* TAN 15-90-06 —— 7 r i ! Bü .. * BÜYÜK A U kik. tl İ Sağlık üyük bir macera R r laY4 i : Mela ACLAORİRMİLEr|, öğütleri filmi adyo KİL ey) . : Mi Yün işleme modası No. 46 Yazan : Ziya Şakir şi Amerikada 7,5 milyon ve» Bugünkü program .. Lg Kadın modalarının hepsi, şüphe| * “3 Istanbul Müdafaa ihtiyacı kar şısnda Sard |sir, bayanları dahi ziyade güzelik! nüsha basılıp satılmış m Öğle neşriyatı — 1230 - 12,50: Plfkla k a bi of iü yy m rm Cmk). olan bir eserin filmi |... e ZARS0 18087 Havadis; modaların hiçbirine bir ey det EE e : arargâhına Ir muireze gönderildi ki, oki Be hepa gösteriliyor vam *...i Demişti. Fakat uzun müşavere-|da muvaffak, takdir etmek vazifemizdir. Fakat 5 *.... lerden sonra; cepheye ir ei peni mii ei rl ke gi bir moda güzellik vermek gayesini rAass #RD74 üzere teşkil edilecek müfrezenin ba-| liklerine gitmişlerdi. Oradaki ODra-|'edin ettikten başka, bayanların “arr gina Etemin geçirilmesine karar ve-| malılardan bir kuvvet teşkil edecek- sağlığına da hizmet ederse sevinci- *.7 rilmişti, lerdi... Fakat bunun içinde silâl | 2 elbette artar. ren Bu karar, Eteme bildirilmiş; onun| cephane, bomba ve saire elzemdi. Yün işlemenin, o işi gören nazik #52 tarafmdan da derhal kabul edilmiş- ti. Bu suretle (Kuvayı Milliye müf- rezesi kumandanı) ünvanını alan E. tem Beyr İlk iş olarak Bandırma halkma bir ültimatom vermiş; teşki- lâtını ikmal etmek için bir hafta zarfmda (60 bin lira) istemişti. Şa- yet bu para muayyen olan zaman zar fınds tamamen tesviye edilmiyecek olursa, zenginlerden cebren alacağı- nı da ilâve etmişti. Etem Bey; bunları ele geçirmek için evvelâ, müdafaai milliyenin ilk kahramanı olan Ayvalık cephesi ku- mandanı Ali Bey'i ve sonra da, — o sırada (Soma) da bulunan (Mira- Tay Küzm Bey) e müracaat etmiş; (Salihli) de bir cephe tesis etmek için yardım istemişti. Bu sırada, Salihli cephesinin vazi- yeti, müşkülleşmişti. 68 inci alaym ellere güzellik verdiğinin ispatını, ta- bii, benden beklemezsiniz. Bu, va- purlarda ve gazinolarda bile, zevk sahibi kimselerin oturacakları yeri Yün işliyen bir obayanm karşısında seçmelerile sabittir. O gençlerin a- rasında daha ziyade hararetli olan- larm rivayetlerine göre, bir gözle firt dinletmek için en elverişli va- ziyet te onun yün işlediği zamandır. Yün esvap halinde sağlığa en İyi (S) kâğıt yapıp 1 pik ile müzaye- deyi açar. (N) 2pik o ve (8) 4 pik, Yan taraflar dalma geçerler (W) kör (D) si ile oyuna başlar. (E) ve (W) nin kâğıtları görülmediği farzedile - rek (S) nasl oynamalı? * Bu meselenin halli, 17 perşembe sayımızda çıkacaktır, 13 Eylül Pazar sayımızda çıkan meselenin halli 21,10 Brcalua: Haydyn, Spohr, Tchaikova Çk YE mm Sentonik konser, 22 Prag Ptem Beyin bu tehditkir talebi a. |1 inci taburumun fazla &ilâhları, bü-| hizmet eden maddedir. Bu iyilik o- ya ite! zerine Bandirma heydtan içinde kak tün eli silâh tutan halka tevzi edil.İnun zaten canlı bir mahlükun Sır-| Bv 697 ; . miştı. Zenginler, derhal Istanbula | mis; teşkil edilen milli müfrezeler|tından gelmiş olmasından değildir. La R 07 ei SB ente siye Ahmetli | istikametine © sürülerek | Hangi maddenin daha İyi ıstttığını ul NT) 98 Dv ga | Hafif forkestra, 2115 Radyo © — Kuvayı Milliye'namı altında or.| (Sari) da karargâh tesis edilmişti... merak eden hekimler, madenden bir Mi ii musiki, taya atılan bir sürü eşkıya, halkı | Buna binaen bu şiddetli müdafan ihti |insan göğdesi yaptırarak içersin! 37 Fümden Yeni Dir sahne #nro, İW © şz,; £ | OPERALAR: soyuyor. Kaçtık. Hayatımızı zorla) Yâ“ karşısında Etem Beyin teklifi derecede sıcak suyla doldurduktan N küçük dal İh aö4 5 *632 e? Yere Soyman "Dae opera. Kürizrikie. reddedilmemiş; maiyetinde bulunan | Stira üzerine, yün, pamuk, ipek gi) Boyoğlunun Me ilen, yani N kk Da a Diyo Yerynğk) tağik blind (9 atlı) ile Sard karargâhma gön-|bi başka başka maddelerden esvap| DÜYÜK sinemalarda ie Mirnyoimak 3 Gy el ODA MUSİKİSİ: e Etem Bey, halka dehşet ve heye-|derilmişti. iydirmişler ve maden (o göğdenin nek Fl ri AA iy De Gö İka can vermekle kalmış; Bandırmalılar.| Fakat Etem Beyin maksadı, bu| hângi cinsten esvapla olursa olsun ii m ge ği m ez be EMA BE m ee dan on para bile koparamamıştı.. değildi. Onun istediği gey, milstakil|bemen hemen ayni zamanda soğu-| tikazar Sineması Pe ein Ayla ve) , Oda musikisi (Max Reger), Ancak şu var ki, İstanbul hükümeti, duğunu görmüşler. Şu halde giydi- | İk defa gösterilen bir macera filmi| o (S) kâğıt vermiştir. Müzayede na-| DANS KAM bir kuvvet temin edip, başma Bez mekti... Etem Beyle kardeşleri hakkında tah Tali yardım etmiş; bu a: ğimiz esvapların, bizi ısıtmak veya mevsime girdi, #4 olmalı ve el nasıl öynanmalıdır?. 23.15 Roma, 23. z » Varşova, kiksta başlamıştı. zusuna muvaffak olmakta da gecik, | üğülmek bakımından, her hangi bir) Bu film “Mohikanların son evlâdı Müzayede 1405: Viyana: 24155 Döner dile Gönanda bulunan Hür. | memişti. cinsten olmalarının ehemmiyeti yok | isimli çok tanmımış, çok okunmuş ve| os w N E —erreasesaeaasasesane Bu sırada, anda bulu ğ öl pane Yesİ demekti; Fenimore Cooper tarafmdan Yâzl-İ Pas 1Karo 2'Trefi' 2Pik ——zş riyet ve Ttlâfçılar | tarafımdan da mış bir eserdir. Pas: 4Pik (oo Pas Pas Ş Hulk Opereti: ahzı asker sybesi reisi binbaşı Tev- Yün esvapların faydası; yün ku- fik Bey heklında bir şikâyet tufanı yükselmişti. (Binbaşı Tevfik Bev, eşkıya Pte- min biraderidir. Burada halkı, hükü- metin âmali hilâfma olarak silâhlan- dırmaya kıvam etmiştir. Eğer bu a- dam derhal buradan okaldırılmazsa; bir çok uygunsuzluklar zuhur ede- cektir.) Açık muhabere: Bay Fahri İstiklâl mücadelesinin başından 50- nuna kadar çalışan bir mücahit sıfa- tile, yazılarımıza verdiğiniz (kıy- met, bizi çok teşvik edecek bir mahi- yettedir. Mektubunuzda, bahsettiği - niz hâdiseler, bizim için de çok mü- maşlarda ilmiklerin arasındaki göz- lerin daima az çök geniş olmalarım- dan ileri gelir. Timikleri pek sıktı ve pek ince kumaşlar vücudun #icaklı- Zını çabuk kaybettirirler, Bunun ak- 8i olan kumaşlar —ilmiklerin ara- smda kalınca bir hava tabakası sr- kıştığı için— vücudun hararetini da- iha iyi muhafaza ederler. Sessiz film zamanmda filme alm - miş olan bu mevzu, o zamanlar bü- yük bir muvaffakıyet kazanmıştı. Ayni muvaffakıyeti şimdi de kazan- mak istiyor. Sinema bakımından sessiz zamalardaki film, tesir ve he- yecan bakımından bu sefer gösteri - len güzeldir. Filmde oynayan artistler arasmda Oyun (E) 4 pik yapacak. (S) tabil trefl (V) si öyle oyuna başlar. (N) trefl (A) ve (R) sini aldıktan sonra koz oynaması zaruridir. (S) koz (A) nı İ slıp tekrar koz öynarsa geri kalan bü tün İeveleri yapması lâzımgelen (E) bu eli nasıl oynamalıdir?.. Eğer karolar iki tarafta Üçer üçer Beylerbeyi İskele Tiyatrosunda Bu akşam 21.45 de (Halime). Ya- Aleni Teşekkür Ailemizin sevgili reisi, zevcim ve babamız Milli Müdafaa Vekâleti sa « bik Fen ve san'at Umum Müdürlü - himdir. - vesikalara raptetmek sar-| sağlığa uygun bir esvabım derimi, | “Tüccar Horn” filminde oynayan bir) taksim edilmiş ise yerden bir trefi | dünden mütekait General Hasan Kıp- Dini gi a ER rare irmmmil İl zin teneffilsüne ve terin tebahhur e. | taki msimaları görmek kabildir. E2-| kestikten sonra 4 koz, 4 karo ve kör) Sak'ın vefatile hissettiğimiz derin te. Mersinli Cemal Paşa, binbaşı Tevfik Beyi Erzuruma teyin etmiş; derhal vazifesi başma hareketi için emir vermişti. Tevfik Beyin vaziyeti, müşkülleş- mişti, Kendisine bir hattı hareket tayin etmesi için eski arkadaşı olan ismi geçen zat ile görüşmeyi, biz da- ha evvel arzu ettik. Ve hattâ, kendi- sinden bir davet bekledik... EZer şim di kendileri böyle bir arzu izhar bu- yuruyorlarsa, bize yardım ve tarihe de hizmet etmiş olurlar. Teşekkür ve hürmetler... — Z. 8. dip çıkmasına. engel olmamasıda lâ- zımdır. Bu bakımdan da en iyi ku- maş yine yündür. Böyle, havanın girmesine ve ter buharının çıkması- na elverişli olmak bakımından es- vap kumaşlarının sırası şöyledir: En az elverişli keten bezi; sonra si- rayla: Pamuk bez,, keten örgü, pa- başka ketenden bez pek çabuk ku- rür ve kururken vücudun hararetin- den bir kısmını da bersber epi Halbuki yün kumaş ıslandıktan cümle Edvina Both gibi, Filmin tahi- at manzaraları güzel, facialar heye- canlı bir şekilde tertip edilmiştir. ja. Senen'n Muvaffakiyeti SAKARYA Sineması (Eski Ek sırayla şöyledir: Limon sarısı 102; haki renk 140; açık yeşil 155; zey- tuni yeşil 168; kırmızı 165, mavi O eüğr eaeaMz ean mek mümkün; fakat ya bir elde 4 karo varsa » bir kere bu yola girdik- ten sonra - artık taahhüdü yapmağa imkân kalmaz. O halde iki taraftan birinde hem 4 karo ve hem kör (R)si bulunduğunu farzederek ilk bir plân za etmek mecburiyetinde bırakmak- tır; ki bu mecburiyetle başka lizum- lu bir kâğrt atabilir. gi le vir gere Si bizzat veya lr teselli etmek lütfu nezaketinde bulunan ordu yük- sek erkân,ümere ve zabitanma, mer. humun kıymetli silâh arkadaşlarma ve ailemizin bütün samimi dostlarma ayrı ayrı teşekküre sonsuz elemleri. e Dez İHiğe Me; mehdi ei P3-| hamra) her gubede derin ihtisasları | kurmak daha sağlam bir yol gibi gö | miz mâ) olduğundan bu vazifenin i- pe m eri : muk örgü, yün örgü, pamuk fanile,| lan bir beyet tarafından dare edil. |rünüz; zira bü hesap doğru çıkarsa | anma muhterem güzetenizin tavas (Gitme. İstifa et. Buralarda, çalı. va cek ve senenin en son muvaffakiyet- bu se bulunduğu di nihayet | sutunu rica ederiz. ME ne Yünün bir iyiliği de çabuk talan. ere le ya bir karo veya kör (R) sini atms-| gi Oğlu O Kır © Damadi m i eki Buzun Üzeri mâmasindan ileri gelir. Keten bir ğa mecbur bırajimak mümkündür. | Habibe Cemal Nurhayat Halit Altan ia, sevap ia Re ve bezin bir dakikada içtiği o miktarda | —————r——| “Coup de Vienne" VİYANA AÇMAZ! | memenin ai EE e O suyu yün kumaş ancak yarım saat-| vücudu © kadar iyi ısıtır. Meselâ| denilen bu manevranın esası şudur: |ahhildünü yapmağa muvaffak olur. ALE intinsr etmek Üzere Bun- te içer. Pek iyi bilirsiniz ki bir es- | yün kumaş beyaz renkte olunca © Düşmanım elinde bir kâğıt sağlamak) # (S) dördüncü levede koz oyna" dırmaya gelmişti. S9 kebabı, fı. | vap nekadar çabuk ıslanırsa insa. |neşin ışıklarını tutma derecesi 100 ve, ondan küçük kâğıtlara hâkim kal | mayıp ta kör oynarsa (E) için karo- Şe e Ya e meler GP nmtaca, nf © kadar çabuk üşütür. Bundan |sayılırsn öteki renklerin dereceleri mak için, düşmar o kâğıdı muhafa.|ların üçer üçer taksim edilmiş butume masını aramaktan başka çare kal « maz; fakat bu ihtimale evvelden baş» vurup ta Üç el karo oynarsa ve Ümi 198, siyah 208. (CE) bu plânla ikinci kozu aldıktan İdi boşa çıkarsa ondan sonra taahhü- filminin asal ra yavaş yavaş kurur ve vücudu bir-| (En az ısıtan kumaş beyaz renkte|sonra elindeki son trefli yerden ke -|dilnü hiç bir suretle yapamaz. yıldızı denbire üşütmez... Demek oluyor ki | yün kumaştır. Onun için bu ECC€N|ser ve oradan kör (A) ni oynayıp) *Eğer iki taraftan birinde 4karo ve çi yün her hangi bakımdan öteki ku-|yaz mevsiminde bayanlar beyaz düşmenm (R) sini sağlar; ve bunu |diğerinde de kör (R) si varsa bir ke- K d Ka ilm az maşlara üstündür. yünden rop ve truakar giyiyoriardı. | müteakıp kozlarını sonuna kadar, ya | re düşmek zaruridir. anun an Ç Fakat kumaşlarda rengin de hay- | Önümüzdeki kara kışta me renkte|pi üç el koz oynar. Bu dokuzuncu le-| Bu-'meselenin bütün inceliği eğer Filmi ile bugüne kadar yaptığı eserlerin en güzelini yaratmıştır. Mahmut YESARI No, 43 lice ehemmiyeti vardır. Bir kumaş ne kadar koyu renkte olursa Güneş in ışıklarını o kadar çok tutar ve di fikrimden o, geçiyordu: bira, işta- valtı ettin, açlık ta baş ağrısı verir... Madam Zaruyi, bakkala gitmişti; hmı açar... Sabahleyin de hafif kah- kumaş giyeceklerine gelince orasını ancak Majeste Moda bilir. LOKMAN “MEK suç işlemiş gibi etrafma bakındı. yoktu, Toyluğuna ve korkaklığma güldü. Mutfakta ve apartımanda > kimseler ve üstüne (N) ya kör (R) sini veya | iki taraftan birinde 4 karo varsa ye» dört karosundan birini atmak mecu | gine muvaffakıyet ihtimalini düşü - riyetinde kalır, ve bu suretle (E) ts- |nüp bulmaktadır. — Benden çok yaşıyacaksm... Şim-| zatmıştı; şişeyi ttriyerek aldı ve bir Ayyaş m oldum. para etmiyor... Allah, bir kulunu Ve piyanonun başma geçti, şarkı Ealdürecek mi, yaşlı da olsa, çirkin söyliyerek çalmaya başladı. Apartı-| de olsa, fakirde olsa, bir sebebini manm kapısınm açıldığını Madam güldürüyor... . Güldürmiye- Zaruyinin geldiğini, hattâ elinde bi-İcek mi?. İşte, böyle güldürmüyor! İclâl, bir çırpıda soyundu, kimono- iyi Telâl ,onun arkasından baktı, ağır başladı; başında ağ. ağır rıları içinde bulantıya benzer bir €- &inti vardı. — Hayır... Kimse gelmedi... İelâl, yatak odasına doğru yürü: dü: — Kim gelirse, evde yok, dersin. — Yatacak mısınız? Genç kadın, durdu ,elini alnından geçirdi: — Doğrusunu İstersen, yatacak mıyım, oturacak mıyım? Ne yapı cağımı bilmiyorum... Soyunacağım... Günlerce yol yürümüş gibi yor gun, bitkin bir halde eve dönmüştü. — Yemeği hazırlıyayım mı? Diye sonra Madam Zaruiye: — Hiç iştahım yok! dedi. Madam Zaruyi, meraklandı: sunu giydi, mutfağa geçti. Niyeti ağrısmı dindirecek bir hap yutacak- tı. mış, fakat Üzerinden ancak iki par - mak kadar alınmış bir küçük şişe rakı gözüne ilişti. Rakı, soğuktan, di: buz dolabmdan soğuk su alacak, baş Buz dolabmı açtığı zaman, açıl bembeyaz olmuştu. İciâi, gülümse- Ve toyluğuna, korkaklığna gül mekle beraber, kendi kendine cesaret vermek istiyormuş gibi, şişeyi açtı, ağzına dikerek bir yudum aldı, boğa- zı yanmıştı; hemen musluk taşma götürdü: — Bana dâ ne oluyor? Yangmdan mal mi kaçırıyorum ?. Kuru kuru gülüyordu: kuyorum #anacak! ra şigesile kapıdan baktığını görme-| Madam Zaruyi, çok ileri gitmiş gi- mişti, bi durdu; korkarak dört yanma ba” Yaşlı kadm, üzerine rakı sofrası| kındı ve sağ eliyle haç çıkardı: kurulmuş masaya, ve şarkı söyliye- — Tevbe... Tevbe... Biri Allah, bi- — Hani gören olsa, birinden kor- rek piyano çalan genç kadma baktı, | ri kul,. Ben, neci oluyorum da işle yutkundu, başını eğerek (o mutfağa| rine karışıyotum?. döndü: Ve buz dolabmdan kebaplık etleri ykm emar e m ez eme — Sokağa çıkarken bir şeyinizl Madam Zaruyi, sesini çıkarmadan| . Ne de güzel soğumuş! Şişe elinde, yemek odasma geçti, | ta, iflâh olmuş, laşmış olan İclâle, kadehini uzattı: yoktu... başını eğdi, mutfak tarafına gitti. Beyazlaşmış soğuk rakı, onun bir.| büfeden kadeh, bardak çıkardı, ma-| Ve onun içi yanarak kendi — Seni gördüm, ben de keyfe ge arkasından seslendi: Ielâl, — Madam, yemek ne var? Yaşlı kadın, dönmüştü: — Kebap hazırıyacağım... Pilâki var... Börek var... Jelâl, düşünüyor gibiydi; gülümse- di: — Madamcığım, senin pilâkin en- festir. Bana, bakkaldan bir şişe bi- Genç kadmım yüzüne bakıyordu: — Renginiz de solukça... Telâl cevap vermiyordu. Yaşlı ka- dm “— Yoksa Celil Mahiri mi gördün? Ondan bir haber mi var? Diye sormamak İçin, kendini zor tutuyordu. lelâl, önun, gözlerinin içi sorgu do çok ölü hatıralarını diriltmişti. Ku ona fısıldıyorlardı: kalmaz! Rakı, baş ağrısmı keser... — Neden başm ağrıyor? Vücutça hasta mısm? Hep sıkıntındandır bun lar, iç sıkmtısndan.. İç, unutur. lağının dibinde, bir çok aşina sesi, — Bir kadeh iç açılırsn, bir geyin sanm üzerine koydu; mutfağa gitti. Madam Zaruyinin hazırladığı bö- reklerden bir tabağa ayırdı ve buz| şarkıya, hayalini kaptırıvermişti: dolabında bulduğu elmaları da getir. di: — Sofrayı kurdu! Bu, yalnızlık içinde, kendi kendine &ofra kuruş ve yalnız başma, gündüz | yordu: rakı içiş, hoşuna gitmişti. Kadehi kendine söylenirken, genç kadınm| dim. Bir tane içeceğim artık. Ne © tatlı ve yumuşak bir sesle söylediği | lursa olsun... İelâl, yaşlı kadmm somurtacağıntı “Kimseye etmem şikâyet, ağlarım | açık açık değilse bile, için için somur” ben halime... | tacağını sanmıştı; Madam Zaruyi'Y* Yaşlı kadıri, göz pmarlarmda top-| niçin surat asıyorsun ? diyemiyecekti lanan yaşları, elinin tersile kuruta- | Fakat evin içindeki çatık kaş, as” surat, onun keyfini kaçıracaktı, — Gençliğine, genç: güzelliğine, | kinci, üçüncü kadehten sonra, | felil hı, merakla, karşısında dikilişine de| ra alır mısm? sun... doldurdu, bir yudumda içti ve bir| güzel; zenginliğine, zengin. Az talih, | baş ağrısmı unutmuştu; tatlı bir n© | are. Madam Zaruyi, sevinçle ellerini) — İştah açar, iç... böreği ısırırken boğulacak gibi gü-|az kismet, değil amma... İnsan kıs-| şe içinde idi. — Beni, arayan soran oldu mu? İcırpmıştı: İclâl, korka korka elini dolaba w -İ #ivordu: mın yüzü gülmiyecek mi, hiç biri kmde kkk mke ik 4 b 4 ga A AN (Arkas var)