Dünyanın Büyük Meselelerinden Almanyada Hitlercilerin Ir Nazariyesi Yazan" HABİL ADEM PELİSTER m irk Nazariyesi Nereden Çıktı? Ön sekizinci ve on dokuzuncu asırlar- da büyük meseleler münakaşa edilmişli. Daha doğrusu, hıristiyanlığın on beş asır- hik. «fikir düşmanlığı» , sakıl yok, nakil varr taassubu yıkılmıştı. İnsan aklı, fikri eline almış, dünya meselelerini «akılla anlamak istiyordu. Darwin, tekâmül nazariyesini kurmuştu. Tabiatta herşey, emekteydi. e en son ilerleyişinde e ya şeklini de- Biştiriyor, ya cinsin vetli ve en zeki cinsi oluyordu. ağ nihayet insan olmüştu. * Ya insan, me olacaktı ? Maymunun, Geyik çeşit cinsleri vardı. Bunların bir kıs geri, bir Ra a ileri cinsdenni. Nihayet, «Goril - panze » gibi bir « hâkim maymun ii n geliyordu. İnsanın da böyle hakim Bu iki mesele, eskide evirlerde yoktu, O zamanlar, ya insanlarda ruh vardır, diyor- lar; veya insan zekâsının «ilâhi nur», «tabiat vergisi » gibi bir bilgi kaynağın- dan akıl aldığına er İnsanlar arasın- da bir fark görülmiyordu. Yalnız, hakim- ilk, esirlik gibi bir ayrılık kabul edil mişti, daima ilerile On sekizinci asırda, İngiliz filozofu Hum, aklın hakimiyeti esaslarını kurmağa başlamıştı. Alman filozofu Kant, Aristo mantığını yıkınca, Hum'un fikirleri sis- temleşti. Ruhda, ilâhi nurda, tabiatda mm çıkarıldı. İnsan, (kendi kendisi- nin Allahı oldu. O zaman, bu ariye ile insan ırkı nazariyesi birleştirildi. Alman a den Klemm, insan cinsinin en mütekim irkinı aradı. Filozof Nietsche de bu 'naza- riyenin felsefesini yaptı: “insan üstü Übermensch,,nü yarattı. İlkönce, OKlemm tarafından Jortaya atılan ve sonraları Fransız Gobineau tara- fından da edebiyati yapılan bu «hakim insan ırkı » nazariyesinin İngiliz H. Cham- berlain, ve Fransız Vacher de Lapouge gibi iki âlimi de yetişti, B , Almanyada bu nazariyeyi dev- let işi yapan iç işleri bakanı Dr. Friek, 26 Fransiz antropoloji mütehassısı Profesör Vacher de Lapouge'in talebesiydi. * Onun sistemine göre hareket etmektedir, Kafa- tasının ve diğer uzuvların tekâmül şekil- lerini kabul eylemektedir. Milli Sosyalist kann Kültür şefi ngiliz H. Chamberlain'in “ El netice » ie mini ileri sür; aci ir, Bu iki sistem, biribirinden ayrıdır. ul her ikisini birleştirmeyince de im insan ırkın nazariyesini isbat Gn iilEK, gitti. — © * > «Hakim İnsan Irk» Ee Şekli Hitlerciler diyorla “Tarihi kim e insan fikrini kim eği > Be Hitler'in Amerika Mecmuâlarında çıkan bir karikatürü yaratmış ise, dünyayı da o ırk idare edi cektir. Dünya tarihi gösteriyor ki, düm tarihi Ariyen ırkının eseridir, İnsan fi8j de e Ariyen insanının aklından ya - ide, Ariyen ırkının hakkı yi hal e malıdır veya yumrukla tamlicakr. Ga kü, Se tekâmül etmesi tabildif En mütekâmil maymundan insan oldeğ gibi, en mütekâmil insan olan Ariyg ırkından ii Md üstü- Ubermenseh,, m idana çıkacaktır. Sonra, « bu insan üsü” ırkı da Gaia insan aklı genişlediki genişliyi E bul edilecek olursa, dünyada bozulmi! a yen ırkının bu tabii hak ka sulh olur. Ariyen şefler tarafından