sast 14,30 da başlıyacak, İzmir, Ma- nisa vilâyetleri — müneyverleri ile civar kazalar ve köyler hâalkı ihtifle iştirak edecekler- dir. İhtifale gidecekleri taşımak için devlet demiryolları idare- since biri Basmane istatyonun- dan saat 13,03 te, diğeri Kar- şıyaka istasyonundan 13,10 da iki tren tahrik edilecektir. Bütün halkın ihtilale iştiraki için tenzilâtlı tarife tatbik edil- mesi temin olunmustur. İzmir- den Parti, Halkevi, İşçi, esnaf kurumları üyeleri, izciler, Kar- şıyakadan da Parti, Halkevi ve teşekküller üye ve — mensupları ihtifale iştirak edeceklerdir. Me- nemen okulları talebeleri, retmenlerile abide önünde yer alacak, Foça, Dikili, Bergama kazalarile civar köylerden ve diğer yerlerden heyetler — gele- eektir. Süel muzikanın saat 14,15 de çalacağı istiklâl marşile törene. başlanacak, İzmir ve Munlsa” parti teşkilâh adına birer nutuk irad edildiktan sonra ordu nt mına merasimde bulunacak kıt- anın en genç zabiti, öğretmen- ler adına bir genç, Menemenli- ler namına bir zat nutuklar söyliyeceklerdir. Bundan sonra şehitlerin abidesine çelenkler konacak, Menemene gidilerek Menemen parti ve belediyesinin tap'lantılarına iştirak dilecektir. 'Gece saat 20,30 da Mene- men Halkevinde İzmir Halkevi temsil kolu tarafından (Devrim yolcuları) piyesi temsil edile- cektir. İzmir — münevverleri — inkılâp şebitleri abidesi önünde topla- narak inkılâbı korumak için and. içeceklerdir. İzmirden — ihtifale iştirak edeceklerin pek — çok olacağı anlaşılıyor. Yerlere tükürenler Dün yerlere tüküren 35 kişi belediye zabıtasınca cezalaudı- rılmıştır. Harika itlakına seza cidden nefi& 2 filim göreceksiniz CESUR KAPTAN imli ve güzel artist KÜÇÜK LORD filimini GEORGES MILTONun fa :e B ';'F;ğsu ŞARKILAR... ÇILGIN DANSLAR — - İlâveten: y eee ÜŞ eeei . « Fransız kabinesi — Başı | inci sahifede — zaman halk cephesi fırkalarının ek- #eriyetini hükümete almak imkânını semin etmedikçe kabine teşkil e. medi. Son dela Mötyü Şotam — istila edip de vonyalist lideti Akinci defa bir kabine teşkiline memur edilince gtve ayni şekilde bareket etti. Hatta © dela ekseriyot Tırkalarının ekseris yetini değil, fakât tamamını temsil eden bir hökümet teşkiline — çalıştı. muval fak olamayınca kebine teşki- linden sarfınasar etti. Şimdi Mösyö «Şotamımn istifatın. dan sonra gene kabime teşkiline Mösyö Leoa Blum memut edildi. Çok kurnaz ve çok urak görüşlü bir politikacı olan bu zatın bu defa da ayal çekilde hareket etmesine iatizar edebiliriz. Mösyö Lson Blum geniş bir ekseriyeto müstenid bir bükü. met teçkiline çalışacak ve eğer bu ekseriyeti kümilon hükümete fğilen iştirak ettirmeğe kabine teşkilinden vezgeçecektir. Sosyalist Üideri maşa verken elimi ateşe sokmağa kalkmı- yacık kadar ihtiyatlı ve dürbin bir adamdır. Esnafa yardım Bir yardım sandığı kuruluyor C. H. P. himayesinde İzmir İşçi ve Esnaf kurumları birliği mizamnamasinda bazı değiş k- Tikler yapılacaktır. Dün akşam birlik binası salonunda top'â- nan kurumlar umumi heyetinde nizamnamede yapılacak deği- şiklik etrafında — görüşülmüş, dun sandığı kurulması - karar- laştırılmış ve nizamnameye bu sandığın teşkili için bir madde ilâve edilmiştir. Sandığın ser mayesi, geçen yıllar - zarfında büdceden ayrıldığı için yeni nizamname İktisad Vekâletince tasdik edilince sandık - fanali- yete geçecek, sikintida — kalan osnafa kredi acacaktır. İngiltere Halıların idhalât res. mini ziyadeleştirdi Muhtelif memleketlerden son son zamanlarda İngiltereye ya- pılab halı idhalâtı artmıştır. Şehrimiz Türkofisine bildiril- diğine göre İngiltere hükümeti, halıların gümrük resmini 9 pe- niden bir şiline çıkarmıştr. TAYYARE Sinemasında FREDDIE BARTHOLOMEV e dünyanın en büyük san'atkârları - LIONEL BARIMOOR Tarafından emsalsiz bir surette temsil edilen HEYECAN FİLIMİ AYRICA Genç Kızlar Mektebinde Sevimli Fransız erüstü n ve en güzel omedisi PARAMOUNT JOURNAL Memlekette Aydında yaman bir hırsız S —— . 6 ganmam Birkaç dükkân soy- muş, kaçmış ve Ti. rede tutulmuş Miıntaka — spor Jaaliyeti de başladı Aydın, (Hususi ) — Polisimiz son günlerde biribiri ârdı sira birçok — hırsızlıklar yapan bir şeriri suç üstünde yakalamış ve fırar eden şeririn peşini bırak: mıyarak, Tirede tatmuş, adliye- ye teslim etmiştir. Son ay için- de Aydın çarşısında Osmanın mağazasından av derisi, Veh- binin mağazasından üç teneke yağ, şekerci Hasanın dükkânin- dan 19 lira paâara çalmış. — İki dükkânın kapısını kırarak içeri girmiş, üçüncüsünün arka kıs- mından merdivenle içeri girile- rek barsızlık yapılmış.. Polis hirsizi tesbit etmiş, Va: hı. Suç üstü yakalamak için peşini takip etmeğe başlamıştı, Evelki gece bekçi Mustafa Bu- lut, Gazi bulvarında elbiseci Mehmedit —mağazasının arka: sındaki han arsasından takip edilen hırsızt biribiri üstüne koyduğu üç sandığın üstüne çıe karak mağezanın arka pence- resi kapağını açmakla uğraştı- ğıhi görmüş Ve yanına yaklaş. mış.. Hirsiz. çamaşır astığını söyliyerek bekcinin başına bir tuğla atmış ve yese atlıyarak kaçmağa başlamış; bekci arka- sından kovalamış, diğer bekci- ler de yardıma gelmiş, fakât memleket hastanesi — yanında bahçelere dalarak izini kaybat- miş.. Bunun üzerine emniyet âmiri iki polisi hırsızın takibine | memur etmiş, polisler kendisini Tirede yakalıyarak Aydıma ger tirm şlerdir. Hırsızın adı, Balıkesirli Nazmi Çeliktir. Dokuz yıldır Aydında lokantalarda çalışmaktadır. Sade yağları bir bakkala kilosunu 30 kuruştan satmış, bakkal çuva- ha verdiği gibi bahşiş olarak bir şişe de rakı ikram etmiştir. Yağlar alınarak sahibine teslim edilmiştir. Av derilerini de İz- mirde 75 liraya satmıştır. Bun ları alanı da zabıta tesbit etmiş, istirdadı için teşebbüse geç miştir. Nazmi, evelce çalıştığı lokan- tacı Etemin bir gün evden ge deceğini anlıyarak kendi ustası- nın evini de soymuş, İlakat o vakit yakalanmamıştır. Aydın mıntakası maçları Aydın spor bölgesi futbol ve voleybol maçları Pazar günü törenle başlıyacaktır. Maçlara Aydın, Çine, Nazilli, Menderes, Nazilli, Sümer, Söke kulüpleri iştirak edecektir. Lik maçlarına başlanması — dolayısile o gece Halkevinde bir balo verile- cektir. Su getiriliyor Aydın şehrine getirilecek sıh- hi suyun inşaatına başlanmıştır. Filtire, rtezeovvar ve zevolizas- yon tesisatının temelleri kazıl- miş bügünden itibaren ana borularının döşenmesine başlan- mıştır. Su tesisatının temel atma merasimi bu hafta içinde yapı- lacaktır. Mazot dağıtılıyo” Havalar isındiğiı için şimdi- dem sıtma mücadelesine başlan- mıştır. İki günde muhtelif semt- lerde evlere 1386 kilo mazot vesair şehirler sis altındadır. Ş â. Cesor Kaptan 4,55 ve 8,10 da.. Cumartesi pazar stat 1 de Cesur kaptanla başlar — Bu sebeble İngilizler, güneşe dağıtılmş, Ayrıca su birikintile- rine mazot döktürülmüşlür. 3