1 gibi, sevilmeven hattâ horkedn antıpatı duyduğu kimseler de vard Sevilenin başlıca htısııs'veti ter- wWesidir. zaket terbi Ou temizle daya- nıir. Nezaketin hakiki mâtası temas edilen kimseler: c kamı kendı .şahhını öne sürmeden Y g Nezaket ister duvgulanmızın tesi siyle olsun. ister belirli kaidelere da.- yansın her zaman hürmet ve saygı- yı telkin eder. Her cemiyetin ayrı bir ahlâk ve terbiye anlayışı okdluğu gibi. bu an- layış zamanla değişebilir de, Yaslı- Jarın ayıp diye yasak ettikleri hazı seyler pek sağlam bir izaha dayan- mazsa, genrler tarafından umursan- mayabilir. Meselâ, ıslık calmak, a- yak ayak Üstüne atarak oturmanın eski terbiyeye görc ay lduğunu gençlere kabul ettınnek ımdur Cün kü, eskiye nazaran daha raha ket eden gence bazı hareketleri için ayıp denirken, makul bir izah tarzı bekliyecektir. Bunu — yapamadığımız milddetçe de hareketinde ısrarlı ola- caktır. mek ve esnemenin ayıp sa- yıldığı herkeqçe bilinir. Şüphesiz, bu hareketleri, insan kendi kendine, ya- bancı bir kımsenin bulunmadığı yer- de yaparsa ayıp sayı!maz. Aks. hal- de, günün her saati ölcülü geçmek zorundadır. Gerçi ayıp denen şeyin, insanın kendi kendine bile yapmak- tan çekineceği her hangi bir hareket olduğunu söyleyen düşünürler olmuş- r ama, bu kaldeye uygun har eket edenlerin sayısı herhal değ: ldır Nitekim her gman mak neıaketım BÖs- tererek esnerl(-r, Elle ağzı kapat- manın esned.gğini belli etmemek kav- * gısından ileri geldiğini sanırız. Eli ile ağzını kapatan'kımsenin niyeti bu Bunluğunu bir başkasına hissettir- mesi, onu da sikici tesir altında bırakması doğru değildir. Ama bilir misiniz ki. bu elle ağızı kapatınak çok e—ckı inanıştan ileri gelmek- tedir. İn=anlar eskiden cinlerin ağız- g* e <M JİNEKOLOĞ - ÖPERATÖR Dr. NİHÂAL SİLİER Kadın Haulalıklan - Doğum Mütehasasısı Muayenehane : Samanpazarı Billür Han Kat 2 No: 8? Tel : 19031 M — A A4KİS, 81 TEMMUZ 1959 X.ı emlke kı-timııde çeşitli saha- larda bDuşarı kazanmış, İsim- lerini duyurmuş bir ço değerl lmdınl.ırımıı olduğu halde, umu- mi kal gene de erkeklerin ka- dınları lan üstün olduğu — fikrinde birteşir. Topltuluklarda cuk Zaman bu mevzüun İnünukasası sılı te sahip olduğunu zo—termı'k için çeşitli misaller verilir, yüz yıllar öncesinin düşünce tarzından ılugnn tâbirler söylenir. Yahut, erkekler memleket ve dünya — meselelerini kendi aralarında konuşmaya haş- layıp, kadınları kendi hallerine bı- rakırlar. Bunda da alttan — alta, farkında olmadan, alışkanlıkla kü- (:lnıı—ı-ma vardır. er kı—s lâyık olduğu muame- levi görür” derler. Bu sozü çürüt- mek vek mi'ııııki'ınılıir ama, kadın hakları mevzuunda — düşilimürken, üstün körü de olsa, bir mânaya göre değrutuğunu kabul etimemek elde değildir. Haklarımızı kazanmak — icin adele gücüne sahip olmazsak, değerlerimizi en yak n çevremnize kabaıl ettiremezsek. kimden sikk- yetçi nlahlllrlı’ Dümu sulhu, si- lâhsızlanın. toptantıları, fezaya fırlat'lan fıln-lı-r birden fazla ku- dın alma, kara çarşaf glyme gibi cemiyet problemlerini benimseme- diğimiz, gerektiği zaman karşı koymadığımız, — haklarımızı — kıs- kane bir Gtizlikle korumuadığımız mMmiütddetçe, kendimize karsı — suçlu sayılmar iniy 2? vı erkeğin x-ımndıı ı'nıf k Düğünü itlrazaz kahul etmek, yıl- lardan beri alışt.gimız, milli gör- - n girip çıktığına inanırlarmış, za- mıınla insan buna da en akıllıca ve e —'amn ne kadar cırkmlevtığ ni düsü- nÜrsek.. Yer yiüzlünde bırbırleriyle milna- sebet kman ılk ins beri, b emek için bir çok terbiye ve nezaktt kaideleri kon- muştur. Bu elerin cemiyetin te- lüne göre değişmesi ve tatbik edilir hale getırılmesı Iâzımıdır Sa Slık Güneş banyosu ( Üneş, çocuğun UYuması, mam Ş yemesi, hava alması kadar ehem— ta ise doktora danışmak şaıttıı Gü- Kızmağa Hakkımız Var m? Fatma OZCAN gü baline getirdiğimiz bir gele- nektir Doğu ve Batı. memleketlerin- de, bu günün kadım kendimi ce- —oıı—.uı haklar temin ederken, mo- dua evlerinin, berberlerin süslü bi- rer bebek haline getirdiği kadın- Tarımızı, fikren kalkınmağa, — ce- miyet işlerince yardımecı yapmağa, memlekete faydalı kadın ve ana olmağa davet etmemiz — icabeder kanuaalindeyim (ıuııun Iııılıhn saatlerini bosuna harcıyan, tek mesgalesi sis, ovmu e U*ıo calmak — olan bir. kadım memleket ve dünva meselelerine kapalı k.ılılıı_ı. devrim sanlayv şına sırt Çeviri kendisirle cemiyet asına k.ıılınlıvı duvar olurak ör- (!ııı_ıı müdtetece, koct ı—ııı.ı arkuduaş, çocuğuna önder :na nihayet nemleketine favdalı ln— n olarna- yacağı pek tah'idir. (mni)o—tin düzeni hıkııııııı(l.ın ı davet edilirken, öz ğ - kâr edildiği, kadınca ıhıvıu ve davranışların, — zerafeti yerine, meslek sahibi bazı kadınlarımızda görüldüğü gibi aşırı sadelik ve du- ruluğun tavsiye edildiği sanılma- ınalıdır adın her seyden önce kadın olduı:ıınıı unutmadan, iİşgal ettiği yeri değerleriyle doldurmayı, sil- sünüt fikirle zenginleştirmeyL dav- ranışlarında şuurlu olmayı gaye edinmelidir. tmamualı ki, her kadın ka- biliyetleri nisbetinde hak ve hür- riyetlere sahiptir. neş barfyosuna ha*xlamadan br kaç gün önce, oda içerisinde çırıl cıplak sovarak ha&uaa densı hava teması- na falıstırı hdır 1- 2 nci gün valnız avak blek- lerine kadar 5 dakika gün avak bileklerine kadar 10 da- kika, dizine kadar 5 dakika yani h(-p—ıi 15 dakika, 5 - 6 ncı gün ayak biteklerine kadar 10, sonra dizlerine l».adaı 10, beline kadar 5 dakika hep- si 25 dakıka. 9 - 10 uncu gün beline adar arkadan ve önden 15 er da- kika hepsi 30 dakika, 11 - 12 nci gün- ler aynı 13 - 14 üncü günler de bc-lı- ne ka arkadan ve önden 20 şer daki ka hep'ıı 40 dakıka olmak ilze- re devam edilebili Günes banvosunda çacuğun başt- nın gölgede kalmasına bilhassa dik- kat edilmelidir. Eğer gilineş hbebeğin derisini tahriş ederse, hemen vaz ge- cilmeli ve bir doktora müracaat e- dilmelidir.