Resim sergisinden bir köşe SERVETİFÜNUN “No. 1898—143 Föle : Cümbürlyet Galatasarayda Açılan Resim Ve yerli Mallar Sergileri Alâkayla Karşılandı (5. Galatasaray lisesi salonları, bu ay Resim ve Yerli | Mallar sergilerine tahsis edildi. Her sene ayılması artık bir itiyat) halini alan bu iki sergi de, alikayla karşılandı. Her gün sabahtan akşama küğar Galata. “saray bisesi sulonları binlerce ziyaretçi ile doldu, “taştı, Umumi alikayı daha ziyade uyaüdıran Yerli “Mallar sergisi salonlarının koridorlarının adım atilamı “yacak kadar kalabalıklaştığı günler oldu, Yerli Mal. (Jar sergisinin geceleri dejyirmiikiye kadar açık bülün- durulması ve bühçesinde yirmiüçe Okadar radyo, muzika büluüması, Obürasımı her zamanli gede manzarasını dr değiştir. yi di. Işık ve venk coşkun- o | lüğü altında, baliçe, ge: celeri gok kişinin uğradığı yer olarak, ney'eli bir muhit teşkil etti. Resim sergisinde bu gene şu gaw'alkârlar eser teşhir etmişlerdir: Ab- dullâh B., Alimet B, Münip Âli B., Âli Halil R., ENİ Naci B., Feyha- man B., Halil Pe, Hari- laos B., Hikmet B., Hu- lüsi B., Mayda H., Fikret Muallâ B., Müzdan Hi, Muzaffer B., Mustafa Türgut B., Arslanyan B,, Ruhi B., Sadi B., Safief B., Sami B, A. Sim B, Şemsettin Rühi B., Sev- kete B,B.Z. VecihB, Mehmet Vezirof B., İvo- une H., Zahide H.,, Perot B., Necmi Riza B., i ö gi EE — a BL MM AzUuSsTOAI41 Ahmet Cemal B., Ömer Nuri B.,, Güzin Feyhaman H., Celâl B, Sıdıka H,, Kadri B., Bedri Halimi B., Vasıf B. Resim sergisinde bu sene teşhir. olunan eserler, sayı itibarile mahduttur. San'at ifadesi noktasından da, heyetiumumiyesi itibarile, evvelki senelere nis- betle, daha zailtir. Sergideki resimlerden Müzdân ve Zahide H. larla Elif Naci, A, Sırı, Vecih, Bedri Ralımi, Kadri B, lerin bazı tabloları, dikkat ve alâ- kayı celbetmiş, san'atkâr Vasıf B. in sedefle işlediği resim ve yazılar dü beğenilmiştir. Yerli Mallar sergisi, ri büşltca oniki sanayi kis. mına ayrılmıştır. o Bu kısımlar, sirasile şürlar- dir çi — İpekli omensü- cat, 2 — Yünlü ve pa muklu mensücat, 3 — Tiriyat, 4 — Tıbbi müs- tahzerat, 5 — Madeni öğya, 6 — Gidal mevat, 7 — İşlemesilik, & — Kuyumculuk, 9 — Keh- ribarcılık, 10 — Çinicilik, 11 — Mobilyesilik, 12— Halıcılık. Bu sergide, Kütaliya çinilerinden yapılan bir şömine, çiniden vazolar ve duvarlara kaplanmaığa mahsus taşlar da takdir edilmiştir. Sergiyi ziyaret eden- ler, ulak tefek alışverişte bulundukları gibi, bu