1 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

KP V? Muvafakaf Cçvabı 2 Nakili A.R. “Nadire, Beni De Kandırmış, Yeni Şirketin Kurulması Kararlaşmıştı .: ,, 15 Nisan... Nadire,. geceyarısından sonra | ben de - kapıdan | avdet etmiş.. girerken henüz şafak söküyordu... Biribirimizi ancak öğle yemeğinde görebildik. Nadire beni görür merakla sordu: — Ayol, bir şeyler Anlat bakalım. Meseleyi olduğu gibi anlattım... Nadire; bazan hayret göstererek bazan da katıla katıla gülerek beni dinledi. Ve sonra biraz dü- şünerek cevap verdi: — Fena — hareket Melek. — Niçin? — Vallahi fena teklif değil. — Nasıl değil?.. Herif beni adeta basamak yapmak istiyor. — E, ne olur sanki... Bugün- kü vaziyetimiz. de hergün kalp- lerimizi hislerimizi çiğneyip geç- miyorlar mı?... Aradaki fark ne?.. hattâ sen ona bakarsan bugünkü vaziyetten daha temizce bi hayat gibi geliyor bana... — Bırak allâh aşkına, Nadire. — Bırakı, mırakı yok kızım.. sen, kendini aldatıyorsun... Taşı- dığımız marka hep bir. Hiç o mazsa o hayatta bol bol yaldız.. bol bol şatafat var. Bugünkü gibi, sokak sokak sürtmek yok. Ben senin yerinde olsam, hiç durmaz kabul ederim, — Nadirel, Gene şeytan gibi damarıma giriyorsun. — Vallahi, ciddi söylüyorum... Hattâ, sen ©o teklifi kabul et. Ben de sana yardım ederim. Bir bunları konuşurken daire- nin kapısı çalındı. Zehra, kori- dorda hızlı hızlı söylenmiye baş- ladı... Nadire sordu: — Ne oluyor, Zehra?... — Ne olacak.. Dünkü sar'ası tutan beyin şapkası burada kal- mıştı. Onu almak için bir çocuk yollamış. Çocuğa, beyi soruyo- görmez olmuş. etmişsin Baki Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 25 İSTANBUL Gazetemizde — çıkan yan ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 kurüştur. —ama Gelen evrak geri verilmez. iHânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. Posta 'kıılıııın 741 lstanbul rümde hiç böyle sar'a görmedim. Bizim — bildiğimiz sar'alı düşer.. Bir yerde kalır... Nadire, derhal: — Zehral.. O çocuğa söyle biraz beklesin. Mektup vereceğim. Dedi. Ve sonra, şu mektubu yazarak Burhana gönderdi: | Beyefendi: Dün benim apartımanda bu- lunmamam müessif bir hâdiseye sebebiyet vermiş... Sizi temin ederim ki böyle kavga ve gürül- tü ile başlayan işler, daima eyilik ve sükünetle biter. Ben, teklifinizi Melek Hanıma kabul ettirdim. Teferruat hak- kında konuşülmak ve arada bir mukavele yapılmak üzre bu akşam teşrifinizi bekleriz. Yalmız mesele- nin gayet mahrem tutulmasını rica ederiz Beyefendi. Nadire x Melek Hânımın kendi Bu satırlarla hitam bulan sayfadan sonra, bir çok sayfalar boş bıra- kılmıştı. Bu boş sayfalarda bir çok adresler.. Terzi, Kunduracı, Bakkal, Kasap, Sebzeci' Hizmetçi hesaplarile ufak tefek mektup müsveddeleri vardı. Bir çok yer- leri — silinmiş olan bu mektup müsveddelerini — dikkatle tetkik ettim. Bunlardan bir kaç tanesi nazarı dikkatimi celbetti. Aunları da aynen naklediyorum. Mektup sureti Azizim Şevket Beyl. Refikanızdan Ayrıldığınızı.. Ve bana, Hala Hanımın evindeki teklifinizi bir defa daha batırlattı- Zınızı yazıyorsunuz... Refikanızdan ayrıldığınıza o kadar müteessir oldum ki tarif edemem. Vâkıa, bu kadının sizi memnun ve mes'ut edecek bir yaradılışta olmadığını Hala Hanım kaç defalar söyle- mişti. Böyle olmakla beraber, bazı iyi cihetleri olduğunu da inkâr etmemişti. Ah, ne olurdu Şevket Bey; Yalmız onun iyi cihetlerini görmüş olsaydınız da; böyle silküp atıvermeseydiniz bu zavallı kadını... Şimdi hayatta yap yalnız kalan bu zavallı kadın ne yapacak?.. Ah siz.. Bu erkekler nekadar kendinzi düşünüyorsunuz.. Her şeyi neka- dar kendinize uydurmak - istiyor- sunuz?.. — bunları — düşündükçe, erkeklere kudından farzla hek veren kanun ve ananelere lânet ediyorum. Gelelim, asıl mühim meseleye... Halanızın evindeki teklifi tekrar ett ğinizi söyliyorsunuz. Buna şim- | tenjana tabi tutulması ve ecnebi di de vereceğim cevap, o zamanki verdiğim cevaptan başka bir şey | olamıyacaktır. Bu inadıma, ben de | teessüf ediyorum. Fakat ne yapa- | yım ki kendimde bu fikrimi tebdile kuüdret bulamıyorum. Sizden de istirham ederim; Bunu böylece kabul ediniz; Artık bu mestle üzerinde daha fazla ısrar göster- meyiniz. Beni görmek ihtiyacında oldu- gunuzu — yazıyorsunuz. En hakiki ve en saf bir dost sıfatile size daima kapım ve kollarım açıktır. (Arkası var) elile | yazdığı büyük ve kırmızı kaplı | defter, burada hitam buluyordu. | SON POSTA Beceriksiz 'Ressam: adam, | | | Dzanın sebeplerini ve iza | çareler göstermesi itibarile çok — Ben daha ön yaşımda iken güzel resimler yapıyordum! — Hangi yaşa geldiğiniz za- man, yaptığınız resimler fenalaş- mıya başladı? Dünya İktısat Haberleri Almanyanın Sınat Vaziyeti Her yerde olduğu gibi Alman- yada da hükümet, iktısadi zorlukları gidermek için bir takım çarelere baş vormaktadır. Alman — gazeteleri son zamanlarda milli sosyalist hükümetinin kararlarındaki isa- beti göstermek maksadile birçok istatistikler neşretmektedirler, Bu istatistiklere göre Alman kömür sanayii bu sene geçen yıla bakarak daha iyi bir halde- dir. İçinde bulunduğumuz - yılın ilk beş ayında (49) milyon ton kömür elde edilmiştir. Bu miktar geçen senenin ayni devresinde alınan kömürden 6 milyon ton fazladı. Otomobilcilik sanayii de geçen yıla nisbetle daha iyidir. Geçen nisan ayında Almanyada (12850) binek otomobili yapılmıştır. Hal- buki ( 1933 ) senesi nisan ayında yapılan otomobil miktarı bunun ancak yarısı kadar yani ( 7460 ) arabadır. Motasiklet imalâtı ise bir sene içinde hemen hemen iki misline varmıştır. Milli sosyalis rejiminin tatbik olunduğu ilk sene (1933) yılıdır; bu yıl içinde inşa edilen apartı- manların miktarı (1932) senesin- deki ( 159 ) bine mukabil ( 202 ) bindir. Hergün iyileşiyor gibi * Paristen bildiriliyor: Fransanın :uı:ıukkv.u lldıı:ı- 2 l hareketler bir- muhim bir liği umumi heyeti toplantı toplanmıştır. Bir- çok iktısadi meselelerin görüşül- düğü bu toplantı dünya iktısa- Fransada | diyle uğraşanları yakından alâ- kadar etmiştir. Umumi heyetin it- tifakla vardığı netice dünya buh- için mühimdir. Bu karara — nazaran vergi meseleleri, idhâlâtın. kon- memleketlerle — yapılan — ticaret müzakerelerinde iyi hareket edil- memesi bu günkü Fransız iktısa- di buhranını doğuran başlıca amillerdir. Komiteye göre vergi alım iş- lerinin sadeleştirilmesi ve hafifle- tilmesi, maliyet fiatlarında bir azalış meydana getireceğinden iç ve dış ticaretin artmasında başlı başına bir amil olacaktır. Kon- tenjan işinin yavaş yavaş ortadan kaldırılması ve buna mukabil ec- nebi memleketlerle Fransız ihra- | murluğundan: | iğğinde Büyükdere caddesinde Zincirli- | 16 ya kadar İstanbul | iresinde satılacaktır. Arttırmaya iştirak | için yüzde yedi buçuk teminat akçesi < —— O — catı düşünülerek anlaşmalar yapıl- İslanbul dördüncü icra me- Şişlide Levent çift- kuyu — sokağında eski mükerrer, 9 mükerrer 9 mükerrer, © numaralarla | murakkam 3147 metre terbünde tarla- nn tamammma yeminli ehli vukuf tara- ; fından beş yüz lira ve yene aynı ma- halde eski mükerrer 9, mükerrer 9, mükerrer 9 numaralarla — murakkam yola yakım bulunan iki bin yedi yüz yetmiş dokuz metre terbiindeki tarlanın famamına dahi ehli vukuf tarafından üçyüz lira Ve yene aymı mahalde aynı numaralarla muzakkam iki bin sekiz yüz yetmiş bir metre terbündeki tar- Tanın tamamına — dahi yeminli ehli vukuf tarafından iki yüz elli lira kıy- met takdir edilen işbu tarlaların tama- mı on altı sesi açık arttırmaya konulmuş 14-7-034 tarihinde şartnameleri divan- hizse itibarile on beş his- olüp | haneye talik edilerek 13-8-934 tarihine müsadif M bten ierâ da- pazartesi günü saat 4 üncü alınır. Müterakim vergi ve vakıf ica- releri müşteriye #sittir. Arttırma” bedel- leri hisseye isabet eden muhammen kıymetlerinin yüzde yetmiş beşini bul: düğü takdirde ihaleleri yapılacaktır. Akai takdirde ©en son arttıranın — taah- hüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 28/8/934 tarihine müsadif salı günü aynı saatte hisseye isabet eden muhammen kıy- metlerinin yüzde yetmiş — beşlerini tutmazsa satış geri birakılır. — 2280 numaralı kanun mucibince 2004 numa- ralı iora kanununun 186 mcı maddesine tevfikan ipotek sahibi — alacaklılar ile diğer alâkadarların — ve irtifak hakkı sahiplerinin dabi gayri menkul üze- rindeki haklarını ve hususile faiz ve mesarife — dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile yirmi gün — içinde icra dairesine bildirmeleri lâzımdır, — aksi halde bakları — tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. işbu — maddei kanuniye —ahkâmına göre — hareket edilmek ve daha fazla malümat almak 933/80 numaralı dosya ile müracaatları — ilân ikametgühları meçhul olan borçlu Rostom Davitof Restom- yan varisi —zevcesi Madam Atına ve kızları Araksi ve Verjin hanımlarla oğlu Minas efendi hakkında tebliğ ma- kamına kaim olmak üzere ve mezkür mahallerin tamami kirk sokiz — hisse itibarile iki hissesi, hissedar — olmak dolayısile alâkadar bulunan — Aristidi efendi veledi Yorgi ile bir hiase sahibi Zinettin Beyin — ikametgâhları meçhul olduğundan onlara dahi tebliğ. maka» mına kaim olmak üzere ve borçlunun işbu erazisi üzerinde Artin ve Mehdi ve Mehmet efendilerin haozi ihtiyati. leri olup ikametgâhları meçhul — oldu- gandan keza tebliz makamına — kaim olmak-üzere ilân olanur, (77) İstanbul Birinci Asliye Hu- kuk Mahkemesindeni Üsküdar Çamlıca — caddesinde 11 numarada mukim Edvar Efendi tarafından İs- tanbulda Yemişte Çardak caddesinde Zapumaralı dükkânda mükim Meh- met Rifat ve Ahmet Nuri Efendi- ler aleyhine ikame olunan iflâs da- yasının esnayı muhakemesinde, müd- delaleyhlerin icra ve iflâe kanununun 158 inci maddesi mucibince müdda- uabin (476)lirayı maa falz ve masarif isteyenler memuriyetimize olunur ve fihal w depo kararından ba- hisle ittihar olunan gıyap kararının beş gün zarfında ikametgâhı hamr- ları meçhul bulunan müddialeyhlere bersabik ilânen tebliğ ettirilmesine ve emri muhakemenin 18 Temmuz ması bu derdin önüne geçmek için hemen hemen kâfi gelecektir. * Rumen gazeteleri, Maliye Na- zıri — ile diğer Rom:;'ganın Nazirlar Irıı'm- D daki — müzakere projesi ve münakaşalara rağmen, Maliye Nazırı M. Sla- vesko'nun 1934-1935 bütçesini 19 milyar ile kapamıya muvaffak olamadığını bildirmektedirler. Bütçe 22 milyar 650 milyon ley olarak tesbit edilmiştir. Fazlanın bir milyarı Harbiye —aram bütçesine ilâve edilmiş, 450 mil- Temmuz 1 - —a —a Çorlu sulh mahkemesi satış memurluğundanı Açık arttırma su- retile paraya çevrilmesine karar verilen gayrimenkulün ne olduğu: Tarafları ta.» pu kaydında Muharrer 3 kıt'ada 19 dönüm tarla. Gayrimenkulün bulundu- ku mevki: Biri Tekirdağ yolu üzerinde biri Büyükkemer ve diğeri de Bağlar mevkinde. Mecmuuna takdir oluuan kiymet: 32 lira elli kuruştur. Arttirma- nın yapılacağı gün, yer ve saat: Çorlu mahkemesi satış memurluğu 30 Tem- muz 934 Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar. 1 - İşbu gayrimenkulün prttıma şartnamesi SO Haziran 934 ta- rihinden — itibaren 934/3 numara ile Çorlu sulh mahkemesi eatış memurlu- ğünun muayyen numarasında her kesin görebilmesi için açıktır. İlândan daha fazla malümat almak istiyenler aynı numara ile Çorlu mahkemesi satış me- murluğuna müracaat eylemeleri, 2- Art- tırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıy- yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya Smilli bir bankanın teminat mektubu irae etmesi İâzımdır. 3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak haklı sahipleri- nin gayrimenkul üzerindeki haklarım hu- süsile faiz ve masrafa dair olanın iddim- larını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte Memuriyetimize bildirmeleri icap eder aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasın dan hariç kalırlar * » Gösterilen günde arttırırnya iştirak edenler arttırma şart- namesini okumüş lüzümla malümatı #lmış ve bunları tamamen kabul etmiş &d ve itibar olunur. & - Tayin edilen zamanda gayrimenkul üç dela bağırıl- diktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Aacak arttırma bedeli müham- men kıymetin yüzde yetmiş beşini bul- maz veya satış isteyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup te bedel bunların o gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarinın meomuundan fazlayı çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün temdit “ve 15 inci günü aynı saatte yar pılacak arttırma badeli satış isteyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklı- ların o gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile ea çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz. 6 - Gayrimenkul kendisine ihale edilen kimse derha! veya verilen müddet içinde parayı vermezse ihale fesholunur. Ve kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almıya razı olursa ona, razı olmazsa veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle arttırmıya çıkarılıp ön çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için yüzde beşten hesap olunacaa faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kal- maksızın alıcıdan tahsil olunur. Mezkür gayrimenkulün yukarıda gösterilen 30 Temmuz 4 tarihinde Çorla sulh mah- kemesi satış memurluğu odasında işbü ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dahilinde satılacağı ilân olunur. Zayi: İstanbul — belediyesinden aldığim 191 numaralı tahsildar müh- rümü kaybettim, Yenisini alacağım- dan hükmü yoktur. Alemdar şubesl tahsildarlarından Arif — (22) -— sant on dörde talikine karar verilmiş olveçhle tastir kılınan gıyap kararının bir nushası mahkeme divanhanesine talik edilmiş olduğundan mumaileyh Rifat ve Nuri Efendiler Hukuk Usulü Muhakemeleri kanununun 402, 408 maddeleri — mucibince — Mahkemeye müracaatla İtiraz etmediği ve mez- kür depo kararı ifa eylemediği tak- nda muameleyi kanunl- edileceği ilâr yonu borçların tahvili hakkındaki kanun mucibince milli bankaya verilmiş ve maarif ile sıhhiye daireleri de mühim — miktarda zam ıbrılılerdir_ 22 milyar 650 milyon şu su- retle taksim olunmuştur: 6.500 milyon Harbiye; 6.700 milyon Maliye, 1.850 milyon Da- hiliye, 4440 milyon Mhaarif, 97 milyon Naha, 862 milyon Adliye, 180 milyon Ticaret ve Sanayi, 502 milyon Ziri 900 milyon Sihhiye, 900 milyon Hariciye; 21 milyon Başvekâlet, 448 milyon kredi. *