248 SERVETİFUNUN “No. 1831 —146 KALIN ve İNCE Fil Ve Zürafanın Dikkati Calip İki Pozu Fotoğrafçılık sanati, günden güne ilerliyor. Vü- cüde getirilen fotoğrafiler, gitgide muvaffak birer san'at eseri halini alıyor. ” Fotoğrafçılıkta, resmi çekilen yahut çekilenlere poz verdirmek te ehemmiyeti huiz bir eiheltir. Ob- jsktil karsısında iyi bir duruş, çekilen resmin iyi olmasını bir dereceye kadar temine yarar. Meselâ, nöğrettiğimiz. resimde dikkati calip iki poz vürdir. Pille zutafı urasındaki biçim farkını muvaffakiyelle göstürmek için, bu iki mahlüka mü- kemmel birer poz verilmiştir. Öyle, ki birindeki garalet, Öbüründeki mahubet, famtezileştirilmis ve ihtimal biraz. da groteskleştirilmis olarak, bir bakışta yüze çarpıyor, Avrupada ve Amerikada bu şekilde resimlere büyük bir inbimak mevecuttnr. Orala'da çıkan mieç- mualarda, böyle resimlere sik sik tesadif edilir, Fotoğrafçılık san'ati: Fil ve zurafanın birarada muvaffakiyelle alınmış resimleri | 2» Hintli Çocuk Çocuk, her yerde sevilir. Çocuğun hali, tavra dajma muhabbet uyandırır, Yaramazlık, hrysuzluk ta etse, hoğ görülür, Aile birliğinde, bunu tarsin hususunda çocuğun oynadığı rolün ehemmiyeti inkâr edilemez, Kar, kocü Arasında bir anlasamamazlık olduğu zaman, çocuğun bir viyaklaması, bir gülümsemesi, bu vaziyeti değiştirir. Anne ile baba, çocuğun önünde, aralarında ihtilfı mucip olan badiseyi unuturlar, önün masum halile ağamdan çıkan sevinç nidaları arasında barışı verirler, Resmimiz, Hindistanda zengin bir ajlenin güzbe- beği olan bir çocuğun, başında süslu takkesi İle, fotoğrafı çekilirken aldığı hayran vaziyeti gösteriyor. Objektif karşısında : Bir Hintli çocuk