apsarı kesil leri gibi tir KARAKTER , | Turizm Bakımından KUVVETİ HATAY E Manzara yarın adeta zümrülle “bir pamuk in muhleşem yayl Li ç GE dini ve bul gün, bur teneflüs edecek, taktir edilmiş fakat, öy > buz gibi sular çirdi m. ve denizin seyrine doyum ol ani zl neğe İ öbe r nöbetle I ie vi e irânın canli bir daba itiraz etme madığını eyliyeceksiniz. alinde Dk ii ve Reyhanivenin çiçe yolunu z ük dokundu. İM barabesine bak arak özap Asi boylarında yeşilliklere gö- alyonlar « cak gınız tak- kesil bir imi duymadın yepyeni bir âdağ mıntikası ladı. Karısı, Halim Zahit. ka #eyim yok atiye du dird rdü. #n, giltikçe sesimi perde perde yük- su, yıllarca bi ağlıyordu. Bir bir orman kokusu ve n hayran i plan bu vücudun benli” > Halim ni bir gün, yatağa düştü güzelliği ve akar bol sular içerisinde ee hi Ağır bast günlerce ateş içinde m ede > Sim çüzslliğine : ” seyreliğim güzelliğine yandı ve yata a 4 çırpımrken: ii a bir me kkivesile : İ i ata nız çi ilin ON ı, bir mel'anel telâkkiyesil — Birşeyim yek, İfakatcığım! diye n zi z i inerek bakiyordum. sayıkladı * | toprak yo füsun kaçarı l a astalığı, büsbütün ağırlaşmıştı; dok: kaynağının her köşesi, her bucağı ve ber ki sana bet torlar, ümit kestiler. i andıracak güzellikle on nefesini veriyoru lu. İfakat, önün üne eğilmiş soruyordu; g Li gı Alar, kışın kasabalar i Ti. zın baharda büt latay bir en İOsmanlıla rda Sanat- in 'kârlra Dair İlk Kanun Halim Zahit, gözlerini yarı açtı, öiğ (| yet manzarası âhi man- iktisap eyler. Bu bir sesle: | zara arasında il gün yaşamanın ve Baştarafı 7 inci fel io İL ml tabiatteki bu yaratıcı kudreti seyretmenin 7 oi | Jar ini kapadı! zevkine payan mı 5 Ve hamamlar dahi gözlene. Hamam | Dedi, gözlerini kapadı pat ni çoklar esbabı pâk ve temiz, suyu dahi mutedil kâmil olmadan k mesneye el urmayalar. time ala. Ve r kişinin basılını ve ve hamam issı ola, Ve dellâkları cest e değirmenciler gözlene, Değirmen- harçımı görüp ımetini ve sermayesini | ve çalâk ve usturaları keskin ve baş de Eğ beslenip halkın ununa ve hesab eyleyip onun onbir: mi (İ) Se | traşetmekte kâmil olup, bir ferd zahmet ır etmeyeler. Vakti bilmek ı yermeyeler. Ve ben üç a çekmeye. Ve naturlar futaların temiz için ancak bir horoz tutalar ve unu zahmetli işte onun oniki üzerine narh I öğü İlet etmeyeler. Ve kimes- vereler. Ve hiç nesrie olmaya ki, muh” EE tutalar, ve tay üzülen; sa e kâfirlere ve an futayı yak hin iner vermeyeler. âtir tatasına nenin Ni dayını değiştirmeyeler. Ve tesip marifetiyle narh verilmeye. Ere) £ edeler, İnat ederlerse mub- âdetten ziyada hak taleb etmeyeler. Ve Ve kil aruğunu ve kiyyeyi gö- evin içn- Lei ağa geline. . iz i i İm v illâ muhkem hakkından geleler eler. Kilelerin kâh tamam, kâh eksik bir gölge MÜ Ve dahi berberler gözlene. Kâfir a ELE k İ Ve alamdarlar ve sair ehli dervaze etmeyeler. n sana Ka- İM başın traş eyledikleri uslura ile müslü ı Ri all taileni I i ii i D ler düşenbih ve perşembe gününden cüllah taifesi bezi ve gayri doku» serbesliyle İM man başın braş etmeyeler. e kâfir fi z ı lak Sr dai LA sde dervaze etmeyeler. dukları mesneyi iyi dokuyalar, kalp aki sükün- yüzün sildikleri bez ile müslüman yü” gayri ii de ii : i i amilerde * aıfesi yürü” eler. stifadelerin zün silmeyeler. irin yüzü silinen dahi camile Bıtesi yürü stmeyeler i iç kay- bez Ve ustura ayrı ala. yüp cerretmiyeler. Ve eki içinde cü” £ kıolunanlardan gayri halikı müteal n sebebsiz B özlene, Üecarip ve im” zam faifesini yürütmeyeler asse jeamahü basretleri ber ne Kim Bir köşeye tihan ile hazakatı zahir değilse men Ve bilcümle ehli bırefin almasına ratmıştır, muhtesibin ara nazarı lâzım: edeler, ve salmasına muhtesip vâzır olup eksik diri ve illâ mes ul ve muatep olma Ve cerrahlar gözlene. Sanayılarında satanları tutup dirhemine bir akçe ce- (ç mükarrerdir e EE