12 Mart 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

12 Mart 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

p " ;Ğağhk - bahisleri Dahilt hastalıklar mitebasramı Di, M Şevki Uğar diyot kü Raşitizm - kemik hastalığı yi Bu mühlik ve müthiş hasta- lıktan korunmak için en büyük ve yüksek vazile anne ve ba- baya düşmektedir. Anne ve baba, çocukların bakımı, büyü- tülmesi ve bilhassa beslenmesi meselesinde pekçok malümatlı olmaları lâzimgelir. Şayet ana ve babanın bu hasusta bir bilg- leri yoksa herhalde oöğrenme- leri çocuklarının hayatı nokta- sından pek önemli bir vazile olmaldır. Çünkü bu vazife hem kendi çocuğunun hayatımı kurtarır, hem de anavatana gürbüz ve sağlam bir yavru yetiştirmiş olur. Anneler yavru- larını muvafık bir besin ile beslemelidir. En iyi gıda anne sötüdür. Lâkin şurasını bilme- lidir ki, anne sütü çocuğu an- cak altı ay bes'er, ve çocuğun vücut örgenleri büyür, hiçbir ârıza bırakmaz. Tabii süt ver- me, çocuğu emzirme de pek mühim bir problemdir. Yavru- || sunu böyle hastalıklarla büyüt- || mek istemiyen anneler ve ba- balar pek ebemmiyetli olan bu çocuk besleme meselesini bir vicdan borcu telâkki etmeli- dirler. Herhalde anne sütü çocuğun yarı yıl için en faydalı ve çok iyi bir gıdasıdır. Ondan sonra gocukların cıliz ve zayıf, kansız ve soluk kalmamaları için lâ- zmgelen tedbiri almaları icab eder. Çünkü yazdığım gibi ve hergün poliklinikte tesadüf et | tiğim birçok yavrular bu Raşi- || tizm denilen kemik bastalığının Gdeta tutsağı oluyorlar. Anae ve babanın bilgisizliğinin de kurbanı oluyorlar. — Sonu var — katın iklime ait kısmı hakkın- da şunları anlatmıştır: - — “Sabih Şimal Kutbu İs- tasyonu, tekikleri, kutub mer- kez havzası ikliminin mühim hususiyetlerini tamamile aydın- latmıştır. Bu tetkiklere dayana- rak denebilir ki, Arktik'in tam merkezinde bile, meselâ Sibir: yada, Yakutistanda kaydedilen soğuk'lâra tesadüf olunmamak- tadır. Sabih istasyonun kaydet- tiği en âaşağı bâraretler, sılırın altında 30 ilâ 35 dereceyi geç- memiştir, Halbuki ayni zaman- larda, meselâ 1937 Kânunueve- linde Yakutistanda nakıs 50 soğuk kaydolunmuştur. Bundan başka, Papanin gru- bu, anemometr ile rüzgârların kuvvet ve süratini de daimi su- rette ölçmüş va tetkike tâbi tut- müştür. Bu tetkiklerden — çıkan netice de, kutub merkez havza- sında oldukça süratli rüzgürlara tesadüf olunduğu ve rüzgârsız devrelerin ise pek az bulundu- ğgudür. Papanin grubunun topladığı malümat ve müşahedelerin de- rinden derine tetkiki, bu min- taka ikliminin diğer muhtelif hüsusiyetlerini de tabiatile mey- dana koyacaktır. Bütün dünya meteorolojistleri tarafından büyük bir şevk ile beklenen ve sabırsızlıkla kapte edilen radio - hava raporları, esasen şimdiye kâdar, Kutbun metearoloji ve iklim bahsinde “umumi malümatım'zın bir çok moksan tarafarını tamamlamış Eıyd_.ılıum. bulunmaktadır.,, , İzmirden her gün kalkan tren lerin hareket saatlari.. Aydın hattış Alsancak: İrminKatakuya ğakarı: — Pazar. Tni çarşamıba, cuma, pasar günleri adat İLAS de İzmir - Nazilli Her — gün eeet 1540 da İrmiz.Denizli — Sabı, — perşombe, cumartasi günleri sant 6,80 da İzmir-Tire-Ödemiy Harsabah srat 5,33 de bir katar, her akşam sast 17,80 Ödemişe bir —trea, 16,30 da Tireye otoray. Afgon hattı; Basmaneden: İzmir-İstanbul-Ankara: Het gün vest 7 de (pasar, cuma, — çarşamıba günleri yataklı vazon-büfe balanur| İümir » Soma; Pazar ve pasaz vesi günleri saat 315,28 de İzmir.Bandırma: Pazar, aalı, per. şembe ve cumartesi göünleri sabahle: yir saat 7,20 de mühtelit katar; pazartesi, çarşamba, cuma — günleri ekeprot sat 12 de İsmizSoma Pazar ve panartedi gö a AM B Her zaman lâzım olan - tele- fon numaralar Yangın ibbam: 2222 - gehir teles fotu Mmüracaat — mumarası: 2200 . çe birlerarası telefon — müracast nume Tamı 2150 » elektrik — çirketli 2094. bavagıaız 2326 - polik 2463 -imdadı Gihhi: — 2040 - Basınans — isasyonu: 8638 » Alsancak İstasyonu: 2134 « Pasaport vapar İskelesik 2854 —— Şehir nakil vantalarının sabah: leyin ilk ve gece w00 hareket #satleri: Tramvaylar: Her sabah — Güzelyalıdan — sat beşte bir iramvay hateket eder. Bunu aat altda bazeket odea ikim Konaktan Gözelyalıya ilk tram vay sabableyin 5,26 dadır. İkinci tramyay bir szat sonza, 6,26 da hi zeket eder. aS . istifa etti leasım ileri sürmektedir. Berlin, 10 (A.A. ) — Avus- turya plebisitinin şekli ve şari- ları burada pek gayri müsaid bir suretta karşılanmıştır. Bura- daki — si mebefilde — teklif olunan sistem kabul olunmakla Ayusturya milletinin hakiki nok- ti nazarını ve hiss yatını anla- mak mümkün olamıyacağı mü- talcası serdedilmektedir. Diğer taraftan plebisit şart- ları tamamile uygunsaz ve teh- likeli diye tavsif edilmektedir. Avusturyanın bu - süretle kendi mukadderatını kendi eline ak mak ve sulh muahedelerinden azade olmak arzusunda bulun- duğunu göstermekte — olduğu noktai nazarı ileri sürülmek- tedir. , Sabahleyin ve öğle vakti in- tişar eden gazeteler B. Şuşnigin nuti neşretmemiş'erdir. Bağ bahçe tütün için Kimyevi Gübreler VE Ziraat âletleri Hacı Davat zade Rahmi Karadavud l"lıliıııtıl Çıulııı No. 31 İzmir sicili ticaret İmemurluğundan: (Suphi Erkin ve şeriki koman- dit şirketi) ticaret unvanile İz- mirde Maltızlarda 7 numarada ithalât, ihracat ve komisyon- culuk yapmak üzere teşekkül İ| eden işbu komandit şirketinin ticaret unvanı ve şirket muke- velenamesi ticaret kanunu hü | kümlerine göre sicilin 2214 nu- marasına kayıd ve tescil edik diği ilân olunur. 2214 İzmir sicili ticaret memurluğu resmi mührü ve F. Tenik imzası I: Şirket mukavele. hnamesi: Bin dokuz yüz otuz sekiz se- nesi şubat ayının yirmi beşinci Halkevi köşesi Cuma günü saat 18 raddele- rinde vukubulan talep ve da- vet üzerine İzmirde Meyveter gümrüğünde 1214 — numaralı dairei mahsusasında — Türkiye Caomburiyeti kanaaları — ile ve zile gören aşağıdaki imza ve mühür sahibi İzmir üçüncü no- ter vekili Fehmi Tenik, davet olduğum — İzmirde Birincikor donda Pasaport dairesi karşı- sında 146 No, lu Ticaretevine gittim. Orada hrzir bulduğum ehliyeti kanuniyeyi haiz bulu: nan ve zat ve hüviyetleri kanun dairesinde şahadete ehil kim- selerden hazır bulunan İzmirde Halil Rifat paşa caddesinde 88/90 No. lu evde oturan Hü- seyin Hilmi Ergon ve İzmirde İnönü caddesinde 863 No. lu evde İsak M. İsahar, — Tarifle» rile taayyün eden İzmirde Gör İ| tepe tramvay caddesinde 1004 humaralı evde oturan - tüccar- dan Kâzım Taner ve İzmirde Karattina tramvay caddesinde 625 No, lu evde oturan tüc- cardan Suphi Erkinden sebebi davetim soruldukta: Takrir & de- | cekleri veçhile aralarında ka- rarlaştırılan şerait dairesinde bir mukavelename- nin yaz İmasını istediler. Adı | sanları yukarıda yazılı şahidler yanında dilekleri — soruldukta söze başlıyarak. Madde 1 — Âkitler — arala- rında işbu mukavelename — hü- kümleri dairesinde bir koman- | dit şirketi teşkil etmişlerdir. | aa Akitlerden Kâzım Taner ko- manditer “mahdut mesuliyetli,, ve Suphi Erkin komandite “gay- ri mahdut mesuliyetli,, şeriktir. Madde 2 — Şirketin mevzuu: İthalât, ihracat, komisyonculuk Madde 3 — Şirketin unvanı “Suph: Erkin ve şeriki Koman: Komand.t Şrketi, dir. Madde 4 — Şirketin merkezi: İzmirdir. — Şeriklerin — kararile başka yerlerde şubeler — açıla- bilir. Madde 5$ — Şirketin idaresi Suphi Erkine aittir. Şirket na- mına tanzim ve imza edilecek evrak ve vesikalara mumaileyh imza edecektir. Madde 6 — Şirketin serma: yesi: 15,000 On beş bin Türk li- rası Kâzım Taner tarafından 5000 Beş bin Türk lirası Sup- hi Erkin tarafından konulmak suretile ceman yekün “20,000, | Yirmi bin Türk lirasıdır. Şerik- lerden Suphi Erkin bütün me- saisini işbu şirket işlerine has- redecek Ve ayrıca bir ücret al- mıyacaktır. Madde 7— Şeriklerin kâr ve zarardaki hisseleri: 9050 si Kâzım Tanere 8080 si Suphi Erkinedir. Madde 8 — Şirketin — müd- deti: Mukavele tarihinden otuz bir kânunuevel 1941 tarihine kadar devam edecektir. Şerik- lerden her hangi - biri dilediğ 1 — Motö kursunu - ikmal edenlerin 16/2/938 Çarşamba günü saat 17,30 da Halkevine gelmeleri. 2 — Motör kurşu için yeni: den — kayıt işleri yapılacaktır. İstektilerin evimize müracaatları, 3 — Üslü Türk - komutanı Atillânın büyük bir resmini sa. yın Basbâkanımız ve saylavımız Celâl Bayar tarafından İzmire gönderilmiştir. Her gün öğle- den sonra yurddaşlara gösteri- lmektedir. 4 — Ehimiz salonunda her hafta cumartesi günü saat 15 de İlkokullara Karagöz oyunu oynatılmaktad r. 5 — 12/3/938 çumartesi gü- nü saat 17 de Ar komitesi ve enat 15 de Göşterit komite- sinin haftalık toplantısı vardır. zamanda darhal feshetmek hak- kını haizir. Taralların başka diyeceği ol- madığını beyan — ve ikrar eyle- meleri üzerin işbu mukavelena- meyi yazmakla beraber hazır bulunanlar yanında yüksek sesle açıkça okunarak ve anlatılarak maal ve münderecatı diledikleri gibi olduğu her biri tarahadan tamamen kabul ve ikrar edil- dikten sonra tarafımızdan ve kendilerile şahitlere imza ve tasdik ettirildi. Şabitlerin imzaaları Âkitlerin imzalârı İzmir üçüncü noteri Fehmi Tenik resmi mührü ve F. Tenik imzası Umumi No.239 Hususi No.1/45 İşbu makavelename suretinin dairemiz dosyasında saklı 25 Şubat 1938 tarih ve 239 umu- mi numaralı aslına mutabık ol- duğu tasdik kılındı. Bin dokuz yüz otuz sekiz senesi Şubat ayının yirmi beşinci Curma günü, İzmir üçüncü noteri resmi mührü ve F. Tenik imzası kuraşluk harç pulu damga pulu tayyare pulu 40 30 kuruşluk 20 kuruşluk E İzmir Defterdarlığından: icar No, 310 Yukarda Cumaovası Sarıçaz mevkünde 9 dönüm 467 M.M. mukabili 5733 metre M 1 bağa senslik cırı mevs minin hulül etmesine Lrr 30 çekirdeksiz. bağ. binaen müs'acelen müzayedeye konulmuştur. İhalesi 17-3-938 Taliplerin MLi Emlâk Midü tarihinde Pezşembe güni üğüne müracaatları. 12 16 797 saat 15 tedir. Nİ Daimi Encümeninden: Nafia dairesi ihtiyacı için satın alınacak 300 kazma, 25 küskü, 100 el arabası, 100 urgan, 500 kazma sapı, 500 kürek sapı, 300 çek'ç sapı, 100 varyoz, 100 beser sapı 1237 İra 50 kuruş muhamımen bedelle 15 gün müddetle açık eksiltmeye konulduğundan isteklilerin 2490 sayılı yasa bükümlerine göre hazırlıyacakları teminatlarile birlikte 28 Mart 938 Pazartesi günü eaat 11 de il daimi encümenine başvurmaları. 12 21 799 D Daimi Encümeninden: Naha Dairesince olbaptaki şartaamesine tevfikan satın al- narak 25 çadır. 1675 lira muhammen bedelle on beş gün müddetle açık eksiltmeye konu'duğundan isteklilerin 2490 sa- yılı yasa hükümlerine göre hazırlıyacakları teminatlarile birlikte 28 Mart 938 Pazartesi günü saat 11 de İl Daimi Encümenine baş vurmaları. 12 21 798 —a Kuşadası Şirince Belediyesinden: Yeniasır gazetesinin 4 Mart 938 ve Anadolu gazetesinin 10 Mart 938 tarıhli nüshalarında neşredi'en belediyemizce — yaptı- nlacak Şirince İlkokulu binasındaki tamiratın keşif bedeli yan- lışlıkla 794 lira 48 kuruş gösterilmiştir. İşbu bedelin 994 lira 48 kuruş olduğu tashihen ilân olunur. 788 Hassas ve temiz iş Müutedil fiatle Sözverilen günde Fehmi İzmir Kestane pazarı demirciler No. 16.18 Makine tamirha- nesinde yapılır Telefon: 3993 İzmir ahkâmı şahsiye sulh hukuk mahkemesinden: Güzelyalıda 56 sokak 15 sa- yılh evde Bekir kızı. Eminenin akıl zayıflığı sebebile umnr ve hususatını idareden aciz olduğu ehli hibre raporile sabit olarak hacri müstelzem halde bulun- duğu anlaşılmış ve kendisine vasi tayininden evel bazı işlerin GÜZEL ? v0 fıirkiyeî (Bankası. götülmesi zaruri bulunmuş olb- duğundan — kânunu — medeninle 370 inci maddesi mucibince mumaileyha Eminenin medeni haklarını istimalden muvakkaten men'ine ve akrabasından ko- misyoncu Bekir Sıdkının kendi. sine mümessil tayinine 5-3-938 tarihinde karar verilmekle key- fiyet ilân olunur. 709