22 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

22 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

pa —— ş Dairesine Şikâyetler Çoğalıyor İş Kanununun tatbiki günündenberi İş Dairesine yapılan şikâyetlerin arkası henüz alınamamıştır. Bilhassa işçiler her- gün iş bürosuna başvurmaktadır. Şikâyetlerin hemen hepsi ayni mahiyettedir. Dün kendisile görüşen bir muharririmize Sİ İs Dairesi âmiri B. Halâk, şunları söylemişti j “— Şikâyetleri dinliyoruz.Kanunen haklı olanların vazi- yetlerini tetkik ederek iş yerlerine lâzım gelen tavsiyelerde bulunuyoruz. Bir kısım işçilerini çıkaran fabrika hakkında TAN Üç Renkli Erkek Kedi Bulmıya İmkân Yokmuş KEDİ DAVASINDA HAYVANAT ENSTİTÜSÜ BU CEVABI VERDİ Akhisarlı Ahmet Gergin isminde bir sirkecinin lokantacı Çiki aleyhine açtığı üç renkli kedi davasına dün İkinci Ticaret mah- Kemesinde bakıldı. Bu celsede Hayvanat Enstitüsünden gelen ce- vap okundu. Bunda üç renkli erkek kedi bulunamıyacağı bildirili- yordu. Davacı Ahmet, dün davasını bir daha hulâsa etti. Çok he- 22-06-9837 germe — olunduktan sonra İş Daireleri da tahkikat yapıyoruz. Müfettişlerimiz kontrol işlerine de- vam ediyorlar. Yeni teşkilât ve kadro henüz çıkmamıştır.,, Bizim Ankaradan aldığımız haberlere göre, iş teşkilât pro- jesi Vekiller Heyetine verilmiştir. Yeni teşkilât projesi kabul takası daha geniş bir kadro ile idare olunacaktır. genişletilecek ve İstanblul mın- Tasfiye Merkezi Bugline kadar vapurlara verilmek- te olan terkos sularınm kazanlarda tahribat yaptığı anlaşılmıştır. Bunun Liman işletmesi, limanda büyük ir tasfiye merkezi yapmayı: karar» ırmıştır. Böylelikle terkos suyu tasfiyeden geçirildikten sonra gemi- lere verilecektir. Iktısat Vekâleti, Almanyaya ısmar- n yeni vapurlar gelinciye kadar bu tesisatın bitirilmesini bildirmiştir. Tasfiye merkezi Karaköy ile Topane irasındaki rıhtım üzerinde olacak ve adan geçen sular Liman muslukla- verilecektir. Bu işle şehrimizde inan aktısat Vekâleti Başmüşavi- Won Der Porten ve Denizyolları mü assıı Doktor Kip meşgul olmük- dır. Tesisat için Avrupadaki fabri- kalaria temaslara girişilmiştir» KAMYONLA TRAMVAY ÇARPIŞMASI “Vatman Şükrünün (idaresindeki tramvay arabası Parmakkapıdan ge- berken, Bomonti fabrikasıma ait 4059 ralı kamyonetle çarpışmıştır. unyon şoförü Hasan Tahsin, ame- eden Cahit ve Hiristo ağır surette iralanmışlardır. Yaralılar, Beyoğlu rikür hastanesine kaldırılmışlardır. kakkında tahkikata başlanmış- Kartalın Kaçırdı- ğı Çocuk Masalı elki nüshasında şu haberi veriyor- “Amasyada bir kartal, Derbentte ça: yıkamakta olan bir kadınm biraz gerisinde bıraktığı yirmi günlük pocuğu kapıp havalanmış. Kadın fer- başlamış. Kartal, döne döne bir inmiz. ğer kadın, şehirden biraz pas- alıp, çocuğunun kundağı ara- ma sıkıştırmış, kartal çocuğu tepe- bırakmış ve kundağından bu pas- irmayı alıp gitmiş. “Amasya muhabiri: izin bildirdiğine bu haber tamamen asılsız ve uydurmadır, Muhabirimiz, bize çek- iğ telgrafta diyor ki: “Burada kartal tarafından kâçırıl 8 ne çocuk, ne de pastırma yoktur. psi Eği mahsulüdür... Göçmen ı Nakliyatı Bu Hafta Başlıyor anya ve Bulgaristandan yur- tuza göçmön getirecek olan Hisar iri, yarın.lilmanımızdan hareket ktir, Vapur, ayn yirmi beşinde irnada bulunacaktır. Hisar vapuru, hafta sonra 1500 göçmen getire. iktir. “Nâzım vapuru da yakımda yola ç- tır. İİ © Akşam gazetelerinden biri üç gür | 1500 Liralık | Kumaş Eksik Çıktı Ege vapurunun Trabzona yap- tığı son seferinde bir hırsızlık hâdisesi meydana çıkarılmıştır. | Vapur Trabzona vardığı zaman eşyalarını boşaltmış, fakat bun- ları teslim alan Trabzon Liman Şirketi sandıklarda yaptığı kon- trollerde 1500 liralık elbise ku- maşının noksan olduğunu gör- müştür, Ambalajlarda hiçbir bozukluk yok- İtur, Hırsızlığın nerede yapıldığı an- Jaşılamamıştır. Trabzon liman şirke- | ti, malları kontrol yapmadan #ldığını ileri sürerek Denizyolları idaresini mesul göstermektedir. Bu kumaslar, son müsaade İle gümrüklerden ser- best bırakılan Avrupa mallarıdır. U- zun müddettenberi gümrüklerde kal- dığından hırsızlığın antrepolarda ya» pılmış olduğu da hatıra gelmektedir. Tahkikat henüz bitirilmemiştir. Üzerinde Eroin ve Esrar Bulundu Emniyet kaçakçılık bürosu memur- ları, dün bir çök kahvelerde umumi arama yapmışlar, 21 kişinin üzerinöe eröin ve esrar bulmuşlardır. Bunların hepsi de bugtün adliyeye verilecekler- dir. Türkkuşu İmtihanları Dün Bitti Türkkuşu imtihanlarına dün de Ramide devam edilmiştir. Dünkü im- tihanlara 16 genç girmiş, hepsi de muvaffak olmuştur. Türkkuşu dersle- rini muvaffakıyetle bitirenlerin sa- yası 32 kişiyi bulmuştur. Bunlar A brövesi alacaklardır. Yangın Mangal- dan Çıkmış Beşiktaşta 32 evin yanmasile neti- celenen yangın tahkikat dün bitiril- miştir, Ateşin Bayan Senihanm otur- duğu evde açık bırakılan mangaldan çıktığı anlaşılmıştır. Tahkikat evrakı | bugün adliyeye verilecektir. Kabataş Lisesi Leyli Oluyor Haber aldığımıza göre bu sene Ks- bataş lisesinde leyli kısım açılacaktır. Kabataştaki orta kısımlar, yeni ku- rulacak iki orta mektebe nakloluna- caktır. Haydarpaşa Hsesinin kadrosu da çok fazla olduğundan bir kısım ta- lebenin diğer mekteplere verilmesi ka rarlaşmıştır. Nişantaşı kız orta mek- tebi de genişletilecektir. Mektebin baliçesine yeni bir bina yapılmasına başlanılmıştır. i aralık Zeki cebinden çıkardığı susta- yecanlı idi. Dedi ki: Üç renkli kedi davasının kahramanı: Sirkeci Ahmet Beşiktaşta ! İki Kişi Ağır Yaralandı Dün Beşiktaşta kanlı bir kavga ol mıystur, Fatihte oturan Zeki ile Be- şiktaşlı değnokçi Etem bir meseleden dolayı biribirlerine girmişler ve bir W çakı ile Etcmi ağır surette Yara lamıştır, Bu sırada oradan geçen E- temin arkadaşı Tevfik te hâditeye karışmış, Zekinin üstüne atılarak t- çakla kanlar içinde yere sermiştir. Etraftan yetişen polis memurlari, her iki yaralıyı hastaneye kaldırmış- lar ve Tevfiği de yakalamışlardır. elektrik ve Tramvay Şirketinin hergün çalışmıya mecbur olan tali santrallarından Pazar ruhsatiye- si Mağa E D un olgunluk | İtihanlarına baş. lanılmıştır. . meşin Pariste toplanacak 0- lan Milletlerarası itfaiye kon- gresine bizden bir heyet gitmiyecek- tir. e okunması icap eden raporlar İİ 5 ngilterenin stanbez General | Konsolosu Hugh Praga nakle, dilmiş, yerine Viyana konsolosu tayin edilmiştir. . B elediye şehrin muhtelif yerle- rinde on tane çocuk bahçesi te sis etmiye karar ane ümrükler nim Müdürü Mah- mut Nedim, Maliye Vekâleti Varidat Umum Müdürü İsmail Hak- kı, ve Dahiliye Vekâleti emniyet u. mum müdür muavini İzzet beynelmi- lel turizm kongresine. İştirak etmek | Üzere Fransaya gitmişlerdir. — Çiki bana bir gün eğer sen ba- na Üç renkli, yani sart, beyaz, ve kara karışık renkij bir kedi bulursan sana 12 bin dolar veririm, dedi. Ben paça- ları #iwadım. Tam 23 defa kediler bu lup kendisige götürdüm. Kimisinin sarisi az, kimisinin beyazı boyalı, de. di. Beyenmedi, Ben koynuma 300 lira koyunca A- nâdolüya çıktım. Anadolu kazan ben kepçe oldum. Altüst ettim, İstenilen şekilde bir kedi bulamadım. Meyus Istanbula döndüm. Merköbime sirke yükledim, Çiftehavuzlarda satıyor- dum. Bir matmazelde üç renkli er- kek bir kedi görünce dayanamadım. Hemen âltmış lira Sayarak kediyi satın aldım ve hususi motörle karşı- ya geçtim. Doğru bu Macar Jokanta- cıya gittim. Çiki beni oraya oturttu. Gelen bir çok: Macarlar beni tebrik ettiler, sana tayyare piyangosu vur- du, dediler, Kediye pastalar, sütler ik ram ettiler, Böylece tam beş saat lo- kantada bekledim, O şuraya, buraya telefon etti, Kedinin dişi olduğunu id- dia ettiler, Halbuki erkekti. Eezane- den eczacı ve doktor getirdiler. On- lar da Kedinin erkek olduğunu söyle- diler ve beni tebrik ettiler. Sonra 1o- —.., kantada yetmiş, seksen kişi toplandı. Onlarda havayı değiştirdiler. Kedi dişidir. diye tutturdular. Nihayet Çi- ki kedinin bacağını sıkınca zavallı kedi elinden fırladı ve sokağı boy dir Obi Die Gahelm hel. he diseye şahittir. Enstitünün raporu Beyoğlunda kahveciyan sokağında 15 numarada oturan Macar tebaasın- dan mimar Anktıaş, dün şahit olarak dinlendi. O davacının iddiasin: tama- men teyit edecek sözler söyledi. Bun- dan sonra mahkeme de hayvanat ens ütüsünden sorduğu #üallerin cevap- ları okundu. Enstitü, üç renkli erkek kedi bulunmıyacağını ve eğer böyle bir kedi varsa bunun Hunsa olacağı cevabını veriyor ve bunun fennen o kadar kıymeti olamıyacağımı ve faz la fiyatla satılabilmesi İçin de merak- kı bir isteklinin bulunması lâzım gel diğini ve bu işi duha Ziyade kedi tüç- carlarınm bileceğini KsYdediyordu. Diğer şahitler gelmemişti. "Tıbbrnd- li müessesesi alış veriş #amanında da- vaemm ipomanyak olduğunu ve cezat * İehliyeti haiz bulunmadığını bildirmiş» &i. Mahkeme, şahitlerin çağrılması ve davacıda öyni hastalığın bulunup bu- İlunmadığının tetkiki için mühakeme- yi 2 temmuza talik etti. Bir Otomebil Parçalandı Dün akşam Harbiyede bir otomo- bil kazası olmuş, iki Kisi yaralanmış. tır. Tramvay şirketi tarafından, yo- lun tamiri maksadile © Civarda bir çukur açılmış, faket işaret konmamış tir. Aksam ortalık kararmca 1170 numaralı hususi bir otomobil oradan geçerkön, işaretsizlik yüzünden çuku- ru görmemiş ve otomobil oraya, yu- varlanarak hayji hasara Uğramış, 0- tomobilir sahibi B. Suphi ile arka- daşı B. Memduh yaralanmışlardır. Bu yüzden münakalât bir saat ka dar inkrtaa uğramıştır. Zabıta, tah- klkat yapmaktadır. Salon Projesi Muvafık Görüldü Profesör Dep tarafından hazırla- nan yolcu salonunun avan projesi dün alâkadar daire müdürleri tarafından tetkik edilmiş ve muvafık görülmüş- :. ün Polonya vapurile şehrimize 200 kadar seyyah gelmiştir. tür. Proje, bugün de Iktisat Vekâle- ti namına Deniz müsteşarı B, Sadul- lah Güney tarafından gözden geçiri- lecektir. İnönünü eserleri tetkik ederken bebi anlaşılamamıştır. larr anlatmışlardır: “— İzmirden kalkmıştık. Bodrum açıklarından geçerken ambardan du- man çıkmıya başladığını gördük, Bu arada halkı fazla telâşa düştü. Tu- tuşan eayalap.ambarın en altında bü- iuhanlardı. Söndürmek KaDll degildi. Derhal ambar kapaklarını sıkı siki kapadık ve ufak bir delikten İçeri is. Im ve kükürt vermiye başladık, Sü- vari de her ihtimale karsı vapuru Sü hile doğru yaklaştırdı ve sığlığa de- mirledi, Vapurun baştan kara edildi- ği doğru değildir. Sahildeki sandak cılarm yardımile yolcular dışarı Çi karıldı, Iki gün çalışıldıktan sonra yangın söndürüldü,,, Denizyolları idaresi dün Istanbul müddelumumiliğine müracaat ederek Bodrum müddelumumiliği tarafından mühürlenen ambarm açılmasını iste- miştir. Yanan mallar Bodrumda © karılmıştır. Kısmen yanan ve sağlam kalanlar da burada boşaltılacaktır. Standard kumpanyasına ait yağlara bir şey olmamıştır. Vapur muayene edilerek tamir edilecektir, İki vapur daha satılıyor Denizyolları idaresi Gülcemalden Ankara İsmetpaşa Kız Enstitüsünde ders yılı münasebetile gü zel bir sergi açıldı. “Bu seneki sergi, göze arzediyor. Yukarıki resimde, sergiyi ziyaret eden Bayan İsmet İnönü Vapuru Dün Limana Geldi Bodrumda anbarından yangın çıkan İnönü vapuru dün sabah limanımıza gelmiş ve Topane açıklarına demirlemiştir. Bodrum Müddeiumumiliği tahkikatını henüz bitirmediğinden yangın görünür bir üstünlük görüyoruz. 7 li Vapur mürettebatı dün bir muharrimize hâdise etrafında şun- Sabıkalı İD en Çoc im Xx Tutuldu Rıza isminde 15 yaşında sabıkalı bir çöcük, evvelki gece hırsızlık yör parken tekrar tutulmuştur. Rıza, bundan önceki mahkümüyetir Bi bitirerek hapisten iki gün önce çıkmıştır. Evvelki gece saat üçte Er ultoprakta bakal Hilminin dükkân” Da girmiş, çekmeyi kırarak 12 lira ile 20 paket sigara almıştır. Rıza, Kala” miş tarafına doğru giderken gece deV riyeleri tarafından görülmüş ve yak” lanmıştır. Suçlu, bugün adliyeye veri” lecektir, Fatih Kaymakamı Belediye Reisi Muavini Oldu sonra Sakarya ve Gülnihal vapurları- nı da satılığa çıkarmıştır. Bu vapur” lar cuma günü pazarlıkla satılacaktır. Hurda demir ihracı menedildiğinden bariçten teklifler kabul edilmiyecek- tir. Gülcemal vapurunun Avrupada- ki isteklilerine satılması hal henüz Vekiller Heyetinden müsaade alınmamıştır. Motosiklet Çarptı 'Mihalin idare ettiği motosiklet Şi- sane yokuşunu çıkarken 12 yaşındaki Rayele çarpmıştır. Çocuk, vücudü- nün muhtelif yerlerinden ağır yara- lanmıştır. Açık olan belediye rels muavinliği" ne Fatih kaymakamı Raufun tayip edildiği hakkındaki emir dün Ankars” dan dönen belediye muhasebecisi Ker mal tarafından getirilmiştir. Yeni” muavin bugünlerde işe başlıyacaktır. : Cadde ve Sokakları Bozan Kamyonlar Dahiliye Vekâleti belediyelere gön” derdiği bir emirde kamyonların fa la yük aldıklarını ve bu yüzden cad” de ve göseleri berbat ettiklerini bile dirmiştir, Belediyeler, bunu önleyici tedbirler alacaklardır. İ Yeşilköy iastedeslağ merkezinden aldığımız malümata göre, bugün yur dumuzda gökyüzünün az bulutlu ol- ması ve rüzgürların şimal istikame- tinden orta kuvvette esmesi muhte- meldir, Dünkü Hava Dün, şehrimizde hava açık ve gü- neşli geçmiştir, Barometre 759,8 mi- limetre, en az hararet 25.9, en fazla tülenti samdaki, i Bugünkü Hava: Mar 6ncday b Kiri 48 Arabi 1356 Rumi 1358. İn iülâhır: 13 Haziran: 9 | Günes: 4.28 — Öğle 1215 İ Ikindi: 16.16 — Akşam: “> i İ Yatsı İmsak; #9 olarak tesbit edilmistir. Zal simali şarkiden saniyede 4 met