SEBİLÜRREŞAD —. Gilte J, Sayıt “Bö ” İm Gençler içın Dını Oz Bı!gıler. Dın Nasıl Gelır 7 Allah tarafmdan peygamberlere bildirir. O-da bize bunlari söyler. O. seç- me; kul * Allahla bizim aramızda vasıta , olur. Biz buna peygamber deriz. Yanı Al- lahtan haber getirici demektir. - Vahiy demek, bildirmek demek Al- lah İnsanlara bıldırecegı şeyleri peygam— “berin kalbine koyar, Bu şeyler peygam- - Bir berin. kalbinde hakikat.. olarak. be- “Hirir, Hani, "büyük saırlerm kalbine ilhamm oluyor ya.,. Kipsenin söyliyemediği gü- zel sözleri söyler... Onun gibi, Tabif pey-. “gamber. daha uksek Insanla.rm en yuk-' . seği. Ondan yuksek ancak Allah olur. Cahşmakla insan peygamber olamaz Onun mektebi, hocası yoktur. Peygamber-. lik Allah vergisidir, Allah hangı kulunu. . peygamber yapâcaksa-onu öyle yaratır, ona kendisine Peygamberlik verıldıgmı İnsan- JJara 'söyler; kalbinde beliren hakikâtle sanlara bildirir. Bu sâyede insanlar dogru 1 Ş yolu bulu.rlar, saadete erer er. Pe gamberler, kalblerinde behren bu hakikatleri Allahtan nasıl alilar? Bu, tür- ü türlü olur İ ile olur AHah peygamberı— ne- ruyasında vahyeder, bir şey bildirir.. Peygamber Ibrahım Aleyhısselama oğlunu Allah “yolunda kurban etmesi rüyada vah- yolunmuştu. Peyga.mberlerm ruyası Vahıy- ir, | N 2 Vahıy, ıl.ham yolu ile de olu.ı Al— İ lah, bildirmek peygamberlmn kalbınde behrtır Sozsuz olarak y riin-” vahyolunmustu ı<Fetha ıla abdıhı mâ Bv- . hA dN. a. Baza_n da Allah bıldırmek Jstedıgı sozu olduğu gibi, peygamberinin kulağın; duyurur Peygamber -meselâ- dağdan, * taş- v an bir ses, bir şöz işitir. Bu, Allahın o : şey- de yarattığı bir ses, bir sözdür. ÂArada hıc- : eygamber dogru-, : 1 dan doğrüya bu Allah sözünü işitir. İşteba- ir melek ölm aksızm Ci peygamberlere Allahın vahyi boyl ol- müştüur. Peygamber Müsa Aleyhisselâma Allah boyle Vahyetmıstır Tevrat levhala.rı_ boyledıı' e G, Vahıy, bır de melek vasıtasıyle ©- : lur. Jlal derir: B]ldırılmesı TJâzımgelen seylerı o me- lek vasıtasıyle 'peygamberine . bildirir. Pey— amberimize Kur'an höyle Vah'yolu_n | tur. Cehrail admda bir melek vasıtasıyle'_" Allahm, sözleri, emırlerı Peygamberımıze' : bıldırı].mıstır Kur anıti hem lafzı hem manası Allah .KuK.r’an, a y Peygamberimize bildir. Âiş, Peygamberı— .— miz de bu ayetlerı oldugu gıbı hıfzedıp bı— : Chiçbir harf, hiçbir kelime ” katmamıstır 'Kur’au,,oldugu gibi, Allah sözüdür. Onun -gelecek, hiç kimse Kur'anın." sözüne- benzer bır SÖZ soyhyememıs ve soyllyemez bırtakım manalar olür! Harfli, kelımeh söz değil, yalnız mâna. Peygamber bu mâna- - ları kendi 'diliyle, kendi söziyle: bize söy- rin sözü. n Demek Ki peygambeı' ne soylerse, hep”_ 4 A]_la.htan telakkı edıp soyler Kendi hava- : peygamberine bir melek gön- . kelamıdır Allah * sözüdür- Okudugumuz' : ni k lımeler aynı harflerle (Ç k ş “lek ' Cebrail Aleyhisselâmi - da kendinden” “için' yer yüzünde'ne gelmıs gecmıs, ne de Bi ir de dogrudan dogruya peygambe—-v rin kalblnde Allah tarafından. belirtilen . ler. Buna «hadişi denîr Yani Peygambe— : aai Te ÜN