18 Nisan 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

18 Nisan 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

188 SRRVETİFÜNUN No. 1853—168 OXFORD ve CAMBRİDGE xiord» (Oksford) ve Ü scambridger (Ke mbriç) darülünunla- şında ufak bir dolaşma yapılırsa bunların e8ng- yı ingalarında bökim olan barı şmimerinin frenklerin gotik dedik- leri şekilde olduğu gör yülür. 13 den 19 unçuya kadar bütün milâdi aiırler burada hiç ol- mezsa yişk bir bius ile bige şevk ve üplü- piarını ire ederler. Yelkami bü darülfü- nunların binaları bütün Mırlarnn güzel farşla- rını şapışnımıza kadar yaşatan eserlerdir. Fa- kat bütün bu ayrı üs- lüpların arkasında ince bir zevki selim göze çarpar: Çünkü bu da- rülfününlar asırlardan beri anglo- Sakson * slzadegânının muhafaza etmiye ve mükemmelleştirmiye ça- müesşaseleridir. Koleçğlerin Oo hade- meleri de dahil oldu- gu halde bütün şehir Darülfünun emininin nezdine kabul olunmek deijma küyök i resimde Christ Churb Colagae ile miştres Whit'in bir şereftir, Bu Darülfünunlarında... -JI. PREVOST - dan Ke er sad Psikolojik bir an: Oxford Daruülfününda İmtihan salonuna girme çani çalmak üzere iken Eski bir âdete tab'an Oxford talebeleri mekteplerine ancak kapı kapandıktan sonra girerler. Yani şaat on bir buçuktan sonra dikenli par- maklıklara (rağmen duvarı atlarlar. bir talebeye çay ikram ettiği görünüyor. halkı boca ve Tale- belere hususi bir hör. met gösterirler. (Bu risyet tâbi bir his taşımakla beraber biç bir zaman u kelbiye derecesine in- mez. Darülfünunda mev- cut Hintli ve Müslü- man talebe hakir tu- tulmez, tememile bir İngiliz vatandaşı gibi muamele görür, Talebenin (ahlâki tarhiyeni kusuşanda gok şiddetli davranılır. Fakat bu şiddet tale- beyi bileli yollar vaar taaile kaşamaklı hare- ketlarda (o bulunmaya sevkeder. İnzibatın ai- kılığını göstermek içip şu aşağıki rakam bifa- yet eder: «Cembridge»- de muhassır miktar talabe adedinin 100 de 10unu teşkil oeder. Bununla beraber bu darülfünunun tatebesi hiç bir yerde uhlâkı kâmileye malik insan modeli olarak tesbit edilmemiştir.

Bu sayıdan diğer sayfalar: