“Gilt 1, Sayı 22 dı gibi dogru sözlü, temiz ozlu birkaç kişiden rivayet ederek filân kitap, filân havarinin ve- ya filân peygamberin yaptığıdır. O kitapta . her ne varsa ondan işittim veya okudum, Ya- hut benim yanımda o zat. kıtabın kendi eseri: “ olduğunu ikrar etti, demesidir. Şu halde bitişik senet sözünden yalana ihtimali olmıyan arasız sehadet mânası aııla— şılması gerektir. Bizce bu keyfıyet çok dikkati çekicidir, A_raya hiçbir hâdise girmeksizin mahıyetı Zzin- cirleme kanaaf . ve ltıbarlarla_saglanan mmu- kaddes kitaplardır ki ancak Allah sözü veya ilham eseri olduğu kanaatini hâsıl edebilir. * Burada mevcut mukaddes kitapları biz önce 'bu zaviyeden incelemekle onların geçir- dikleri binbir çeşit engellere ve hâdiselere nü- “füz edip mahiyetlerini belirtebileceğiz. * Şimdiye kadar bu bapta İslâm üleması- nım dilekleri yerine getirilmemiştir. Bazı Hı- ristiyan bilginleri mazeret olarak Milâttan . sonra 313 yılına kadar Huristiyanlar arasında başgösteren karışıklıkların bu hüccet göster- me işine mâni teşkil ettiğini iİleri sürerler. Halbuki buna inanılmaz. Çünkü bu u öyle bir . vazifedir ki gosterılen mazeret bunu hukum— süz. bırakmaz Bununlâ . beraber Hıristiyanlârca kutsi VA ZKKT 4 KsE LT GrLy Tavin? ortâya döküp saymak okuyuculâra başağrısı ğ ri kalanların mahiyetleri hakkında bir fikir ver- miş olacağımızı t eyi -yani iddianın aksini'isbat etmeyi- biz üzerimize âldık, Bir kitabın Tanri kitabı olduğuna inana- bilmek için, şu kitap filân peygamber vasıta- siyle nâzil olmuş ve sonra değiştirilmeden bi- : ze kadar gelmiş olmalıdır. İşte tam şahitli ki- tap budur. Yoksa yalnız zan ile ilham sahibi bir şahsa isnat edilmekle kitabın o şahsın ese- Tİ 'olduğuriu iddia hiçbir gerçeklik ifade ede- * mez, İsterse bir. cemaat veya fırka tarafından soylenmıs olsun., Çünkü: , Kitabı Müşahedat, 2. Seferi sag'ırı Lit- tekvm, 3. Kitabül Mi'raç, 4. Kitabül Esrar, 5. Kitabit tesmenot, ©. Kitabi İkrar * .mensup), 8. Fş'iyanın Kitabı Mi'racı; 9. Fş'i- yanın Kitabi Müşahedatı, 10. Ermiya Pey- gambere ait olmıyan bir Kitabı Ermiya, 11. Birtakım sözlerin Habkuk Peygambere, 12. SE'aIVLüRREş'A'D . » C y in ettiğimizden o vazi- ' (Musaya | 3465 Bırtakım zeburlar Suleyma_na, 13, İncilin SOY— lenen Kitaplarından maada.'?T0 i mütecaviz ki- tapları İsa, Meryem ve Hayv variyuna nisbet edilmekte ise de Hiristiyanların kita larım bütün uydurma şeyler olduğunu - iddia ile Grek; Katolik, Protestan kiliselerinde bu dâ- - vaya söz birliği etmektedirler. Yine Azranın 3 üncü seferi Azraya mensup ve Grek kilise- since Tevrattan bir parça olduğu ”kabul olu-. nan bir kutsi kitap ise de Katolik ve Protes- tan kiliseleri kavimlerince onlar uydurma ya- lanlardır, diyorlar lFTiRA VE DİNİ TEZYIFTEN DOLAYI- ZİYA ŞAKIR HAKKINDA KANUNİ TAKİBAT Son Telgraf- gazetesinde Ziya Şakirin ehli sünnet mezhebine karşı hakaretâmiz * neşfiyatından, bilhassa muteber bir kifap olan Mevkufati Mehmet Hfendinin Mülteka tercümesine yapmış olduğu isnat dolayısiy- Te müstehcen sözlerle dini tezyif ve tahkir, bilâfı hakikat neşriyat ve iftira, mezhepler “ğına müracaat edildiği ve gazetenin İstanbul- da neşrı hasebiyle muhakemesi İstanbulda ce- reyan etmek üzere evrakın İstanbul Savcılı- © gına gönderildiği haber a]ınmıstu' Sehipsiz mabedler Kastamonu gazetesinde! Kasaba köyünde, çok kıymeth bır cami vardır. Geçen-yıllarda buranın “tamiri için Allah razı olsun Müzeler ıda.resı on bin lira sarfetmış ve tamir yaptırm: “Bugün burasının”hali yu.rekler acısıdır. Camıye baka.nı bulamadık, maalesef içerisi- örmemiz mümkün olmadı, amma dış manzara bizi çok üzdü. Cami etrafına yapı- lan betonlar çatlamış, yapılırken 1y1 kontrol edılmedıgı anlaşılmaktadır. : -Minare tamiri yarı kalmış, iskele 1çınde mahzun mahzuri bekliyor, cami kapısı önün- de kireç yığını!.. Müze müdürümüzün bu kıymeth eserle il- gılenmesını, yarım yamı çat- Tamış olan betonları bir fen hayetıne incelet- tirmesini bekliyoruz!.. azıktır. Bu eşi bulunmaz eseri böyle bı- rakırsak, bize bunu armağan eden ceddum- zin-rTuhu rahatsız olur.