e 9.4.986 Tayyörler üstüne ihmal âr atılan yarım pelerinlerden — ..— Sinema artisti Röcers'in de alnı açık ve başı kıvırcıksız saçları kabul ettiği ni şu iki resminden görüyoruz. ÇILGIN SAÇLARIN MODASI ARTIK TAMAMEN GEÇTİ Bu yaza girerken saç modasınm |liyen kenarları tabii olmak ve arap tamamen değiştiğini görüyoruz. Bir | saçı gibi biribirine girmemek şartıy- iki senedir kadınların başlarında hü- |le buklelerle süsleniyor. Başın topar- küm süren dağınık, kıvırcık taranma | lak kısma tesadüf eden saç yığının- lar yerine, tepeye gelen saç kısmınm | da çizgi yapmak hoşa gidiyor. Çizgi- büsbütün düzelmesiyle başlıyan te- Jim ortadan veya yandan ayrılması mayül nihayet sade ve tabii taranma- | yaşa ve yüzün gençlik manasına göre Bm nihai galibiyeti şeklinde tecelli | değişmektedir. Genç kız ve genç ka- etti, | dm vaziyetinde olanlar saçlarını yan- Bundan sonra, artık her tarafı buk | dan, biraz daha yaşlılar ortadan a- Ie dolu, enseye doğru taranmış kuzu | yırmaktadırlar. iğ kuyruğu gibi karmakarışık sarkan| Yeni saç modalarmın dikkate alı. kadın saçlarımı, 0 çilgm tuvaletleri BÖ | nadak hususiyetlerinden biri de slm remliyocağız. vx | kısmının açık bırakılmasıdır. Evvelce Yeni taramalarda, başım toparlak | a tuğa gibi alma saç düşürmek, kaş- : i larında en ufak : ama geleni tahammill od. | arr doğru bir ük kuvrım indirmek de miyor, Saçların yalnız yüzü çerçeve- | hiç kabul edilmiyor, TAN Kadın - Moda u mevsimin modası Bu yaz elbiseler sade ve kibardır Açık hava mevsimine girerken yazl modasının geçen mevsimlere göre 0- lan umumi farkların madde madde yazarak, yaz modasınm esaslı hatla- | rını meydana çıkarmak istiyoruz: 1 — Akşam tuvaletlerinden başka elbiseler kış modellerinden iki üç san timetro daha kısalmıştır. 3 — Trois- gunres denilen manto- lar azalmıştır. Böyle mantolar giyil- | diği takdirde, önleri açık ve sırta şöylece atılmış gibi, ihmalkâr giyili- yor. Daha ziyade kısa, ceketten biraz uzunca mantoların modası hâkim ol- mağa başlamıştır. 3 — TTayyörler de geçen mevsim- dekilerden iki üç santimetre daha kısadır. Yalnız belleri biraz daha al | çak yapılıyor. | 4 — Gece tuvaletlerinden maada bütün gün ve her yer için tayyör yiliyor, tayyör iptilisi akşam tuva- letleri için bile ağır ipeklilere gidecek tayyör şekillerini icat ettirmiştir. 5 — Tayyörlerle muhtelif kumaş» lardan yapılmıs blüzlar giyiliyor. | 6 — Bütün elbiseler Üstünde plise- | ler vardır. Pliselerin kadın yürüyüşü. başka bir hava ve zevk verdi şalmaştar, 7 — Renklerde toprak sarısı, gür neşli sarı ve sünger kâğıdının hafif gül rengine kaçan pembesi hâkim- dir. $ — Kollarda ve omuz başlarında- ki bolluklar hafiflemiştir. Kolun bi- | leklere gelen kısımları ayni k tan ya kapaklı yahut sımsıkıdır. 9 — Han aştan olursa olsun bütün elbiselerin e bellerinde deriden kemerler var, 10 — işlemeler ve Desenlerde Çir motifleri galiptir. Kıvırcıksız yeni saçlardan iki model ' İ EMPRİMELER TEKRAR CANLANIYOR Bu kaşın sonlarında tarihi ve pahali kumaşlara doğru hızla başlıyan cereyanı yaz modelleri biraz hafifletmiştir. Ancak çok zenginlerin alabildikleri ağır ve ekserisi el örgüsü ile pek «ski medeniyet devirlerindeki kumaşlara | benzetilerek dokunan arasına emprimeler karışmağa başlamıştır Epey zamandır bırakılmış olan emprimeleri tekrar canlandırmak üze- re Fransanm su şehirlerinde zengin çeşitli mödeller teşhir olunmak Emprimelerin her bütçeye pahalı kumaşlardan daha uygun gelişleri betin orta sınf arasında yavaş yavaş artmasına vesile olmaktadır. Em- prime kumaşların modasını canlandır mak üzere çalışanların basında bir zamanlar Parisin “en zevkli kadın terzisi, unvanını kazanmış bulunan Jean Patou bulunuyor. Hafifliği, çeşitlerinin fazlalığı ile gözleri okşıyan emprimelerin bilhas- sa deniz kenarı ve güneşi bol şehirlerde iyi tutulduğu dikkati çekmekte dir. Bu cins kumaşların orta bütçede olanlar urusında revaç bulmasına Paris mağazalarında çalışan ve tatil saatlerinde sokaklara neşe veren işçi kızların da çok tesiri oluyor. Paraları kıt olan o şirin kızların sırtlarında emaprimeler en ağır kumaşlar kadar kıymetli duruyor. Dirsekleri Jigolu göğsünden omuzlarından kendi renginden kordonlarla işlenmiş güzel bir mevsimlik manto, kadının şapkası da fevkalâde zariftir