Dura44a D L D a A SEBİLÜRREŞAD - adet ve felâket... dandır. T evrat ile lncılm icyüzü Papasların propaganda yaptıkıarı mukaddes itapların undan ' evvelki yazıda Tevrat ve İncili ça teşkıl eden risalelerin muhtelif zamanlarda muhtelif komisyonlar tarafından incelenerek kimbilir ne gibi tesirler altında vakit vakit . doğrulukları iddia edile edilen adetleri çoğal- 'tılarak. nihayet bir kül halinde bir neticeye varılmış görüldüğü halde Protestanların son bir içtimaı ile tekrar ilk zihniyetin bozguna «kimin için olecegız"n diye goguslerıne ro- zetler t . Dinini ve. itikadını bırakmış olan kütlelere maalesef uMa]moıı hatları bi- le tutanak olmuyor. Bugün dunya, yalancı ir peygamberin, yalancı bir dinin hayal cennetlerıyle ıgfal edılmege çalışıhyor ıcKo— münizm» in arileri,. büu yalanc: in- * san esaretini” başta goren dalalet yolları - bir «din» olarak cihana haykırdıkları ““tek olarak korktukları en buyuk kuvveti de - dınde görüyorlar. hâlde Balkan, mılletlerı «din» ted.rısatmı ilk a- dımda kaldırdılar. İtiraf etmek mecbüriye- tindeyiz ki «milliyet» hisleriyle ılerıdekı em- niyetimizi sağlamak iddiası za, İ- hirmzi,'en üstün kuvvetlerle karşılaştığımız bu kadar harplerdeki zafer! r ire- timizle - Beraber imanımızın serhad tanımı- yan alevlerinde görüyor. Asyanm göklere .baş değdiren yaylalarından çıktığımızdanbe- ri bu hakikat, her gün bir derece daha açık- lânmaktadır. -Türk milleti müslüman olduğu kadar müs- luman olmıyan bütün insânlara tek bir gözle bakmıştır. Sülh ve müsalemet İslâm prensip- lerinin birincisidir. O bütün davalarda baş- ta gorunu.r Ancak tecavüze karşı ayaklan- ve zalimi ezmek, onun ihtirasını dizginlemek, ferd Ve cemiyette müşterek sa- Islamın ana Su.ua manah.m ki eğer dini terbıye ve ted- riste. ve milletin hakiki maneviyat açlığiyle yaptığı temennilerde bir dakika - «Acaba?»' inançların- diye tereddüde düştüğümüzü farzedelim ve - u. dakika gectıkten sonra «Pekâlâ» ka_rarmı verelim. Bu dakika, bir asır .kadar bü capta memleket ve mıllet namına bir kayıp olacaktır. Tahir Harimi Balcıoglu “selerince sahteliği iddia olunarak aforoz edil- <nt İ, Sayı 2 mahiiyeti uğradığı izah edilmiştir. Halbuki anlaşmaz. lık yalnız bundan ibaret değildir. Bu eserle ,rin haricinde bırakılmış, daha bir Hıristiyan -: mukaddes kitapları bloku vardır ki bünlar : bugünkü Katolik, Ortodoks ve Protestan kili- * mîşler Ve muteBer sayılanların haricinde b © 1 düşünülecek nökta: bu kıtaplarm'f_; yük şahidi de muhtelif zaman ve tarihlerde - muhtelif nesiller ve şahıslar tarafindan mu-- © kaddes tanınan -veya tanınmıyanların gonra -. gelenler tarafından bilâkis sahte veya mu- kaddes seçilmeleridir. . Acaba bu du_rum İnİcil ve Tevratı teskıl ı eden bütün kitaplar.hakkında şüpheyi davete kâfi gelmez mi? Asıl garibi; aforoz'edilen mu-: — kaddes kitaplardan meselâ: Ortodoksların Az- İ ranın üçüncü seferinin ÂAzraya. mensup- olup -: Tevrattan mukaddes bir cüz telâkki ettikleri: " halde, Katolik ve Protestan kıhselermce uy— durma sayılmakta olm ıdır. undan başka, evvelçe anlatıldığı gibi, ” Ortodoks ve Katolık kılıselermm küdğsiyetini * kabul ettikleri yedi kitabı Protestan fırkası" sahte sayarak reddeder. Şu halde düşünmek ” * lâzımgelmez mi ki «hakikat âlemi» diye gös- < terilen Hıristiyan kıtaplarından herhangi bi- . rinin bir peygambere veya havaı'ılerden bı- : risine yalnız isnat edıhvermesıyle, yani — kitap filânın ilham eseridir de nilıvermekle bu iddianın doğruluğuna ka.mp inanm : .sıl mümkün olu. İşte biz, Hırıstıyanların bılgmlerınden . gençlerimize sunulan mukaddes kıtapla.rın “ dogruluguna, yani Kur'anı Kerim gibi aŞu 4—_f kitap filân peygamber vasıtasıyle yazı sonra dokunulmadan, değiştirilmeden bıtısı.k senetlerle bize kadar gelmiştir» diye tam bir. - delil istemekte kendimizi haklı buluyoruz. - * Yekak Bitişik senet şu demektir: , R Doğrü söylediği belli bir zatın yine ken- ..