22 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

22 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

No. 1723— 38 UYANIŞ W A EE VW Ez 'E' EZ Taksim bahçesinde Andi Sister «Sister» inglizce kız kardeş demektir. Beraber danseden iki kadın artist ekseriyetle kendilerine bu ismi takarlar. Bu isimle ilk defa sahneyejiki ikiz hemşire atılmış ve çok büyük bir muvaffakıyet kazanmışlardı. İsim- leri «Dolli Sisters» olan bu kızlar birbirlerine çok benziyorlardı, ve şöhretleri de buradan geliyordu. Dolli Sisterleri müteakıp bir çok artistler «Sisters» sıfatını isimlerinin sonuna getirerek çoğaldılar. Bun- Sisters» idi ki Jenni ların en meşhuru «Golden isminde olanı geçen sene bir musikişinasa aşık olmuş ve Pariste intihar ederek bütün dünyanın alâkasını celbetmişti. Taksim bahçesinde oynıyan «Andi Sisters» yukarda bahset- tiklerimiz kadar tanınmış de- ğillerdir. Fakat bu hiçbir za- man onların iyi ve şuh birerğ artist olmalarına mani teşkil etmez. Bu iki beyaz kız, ame- rikalı (oOolmalarına rağmen, bu milletin seri halinde çıkar- mış olduğu <flappers» lerin bütün o hususiyetlerini | haiz- dirler. Oynadıkları oyunların tigürleri, bilhassa ayak atarken diz kapaklarını obükmeden hareket oEtmeleri, yanyana geldikleri ozaman, musikiye bir kişi gibi uyuşları çok iyidir. Vivyan Yugün reklamları ile«dan- sözü şehir Şamram hanım» zamanını hatırlatan bu «mu- ganniye» feci, hazin şarkılar söylerken fena değildir, dinle- nilebilir. Fakat Minstenget tar- zına geçmek isteyince kulak- ları ve gözleri tahriş edecek kadar fenalaşıyor. Bu- nunla beraber Vivyan'ın muvaffak olan tarafı Jan Brüyere yaklaşmaktan çok uzaktır. Sambrey'ler Bir insan artist olmadan evvel gülünç olmamaya çalışmalıdır. Romanyadan geldiği söylenen bu 4 ki- dın ile elebaşıları olan erkek, bilinmez ne cesaretle sahneye çıkmak cüretinde bulunmuşlardır. Yoksa halkı hissiz mi zannediyorlar? Sahneye artist namı altında çıkan kadınlar iki şeye güvenirler: San'atlarına, yahut güzelliklerine. Her iki dansları, »yden mahrum olan bu dört kadının tüllerle süslenmiş fillerin oynamasından başka bir şey değildir. Erkek artist de, cazbandın neşesi olmasa sahneye niçin çıktığını düşündürecek kadar fena. Sahneye ve halka biraz ohörmet ediniz, Sambrey'ler ! Pat ve Pata$on Bu sevimli sinema artistlerini taklit edenler fena birer mukallit vaziyetinde kalmışlar. Perde açılır açılmaz, kıyafetleri muvaffakıyetle taklit olunmuş görüyor ve, ayni derecede komiklikler bekliyoruz. Fakat perde kapanırken sukutu hayale uğramış bu- > lunuyoruz. Bu Omumaranın muvaffakıyete yaklaşabilmesi için çalışması lâzım. Nania Palazzi Evvelce «Yeni Maksim» de bulunan bu çift, Taksim bah- çesi programının dans faslın- olanıdır. da en muvaffak «Kriolita» nın nağmelerine ayak uyduran, cenubi Amerikalı kostümlerini Oiyi giyinmesini bilen Nania ve Palâzzi dans san'atını şahsi zerafetleri ile süslemişler. Valton'lar ve kuklaları Ne diyeyim? Bütün Avrupa şehirlerinin . takdirini bihak- kin kazanmış olan bu bütün manasile san'atkâr aile, yalnız başına bir programdır, Mistinget, Şövaliye, Jozefin Beker gibi şöhretlerin küçük nümunelerini yine kü- cük sahnesinde bize takdim eden . Valton'lar, buluş, zekâ, incelik, kudret itibarile çok yüksek! Onların kuklaları, hakiki sam'atkârlardan nerede kaldı ki «Sambrey» lerden çok defa iyi oymyorlar. Sahne içindeki küçük tabloları sahnesinde Valton'ların gösterdikleri rövünün harikulâde denilecek okadar <feerik>» tir. Deniz kızları, devekuşu tabloları; ölüm, grotesk, Alleluya dansları güzellikte ve orijinalitede biribirlerile ile yarış ediyorlar. Takdirler, Jül

Bu sayıdan diğer sayfalar: