22 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

22 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

——— .6-Y37 HOR Bütün Fakat, Bir Defa Bile Halifenin Eli- ni Öpmedin Diye, söze hitam vermişti. Berk ile Malik Ebâ Müslimi bu hareketten menetmiye muktedir 0- lamıyacaklarını görünce, artık baş- ka tedbirler ittihazma girişmişler- di, Horasan ordusunun en kuvvetli, en tecrübeli, en gözü pek, en feda» kür efradından seçerek bir muhafız bölüğü teşkil etmişlerdi. Bunlara da gömletlerinin içine ince, fakat çok kuvvetli birer zırh giydirmiş. lerdi, Tam bu sırada, Rey şehrine bir haber gelmişti. — Halife, E»â Müslime olan te. veccüh ve muhabbetini göstermek için, amcası İsayı gönderiyormuz. Sözleri, işitildi. Hakikaten birkaç gün sonra da, Isanın yola çıktığını haber vermek için Müdayin şehrin den müjdeciler gelmizlerdi. Ebâ Müslim, bu habere çok sevin mişti. Çünkü; eskidenberi İsa İle #ralarmda çok samimi bir dostluk mevcut. idi... Bu dostluk; tâ, şehit Halife Imam Ibrahim zamanmda Mekkede başlamış; ve daima mek- tuplarla devam etmişti, İsaya karşı © kadar büyük bir emniyet ve iti- madı vardı ki; bu haber geldiği za- man (Berk) ile (Malik) e : — Isanm buraya gelmesi, Hali, fenin benim hakkımda hiç bir fena fikir beslemediğine delildir. . Eğer ilmümininin bana karşı bir kasdi olsa; Isa, katiyen buna işti- Tak etmez. Belki beni ikaz eder. Demigti, Ve. Isayı, fevkalâde merssimle karşılamak için Kazırlıklar yapıl- masını emretmişti. sa, yanmda yüz stir ils Rey kasabasma gelmiş, Hakiku ten'tantanalı bir alayla istikbal e- dilmişti... Ebâ Müslim; eski döstu- Du, kasaba haricinde karşılamıştı. Bu iki dost; karşı karşıya gelince, büyük bir samimiyetle biribirleri- nin boyunlarına sarılmışlardı. Ebi Müslim, saraymı bu kıymet. li misafirine tahsis etmişti. Onun perefine parlak ziyafetler vermişti. Nihayet sıra; Isanm, bu ziyaretten maksadını izaha gelmişti. Isa, büyük bir sükünetle söze gi- Tişerek: — Yâ, Ebâ Müslim! Emirülmü mininin, amcasıyım. Senin de mine Vi kardeşinim. Tabiidir ki, ikinizin de iyilik ve selâmetini isterim. Bi. Hyorum ki, araya birçok müfsiş ve münafıklar girdiler. Birtakım entri 'kalar çevirdiler. İkinizin kalbine de birtakım şüpheler verdiler... Vâkıa eminim ki; Ebu İshakın Mildayine gelmesile bu şüpheler zail olmuştur. Fakat, halk arasındaki dedikodular Benüz hitam bulmamıştır. Biliyor Musun herkes ne diyor?. 'Ebâ Müslim, hayretle #ormuş- tu: — Ne diyor?. — Her tarafta.. Ebâ Müslim, he nüz Halifeye biat etmedi; denili. yor. Ebi Müslim, bu sözlere tââccüp etmişti: “ — Böyle birşey nasıl söyliyebi- Tirler?.. Çok iyi hatırlarsın ki; bi- rinci Halife Ebülabbas vefat ettiği Zaman; ben, Cafer Mansur İle Hi- Cazda idim. Onu hilâfet makamına geçirtmek için, yine onun emriyle derhal oradan hareket ettim, Çar. çabuk Küfeye geldim. Hazırlıkları gördükten sonra, onun namına $a. na biat ederek, Şamdaki fesadı kar- şılamak için derhal gittim, ordu- nun başına geçtim, — Evet.. Bütün bunlar ği Fakat ondan sonra, gelip bir kere nin elini öpmedin. Ona binti- &. Ooo—O—— vetinden katiyen emin olduğu Sa. İ bazan da basta saçların arasnda (o reçeteile yazabilir, | || İma Yazan: Ziya Şakir unlar doğru H orasanlı vırla : — Fakat buna vakit olda mu”. Biliyorsun. Bütün zamanımı, âsi, lerin ocaklarını söndürmekle geçir- dim. — Buda doğru... Esasen; ben Benin hiç bir hareketinde, haksızlık bulmuyorum. Hattâ; Emirülmümi ninin Şam valiliği hakkmda verdi- ği emre İtaat etmemeni bile haklı görüyorum... Fakat şunu da ilâve etmeliyim ki; sen nekadar bâklı isen, yeğenim de o kadar haklıdır. Çünkü senin gibi bir adamın dost. luğundan ne kadar memnuniyet ve emniyet hissedilirse; düşmanlığın. dan da o kadar korkmak lâzımge- Ni — Halifeye düşmaz olmayı bir an bile aklımdan geçirmedim. — Fakat, Emevi taraftarlarının gizliden gizliye tahrik ettiği adam- lar, seni Halifeye bir rakip olarak tanıttılar, Ve, onu korkuttular.. Şundan emin olmalıdır. ki; bunlar. bugün daha hâlâ çizi biribirinizle garpışlırmak için var kuvvetlerile çalışıyorlar... Ebu İshakm Hatifeyi ziyaret etmesi, vâkta bu fena telâk- kileri bir hayli izale etti, Fakat, muhtemel olan müfsidane hareket. lerin, büsbütün önüne geçemedi. — Pekâlâ. Bunun için ne yap, mak lâzım. — Müdayine gel, Emirölmümini nin elini Öp. Blatımı teedit et.. Göreceksin ki senin bu hareketin, düşmanların beynine ağır bir dar. be indirecek... Ve bütün ifsadatm önilne gececek, Ebi Müslim; evvelâ bütün düşün celerini, ve kendisini şüpheye dü- şliren sebepleri izah etmişti. Ondan sonra da, Şu suretle cevep vermiz- ti — Evet.. ben de genin fikrinde- yim. Artık, halkın arasındaki mâ- nasız dedikoduları kaldırmalı. Ab- bas oğullarının; kendi taç ve taht- larına tamamile sahip olduğunu her kese anlatmalı... Şu halde, sen git, sadakatimin derecesini Emirülmü- minine bildir. Ben de arkandan £€- dirim. demişti, daha ciddi bir ta- Ş sa, beş on gin daha Reyde kaldıktan sonra, Müdsyin'e avdet etmişti. Ebâ Müslim, parlak teşyi merasimi yaptırmıştı. Kendi- si de bir konak mesafeye kadar ©- nunla beraber geldikten sonra, ora- da samimi bir surette vedalaşarak ayrılmıştı. Rey'e gelirğelmez, Berk ile Ma. like hazırlık emri vermişti. O ze- man Berk ile arasında şu kısa mu- havere geçmişti: Berk — Isanm söylediği sözlere inandın mi?.. Ebâ Müslim — Dünyada hiç kim seye İnanmasam, yalnız ona İnani- rım. — Pekâlâ, Inan... Fakat müsaa- de edersen, ben de sana bir nesihat vereyim, — Söyle. — Halife ile karşılaştığın dakika da, hançerini çek. Onun göğsüne sapla... Ve derhal Tsaya biat et.. — Nigin?. — Bunu yapmadığın takdirde, sen ayni müâmeleye maruz kalacak sın da onun İçin. Ebâ Müslim, sadakat ve samimi» ray Nazırmın bu sözlerine, hafifçe gülmekten başka bir Gövap verme- mişti, Bu arada, bir genç kızın entrikası bü Müslimin, Halifeyi ziya- rete gideceği, her tarafta çarçabuk şayi olmuştu. Bu şayis- lar, yine her tarafta yeniden bir- takım dedikodular uyandırırken, Ebâ Müslimi felâkete sürükliyecek yeni bir âmil doğuyordu. O tarihte, Küfe şehrinin civarm- da (Hind'in manastırı) denilen es. ki bir manastır bulunuyordu... Bu manastır, İslâmiyetin zuhur ve inti- şarından çok evvel, (Hayre) biü- kümdarı Numan'ın dilber ve dindar kızı (Hind) tarafından büyük bir masraf ihtiyar edilerek inşa ettiril- mişti, Vâkıa Hindin manastırı; (Cena- bı Hakkın rızasını, gufran ve rah- metini) kazanmak için (fani dün. yarın Beyhude zevklerinden el çe- ken, Âbit ve salih Isa kulu) erkek- ler için yapılmıştı. Fakat sonraları, bunun yanma bir kısım daha ilâve edilerek; buraya da herhangi se- bepten dolayı (Maseva ile alâkasını kesmek istiyen zahide kadınlar. ve, bikrini Nâsmalı peygambere nezre- den dindar genç kızlar) da almma- ya başlanmıştı. (Arkası var) Kadın Her vakit yumuşak ve mazikse de bazılarında kuru olur, Öyle cildin Güzelliğini ve sağlığını korumak için alınacak tedbirler de değişir. Ku ru cilde sıcak suyla yıkamak, al. kolle temizlemek, hele pudra sür. mek hiç iyi gelmez. Çünkü bunla” rm üçü de cildi daha ziyade kuru- turlar; bundan daha ziyade can st- kacak şey, elidi burustururlar, gil zelliğini kaçırırlar. Ondan başka da derinin soyulmasına sebep olurlar. Sabunla yıkanmak ta, derinin s0- Yulmasna sebep olduğundan oda iyi gelmez, Kuru cilde iyi gelecek sey soğuk sn ile gliserin ve yağlı kremlerdir. Soğuk su cildin sinirlerini ve deri- DİN arasındaki guddeleri tenbih et tiği için, bu guddelerin ifrazmı art tırır, Kuru deriye yumuşaklığını ve rir. Gliserin, cildin dökülen parça- cıklarmı eritir, o da guddelerin if- Tazımı arttırır ve cildi kuvvetlendi- rir. Yağlı kremler de cildin kuru- luğuna, soyulmasına ve kızarması- na mâni olurlar, Sabuna gelince, İnsanım cildi ku- ru olsa da, sabundan büsbütün vaz Ciltleri kuru olan bayanların en ziyade şikâyetlerine sebep olan şey, cildin yer yer soyulmıya istidadı ol masıdır, Arada sırada dirsekler hi- rasında, diz kapaklarınm üzerinde, BORSA SAĞLAM Sergide çiçekten paviyon Sanayi Birliği, Yerli Mal- lar sergisinin mükemmel ol- masını temin için çalışmak- ç tadır, Sergiye Çiçek ve Fi: dan Cemiyetinin de iştiraki X düşünülmüş ve Cemiyetçe sergide çiçekten bir paviyon ) yapılması kabul edilmiştir. ç İnhisarlar İdaresi bu sene &| 150 metre murabbaı üzerin- & de selime benin bir Şili $ / / CAL AAE yon yapacaktır. Ayrıca Sü- # merbank müesseselerinin de * sergiye iştiraki kararlaştırıl- mış gibidir. Sümerbankın | bir paviyon mu, yoksa müte- / addit paviyonlar mı yapa- cağı henüz belli değildir. Bu mesele hakkında Anka. * radan halümat istemiştir. ev .—... Çekirge İle Mücadele Çatalca ve Silivride görülen .çekirgelerin kanatlanmadan itlâ- fı için vaktinde tedbir alınmıştır. Bu muzır böceklerin mühim bir kısmı öldürülmüş ve mahsulât kurtarılmıştır. İtlâf işi devam et- mektedir. —— —— ZİLEDE KAFESLER KALKIYOR Zile (TAN) — Belediye enelimeni, kaymakam vekili Sadettin Sönmezin irşadile, evlerdeki kafeslerin kaldırı! masmaâ kârar verilmiş ve kararın tat bikine geçilmiştir, Cildi... cilt soyulur, soyulan parça sedef rengini aldığı için buna sedef has talığı da derler. Bazıları da bunla- rı mum lekelerine benzetirler, Diz kapaklarda, yahut başta ol duğu vakit pek te ehemmiyeti olma sa bile, kısa kolların pek moda ol- duğu bu zamanlarda, dirsekleri hi- zasında böyle mum lekelerine, hat tâ sedef parçalarına benziyen sey- leri göstermek el“-tte can sıkar. Be reket versin ki, pek az kaşımtı ver- diğinden hiç olmazsa bir de bu tür- lü çirkinliğe sebep olmaz, Buna karşılık, sedef hastalığınm gustosu yüksektir. Gençliği pek se ver, en ziyade genç kızlara musal- lat olur. Bu elit ârızasının kendisi can si- kacak birşey olduğu gibi, devası da can sıkacak tarzda olur. Çünkü bu na tutulan aslan gibi, endamlı, ya- kışıklı, adaleleri dolgua, yüzünden sağlık akan bir kız olduğu için o ârı zanm bulunduğu yere biraz pomu- da sürmekle geçivereceğini tahmin eder, Halbuki bu ârızayı geçirmek İçin yemeklere çok dikkat etmek, et yemeklerini azaltmak, az tuzlu yemek, hele biberli ve baharlı şey- lerden büsbütün sakmmak lâzım. dır. Daha ilâçlar, ilâçlı banyolar, kuv vetli merhemler de lâzım olur. Fa- kat onları ancak cilt mütehassısı Fransız Kabinesinin İstifası Henüz Tesirini Söstermedi yük bir fiyat farkı olmadığına olarak bildirilmiştir. Eski borsacıların söylediklerine ba» kılırsa, yarmdan sonraki borsa vazi- | yeti Fransanın frank tizerindeki dü. şüncesini izaha kâfi gelecektir. An- eak dün akşam geç vakte kadar frank hakkında yeni bir haber gel memiştir, Şehrimizde Türk borcu 18,55 liradan açılmış 18,40 liraya ka- dar düştükten sonra Paris borsasının istikrarlı vaziyeti üzerine 18,45 lira. da kapanmıştır. Paris borsasında Os- manlı Bankası hisselerinin âğılış ve kapanış fiyatları 440 — 438, Elektrik Şirketi 1230 — 1245, Süveyş Karalı 24550 — 24 500. Royal Dayç 5205 — 5182, Fransız rantı 65,10 — 640 ükseklik görülmektedir), Yugos- lavya Rantı 210 — 212 franktır. Bor. samizda Anadolu tahvilleri 40,40, mü | messiller 44, hisseler 24, Ergani hisse İleri 95, Sıvas — Erzurum hisseleri 88,5, Merkez Bankası 86,5, Aslan Çi. mentosu 13,15 lira Üzerinden muame- “İle görmüştür. Bir İngiliz lirasına Mer kez Bankasmen 624 — 626 kuruş fi- yat konulmuştur. ee ini LİMAN HAREKETLERİ MM Bugün manımıza gelecek vapur. lar; Saat; 14,30 Çanakkale Bartında, 15 Kocaeli Mudanyadan, 6,30 Saadet Bandırmadan, 17 Tayyar İmrozdan, 16 İzmir İzmirden. Buzün limanımızdan gidecek va- purlar: Saat: 12 Tarı Karadenize, 9,30 U- 20 Saadet Bandırmaya, 19 Seyyar Karabigaya, 19 Kemal Ayvalığu. BORSA | i 21 HAZİRAN PAZARTESİ sl PARALAR | Sterlin 623.— 621.— İ Dolar 12350 12750 Fransız Fr, 110— 113— Liret 120— 125— İ Belçika frangı 80 Drahmi İ İsveç Fr. Leva İ Florin | Kron Çek ğ İ Şilin Avusturyazl — O 2850 | Mark İ Zeti 23, | Pengo İ bey ç Diner İ Kron deveç 32, | Alim | Banknot İ ÇEKLER İ Londra (o 62550 ie New-York © 07579 0,78775İ İ Paris 17,7215 11,7125 | Milâno 15,0087 14,9965 * Brüksel 4.6760 o 4,6725 Atina 8737 87,50 Cenevre 3,4454 3,4425 Sofya 63,9488 63,575 m 14380 14350 Prag 226410 22,6230 Viyana 4,2062 4,2025 Madrid 13,908 13,8975 Berlin 197 19654 Varşova 4,1662: 4,1630 Budapeşte (o 30588 o 39856 Bükreş 107,2740 107,1884 Belgrad 345325 5050 Yokohama (o 2,7464 2,7443 Moskova oo 23,965 ,AB5 ak 3,10 3,0082 İ gur İzmite, 8,80 Bartm Mudanysya,| Blum kabinesinin istifası üzerine borsalarda bir panik olabile- ceği hakkında ötedenberi dolaşan şayialara rağmen henüz Paris borsasında hiçbir tenezzül alâmeti görülmemiştir. Borsalarda bü- nazaran Blum'un istifası hiçbir | tesir yapmamıştır. Paristen Türk Borcuna dair gelen telgraflarda açılış ve kapanış 264 frank gelmiştir. Frank, dün sabah 110,88 Piyasaya Bol Buğday Dökülüyor Dün şehrimize elli altı vagon buğ: day, üç vagon çavdar, beş vagon ar, pa, dört vagon kepek bir vagon un İ gelmiştir. Piyasa Cumartesi gününe nazaran daha istekli açılmıştır. yatlarda açık bir düşüklük görü tedir. Yumuşak buğdaylardan ra malları 3 — 4 çavdarlı olarak 6,10 9 — 10 çavdarlılar 5,10, sıra mallar 5 — 530, yüzde yirmiden fazla çay. darlılar 4,20 — 4,37 kuruştan mıştır. Sert buğdaylardan ra malları 5 — 7 çavdarlı olarak z ve diğer sıra mallardan 11 — 12 çav darlılar 4,35 kuruştur. Buğdaylar piyasaya döküldü Yeni mahsulün çıkmış olması ünün ve stokçu tilcearın elinde geçen seneki buğdaylarm piy dökülmesine sebep olmuştur. Bu den fiyatlar düşmektedir, Göçen gi işaret ettiğimiz gibi bu hafa fiyı rım daha bir miktar düşmesi beklen mektedir. Çuvallı arpa 3,30, dökm arpa 3,20 kuruştan satılmıştır. Çav dar 3,25 — 3,30 kuruştur. Zahire bö sasınım dışında Dile tüccarlar daki satışlar hemen hemen y tesbit ettiğimiz fiyatlardan ib Yalnız biralık iyi cins arpalardan vağonluk bir miktar kilosu $ tan satılmıştır. Buğday düşü devam ettiğinden gelecek hafta meğin 30 para kadar ucuzlaması m temeldir. gi ZAHİRE BORSASI 216-937 FİATLAR Aşağı akli Cinsi Buğday yumuşak Arpa Çavdar Afyon İnce Yapak Trakya Pamuk Peynir Peynir kaşa | Zeytin yağı | Susam yağı