Gilt 1 Sayı 22 _medım (Ba.k Bİ- Bidaye ven—Nıhaye, Ibnı E-. Yine, «İbni Esir» den naklediyorum: - (Cilt 4, sahife 290) Mekkeye gırıldıgı sırada, .- «Ebu Süfyan» n evi, oraya sıgınacaklar için 5oG dâr-ülleman» olması Resuli Ekrem Efendi- mizce emir buyurulmuşfi.ı. Aynen 'ne.kledîyd-' 4 . rüm; K Ü. Süfyanın eli; Resulallabm ellerınde iken,. Resulı Ektem: — Kim ki, Ebu Suîyanın evine girerse emin- dir. bu'Süfyan — Benim evim o kadar. halkı nasıl alır? - Resuli Ekrem — Kâ' heye girenler de emin- dırler : u Süfyan — Kâ’be bu kadar tuplulugu na- " &l alacak’ Resuli Ekrem — Mescide gu-enler de emindir. | Eb ufyan — Mescide nasıl sığacaklar? Ekrem'— Kapısını kapayıp kendi evi- nın 1rınde kalanlar dahi emindirler. ” Eb S A-İşte şımdı iş genişledi. » . © (Beyhakmın İbni Abbas tan rıvayetl (El- : Bıda Ebu Süfyanın eşi, Muavıyenın validesi «Hind» Mekke fethinden sonra Müslüman olan kadm]ardandır -Fetihten sonra Kiyafeti- ni değiştirerek “diğer kadınlarla birlikte Ce- nabı Peygamberin huzurlarına geldi, Resuh Ekrem onu tanıymca Hind —- Be indi “lah da seni yargılasın, de!: Aralarında güzel sözler geçti, Pe yg berimiz emirlerini söyledi, 1taatlerını_ blldır- diler, iman eylediler, Resuli E 5 Trinir de tenbıh buyurunca, Hind:: — Biz onları küçükken buyuttuk Buyu— duklerı zaman sen onları ırBedır» de öldürt- tün, artık ne oldu ise oldu Deyince” oradakiler arasmda bulunan Hazreti Ömer bile dayanamayıp ıeb_essum ey- | - ledi. Resuli Ekremin «iftira etmemekn, «iğ- yan eylememekn emirlerine karşı da Hınd : — İftira çirkin şeydir. Sen bize güzel ah- geldıler Evıne varınca, orada he kadar put- - lar varsa: : kadaı— zamandır bızı aldattmız b1z de size aldandık' diyerek hepsini parçaladı im, gecmışı affet. Al-: İ krem, ((Cahîli;_ yet âdatına uyarak eylâtlarını oldurmemele— SEBİLÜRREŞAD | U “Şâğ Müşrik iken ucıger yıyenn Hind; böyle- de Resulullâhin * affına mazhar'olarak ondan : sonra İslâm muhadderesi oldu ve cenklerde Müslüman askerlerini dayanmaya, sebata, şe- hit olmaya teşvik eyled «İbni Esir»; «Üsd-ü-Gabe» nin beşı.ncı_ cildinin 563 üncü sahifesinde, «Hindwin İs- Tâm ql_x_nadşnf evvelki vaziyetini açıklarken onun akıl ve rey bakımımı rak kâfir kaldıgmı kaydeyledikten sonfra, fe- h. günü. İslâm olduğunu ve Resuli Ekreme -bıat eyledikten sonra hüsnü Isla.mını(*) iz- har eyledıgmı, «Yermük» harbine zevci Ebu lar aleyhınde dehşetli bir dâhiye, fakat İs- | lâm olduktan sonra İslâmiyetin muzaiferıyetı c ugrunda muşrıklere karşı uğraşmış bir kadın sahabidir. Islamıyete girmekle ondan evvel ıslenen seyyıelerden teberri olunür, ve hü- küm Islam olduktan sonraki hareketlere göre verilir. «İbni Esir» debu vecıbeye riayet edil- diği içindir ki, onu ashaptan olan kadınların hal tercemelerini beyan eyhyen | meşhur kitabına almışt “«Arar ibni As» a gehnce Islamm dört da.hıslnden bırı hattâ onların en: dâhisidir. başka bir rivayetle «Hayber- yılında, yıne di: ğer rivayetle sekizinci yılın Saferinde, fetih- ten altı ay evvel İslâmı kabul eylemıştı Bir .riyayette dahi «Halid bın Velid» ve « Osman. bi < K Zat us—selasıl»ı serıyenm kumandanlığına tâ- | yin buyurdu. Amr ibni Âsa imdat için ümme- - : *tinin emini «Ebu Ubeyde bin el-Cerrahn; iki yüz kişi ile yardıma gönderildi. Hazreti Ebu- bekir ve Hâzreti Ömer dahi aralarında idiler: Bütün bu ashap uluları; onum riyaseti altına girdiler ve onun imametini kabul ile ardında 'namaz kıldılar, . - » . : Bu zat; Mısır fatihidir. «Festat» gibi şe-- (*) , Tâbir; “dbni Esir» indir | — dan üstün bir katlın. olduğunu- ve fakat cahiliyet adetlerme üyâ-. | erkek ve.