11 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

11 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Konserveler Kış için şimdiden hazırlanmak kabildir Bu mevsim, sebzelerin ve mey- waların bolluğundan istifade ede- rek kış için konserve yapmak 2: mandır. Kışın soğuk günlerinde şeftali ve yeşil fasulya şişelerini arak terütaze sebze ve meyva yemek kabildir. Konserve yapmanın en basit usulü en iyi netice verenidir. Fasulya konservesi yapmak için taze ve elyafsız körpe fasulyaları intihap etmeli, Ateşte kaynıyan su içerisine atmalı, beş dakika kay- nadıklar sonra çıkartmalı, tes ağzı açık toprak küp içerisine istif etmeli, üzerini örtünceye kadar salamura ile doldurmalı. (Sala- murayı yapmak için bir litre suya yüz gram tuz koymak lâzimdir.) İstenirse salamuranın üzerine bir parmak kadar zeytinyağı koymak ta iyi neticeler verir. Küpün ağzını kapağıyla kapa- dıktan sonra rütubetsiz bir yere kaldırmalı, Bu fasulyayı pişirmek için bir çeyrek saat kadar soğuk suda bı rakmalı, sonra istenildiği gibi pi- girilebilir. Meyva konservelerini | yapmak için iki usul vardır: Bi diğeri sade. Bunları yapmak için şeftalileri ortadan ikiye ayırmalı ve çekir: değini çıkartmalı. Ağzı açık Fakat Bira şişeleri gibi sıkı kapanan şi- şelere dizmeli ve tamamile dok durmalı. Şişeleri bez yahüt sa- manla sarmalı ve derin bir tence- re içine yanyana dizmeli, tence- reyi su ile doldurmalı. Tencerenin kapağını kapadıktan sonra üç sa- at ateşte kaynatmalı. Sonra tence- Teyi indirmeli, tamamile soğuyun- caya kadar şişeleri öylece bırak- malı, sonra sudan çıkararak rafa dizmeli, şekerli, Konserve şekerli yapılacaksa lere meyvalar dizildikten son- ra üzerini koyu bir şeker şurubu ile örtmeli, kapıyarak diğeri gibi kaynatmalıdır. Briyantin Evde Kolayca hazırlamak kabildir Saçların parlak ve başa yapışık durması moda icabıdır. Yüksek fiate satın alınan briyantinlerden, gominaloktan daha çok güzel bir ilâç tavsiye edeceği 220 gram su, 6 gram gom ara- bik, 90 gram 36 derecelik ispirto, 10 damla gül ruhu. Bunların hep- sini temiz bir kap içerisine koya- rak üç gün ağzı kapalı bırakmalı, #onra temiz bi tülbentten süze- Tek bir şişeye doldurmalı, Başını- fifçe bu briyantinle ıslatmalı ve saçları fırçalamalı, Saçalr parlak olur ve gayet muntazam durur. Deniz suyu Bazı kimselerin cildine deniz suyu gayet iyi gelir, ve deniz ban- yosundan sonra ciltleri güzelleşi Deniz suyu bazılarının ise cildini tahriş eder, bu kimseler denize girmezden evvel yüzlerine bolca krem yahut bir yağ sürmelidirler, Sonbahar gelince her zaman gi- yilebilecek ince yünlüden ve koyu renkte bir elbiseye ihtiyaç vardır. Modelde görülen elbise sade olmakla beraber çok zariftir ve en büyük faydası yedi şekilde göyilebilmesidir. Ortada görülen modelin yakasında düğme ile ilik- lenen bir parça vardır. Bu parça altından geçen yakaları değiş mek ve bu suretle değişik elbi giyilmiş hissini vermek kabildir. Bu elbise lâcivert, koyu kahve rengi veya siyah renkte yapılırsa. gok şık olur. 1 — Beyaz krep satenden yaka. 2 — Pembe krep jorjetten ve dar bir dantelle süslenmiş jabo. 3 — Ekose taftadan yaka, 4 — Kurdeleden iki kravat ya- pılmıştır. Bunların biri beyazdır, diğer kırmızı, ya yeşil, yahut sa- rdir. 5 — Beyaz yahut açık mavi krep döşinden ortası plise yaka. 6 — İnce yünden şişle iş dantel yaka. Boncukla işlenmiş çantalar Bazı kariler rine kumaştan, boncukla işlenmiş çanta modellerinden bir kaç tane meşrediyoruz, Bunlar ya el kumaşından, ya ayni renk kadife- den yapılmıştır. Üzerleri kumaşın venginde 'uzun ve yuvarlak bon- in arzusu üze 1 — Yuvarlak olan bu çanta Ye- nındaki modelde İşlenmiştir. Çanta madeni yahut emay bir fermuarla kapanmaktadır. len şekilde 2 — Bu çanta yalnız uzun bon- cukla işlenmi ür. Bunun da Fer- muarı madenidir. 3 — Portföy şeklinde olan bu çanta da yuvarlak ve uzun bon- ( cuklarla işlenmiştir. 'Taraveti muhafaza etmenin en kısa yolu Hollivutun güzellikleri ile meş- hur bir kaç sinema artistine (Te ravetinizi ve güzelliğinizi nasıl muhafaza ediyorsunuz?) diye s0- rulmuştur. Artistlerin verdikleri cevaplardan şu on noktaya dikkat ettikleri anlaşılmıştır? 1 — Erken yatmak, yatakta okumamak, 2 — Hafif yemek, 3 — Sabah kalkar kallımaz alt portakalın suyunu içmek, 4 — Sabah akşam banyo yap- mak, — Daima neşeli olmağa gayret etmek. 6 — Hergün asgari bir saat yol yürümek. 7 — Her sabah aynndaki yüz deki kırışıkları aramak ve eğer varsa şehadet parmaği yaparak yavaşça silmek. 8 — En fazla gülündüğü vakit bile ağzı yaymamak, hafifçe te bessüm etmek, Bu hareket göz ve ağız etrafında kırışık olmamasını temin eder. 9 — Az şarap içmek, ve az et yemek. 10 — Munkabiz olmamak, ve ayda bir müshi Tmektp gönderen karlerin üg 20- alden fazla sormaması yica olunur). Banyolardaki lekeler Karıkkale Füsun hanıma: 1 — Banyolarda mürunu zamanla hasıl olan İekeleri temizlemek için ha- Zr satılan kutu içinde tozlar vardır. Eğer bunları tedarik edemezseniz sirke» Yi kaynatınız scakiken banyo içine dö- kerek bir fırça ile lekeleri oyunuz. Fğer lekeler pek eski ve fazla değilse sıkar 2 — Yüzünüze sürülecek krem pudrayı kendiniz tayin etmelisiniz. krem kuru ise İrem yağlı. olmalıdır. ya gelince hangi renk size onu kullanınız. 3 — Camları bemizlemele için epin toya batınimiz bir bezle silmek, sonra başka bir bezle kurulayıp parlatmak ön iyi ümildür. Yalnir pahalıya alo lar, Ayni parlaklığı yermek izin cam lari gazete kâğıdı ile silmek kâfidir. Gazetenin bir yaptağıtı elinizde yur varlayınız, suya batırıp, sonra gene kuru bir gazete ile cami kurulayınız. Camlar pınl piril olur. 4 — Çatal, kaşık, biçak takımların parlatmak için hazır tozlar antlr. Fa kat siz odun kömürünün külünü gayet ince elekten eleyerek tor. haline geli rin yaş bir bezi bu küle batırarak bip yıkayın, tertemiz olur. Eğer çatal bıçak kasıklarınız. gümüş ise bikarbonat dö surla gilin. 5 — Gazetede her hafta ya tatl ya pasta tertibi bulunmaktadır. 6 — Yatak odas ve misafir odasi yesimlerini bir iki nüsha sonra meşrez deriz masaj, mek, cam. iliniz, Yüzdeki kılar Ankara Necmiye hanıma: Çenenizdeki kılları yumuşatmak için her gece badem yağı, yabur vazelin sürerek masaj yapınız. Bunları kökle. rinden tamamile çıkarmak için elek #rikle köklerini yaktırabilriniz, fakat bunun her kilin kökünde bir iz bırak mast. ikemali vardır. Her halde bir doktara mümenatla iktini alımz. Bu kılların bir daha çıkmaması için yaz diğmız gibi göz taşi sürmeğe kallaşı mayın, yüzünüzü berbat edersiniz. 2“ Yüze yapılan ağda eridi gerer ve parlatır. Ağda yapılan yerde tüy ancak bir, bir buçuk ayda çıkar, Yüzdeki siyah lekeler Samatya Hay. R. hanıma. Yüzünüzdeki kama Jeke ve sivilceleri saktıkçan yeri kalır. Bunun garesi sy dur Yüzünüzü kükünlü bir sabun ve gayet sicak suyla yıkayınız. Eğer bun dan fayda görmezseniz wcak süt içeri Sine temiz bir parça pamuk balım, bunu sıkmadan avucunuz içine alarak yüzünüze © friksiyon yapımız, İnce bir tülbenıle kuruladıktan sonra (tale) talk pudrası ile yüzünüzü püdralayımız. 2 — İkinci sualimizi pek iyi alya malımı. Lölen açıkça